Aktywne Wpisy
Undying +284
Muszę się wyżalić, po niecałych 6 latach w kołchozie udało mi się znaleźć inną pracę, na tym samym stanowisku, w firmie 35km dalej i za stawkę około 3000 brutto większą. Mega się cieszę, ale przełożony dzisiaj o mało mi nie zaje*al za wypowiedzenie xd nasłuchałem się że nie mam co liczyć na podobną kasę tutaj, żebym to sobie dobrze przemyślał, że dojazdy mnie wykończą, że będę tego żałował i że mogłem przyjść
Ryptun +367
Suchoj/Gulfstream S-21
We wczesnych latach 90 XX wieku Gulfstream Aerospace zawiązało współpracę z Biurem Projektowym Suchoja w celu opracowania i budowy małego ponaddźwiękowego odrzutowca biznesowego – SSBJ (SuperSonic Business Jet).
S-21 miał być zdolny do lotów z prędkością Mach 2+ w związku z czym większa część badań poświęcona była problematycznym zjawiskom przy prędkościach transonicznych takich jak fale uderzeniowe, wiry, turbulencje, separacja przepływów oraz przepływ ścinający.
Ze względu na mocno wątpliwe zapotrzebowanie rynkowe na tego typu samolot zainteresowanie projektem słabło oraz nawarstwiały się liczne opóźnienia. Gulfstream ostatecznie zrezygnował z partnerstwa w projekcie a pomimo tego Suchoj kontynuowało prace nad S-21.
Na chwilę obecną nie ma żadnych oficjalnych informacji dotyczących statusu projektu. Prawdopodobnie został anulowany.
Podstawowe dane techniczne (S-21):
Załoga: 2 + 6-10 pasażerów
Długość: 37.86m
Rozpiętość skrzydeł: 19.93m
Powierzchnia nośna: 27.2m^2
Wysokość: 8.26m
Masa własna (pusty): 24570kg
MTOW: 51800kg
Napęd: 3x Aviadvigatel D-21A1 73.55kN (7500kgf) ciągu – silniki turbowentylatorowe
Vmax: Mach 2+ (>2469km/h | >1333kts)
Zasięg: 7403km | 4000nmi
Pułap: 19477m | 63900ft
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...