Wpis z mikrobloga

Co myślicie o BMW serii 1 przed FL?

Warto pchać się w takie auto?
1.6 podobno bezawaryjne ale nie jedzie
2.0 129KM ponoć pali jak V8 a też specjalnie to się nie odpycha i negatywnie opinie o jakiś systemie valvetronic
2.0 150KM ponoć pali olej, cieknie zewsząd jak z zarzynanej świni i ciągle się psuje, oraz można zakładać tylko oryginalne części a nie zmienniki.
3.0 to w zasadzie nie ma opinii i pewnie ciężko znaleźć.

To jest tu w ogóle jakiś polecany silnik?

I one rzeczywiście nie mają miejsca na koło zapasowe? nie ma pod samochodem? (chodzi o lpg)

#samochody #mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 16
  • Odpowiedz
1.6 to n45 czyli bez valvetronica
2.0 o mocy 129 i 150km to n46 to te same silniki, 129km ma tylko 1 katalizator i dwie sondy
2.5 i 3.0 to n52

Nie mają miejsca pod butle LPG, ale można przerobić podłogę bagażnika.

Do LPG każdy się nadaje. Miałem wszystkie silniki oprócz N45.
  • Odpowiedz
@r5678: Te silniki po prostu ciekną, jest to spowodowaną zbyt duża temp. oleju i słabą jakości uszczelek. Jeśli n45, n46 spala olej to uszczelniacze zaworowe ale jak n52 spala olej to mogą uszczelniacze jak i tłoki, bo n52 są znane z wadliwych tłoków. Nie zapominajmy o odmie gdzie n45, n46 ma zintegrowaną pokrywą a n52 ma pod kolektorem lub zintegrowaną pokrywą.
  • Odpowiedz
  • 0
@onepnch: Lancer też nie głupi ale za drogi.. a jak patrze że stara generacja chodzi po 11, a normalnie chodziła po 3-7k, to podejrzewam że i nowa generacja ma mocno wywindowaną cenę. bo trzeba ze 23 wyłożyć.
  • Odpowiedz
@r5678 dodatkowo to 1.6 ma bezpośredni wtrysk więc lpg z 5k+. Weź se astre 1.6turbo w automacie (manual to ujowe m32), 180 koni, ciezkie stabilne auto i łyka gaz (ale to J, K już ma bezpośredni)
  • Odpowiedz
  • 0
@KuliG: mowa o pierwszej generacji, po FL mają bezpośrednie.

astra...nie chce auta które pali olej, chce fajne, może być niepraktyczne. sam jeżdżę. aby rower dało się jakoś wepchnąć ale jak kiedyś koleżanka przyjechała hondą prelude i miała na tył wrzucony rower, to chyba do każdego auta da się wrzucic rower xd
  • Odpowiedz
@r5678 nie wiem za ile kasy szukasz ale chyba ostatnie w miare świeże auto z dobrym silnikiem do gazu to megane 3 2.0turbo 180 koni. Silnik F4RT (nazwa sama mowi ze stworzony do gazu). Coupe nawet w miare tanio kupisz bo nikt nie chce niepraktycznych aut xD
  • Odpowiedz
@r5678: Powiem tak, nie obawiaj się N46 2.0 150km, jeśli będziesz serwisował to nic się nie stanie. Ja miałem wadliwą sztukę, która waliła błędami kata, sond, przepustnic i nie przyśpieszała jak powinna ale w rodzinie mamy jeszcze 2 sztuki, gdzie jedna ma ponad 350k km i jezdzi bez zadnych problemów, a cały osprzęt valvetronica jest jeszcze od nowości. Popatrz sobie na Renault z f4rt (2.0t). Sam teraz powiadam lagune 3 z
  • Odpowiedz
  • 0
nie wiem za ile kasy szukasz


@KuliG: też nie wiem xd inaczej się myśli jak odkładasz sobie na auto, a inaczej jak masz oszczędności i część mógłbyś przeznaczyć na coś "bezsensownego" jak auto, no bo funkcje praktyczne spełnia obecne auto, więc nie muszę mieć nowego. Bardziej, coś fajnego z jajem co przyspiesza i nie jest nudnym praktycznym samochodem. wydaje mi się że więcej niż 20k nie położę, ale to by musiałobyć
  • Odpowiedz
  • 0
@KuliG: 23900, dodać 3500 za montaz gazu, bo nie ma, plus jakiś pakiet startowy to już robi sie pod 30. o tym właśnie mówiłem.
a to ma jeszcze nudny kolor. poza pierwszym autem całe życie nie miałem samochodu gdzie kolor mi się podoba, kupując furę dla uśmiechu kolor też ma leżeć.
  • Odpowiedz
@r5678: problem n45 są pompy oleju.
Bardzo często go nie ma w dostojniku filtru.
Zanim tam olej dotrze góra się przyciera.
Najszybciej trzonki zaworów,a wtedy olej zasysa. Wiele wad te autka mają. O tylnych sprężynach nikt widzę nie wspomniał.
  • Odpowiedz