Wpis z mikrobloga

Mirki, zastanawiam się nad zmiana mojego treka na sorze i bez hydrauliki na to bianchi z grx 400. Ktoś zna ten model? Ma jakieś dobre, źle wrażenia? Ma to jakieś poważne wady?

Jeżdżę 60/40 asfalt/szutry-lasy. Aktualnie wkurza mnie w moim odczuciu dość niska sprawność hamulców i trzaskający się na wyborach łańcuch. Nie potrzebuje full carbon a z geometrii też jestem zadowolony w treku i wydaje mi się że to bianchi ma podobną. Robię trasy takie po około 80-160 km głównie.

#rower #gravel
https://rowerybianchi.pl/produkt/nirone-allroad-grx-400-1x10sp/
  • 8
  • Odpowiedz
grx 400


@mtos: mam to na przełaju, przyjemnie pracuje.

Jeżdżę 60/40 asfalt/szutry-lasy.

dość niska sprawność hamulców

@mtos: jakie masz hamulce? Mechaniczne tarczowe czy na obręcze?
U mnie w przełaju mam hamulec GRX 400, tarcza. Czyli hydraulika, miałem wcześniej mechaniczne. Mechaniczne są straszne, ciężkie, mało precyzyjne, kiepsko działają. Hydrauliczne działąją lepiej, ale hamowanie na tym rowerze to jest ogólnie tragedia mimo, że blokuję koło. A to już winne bardzo są opony.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@jagodowy_krol:

Mam mechaniczne tarcze i nawet przy idealnej regulacji czuje znaczącą różnicę względem hydrauliki, na której pojezdziłem ostatnio. Opony też mam imho przyzwoite - schwalbe g one allround.

Łancuch normalnie pracuje kulturalnie, na płaskim i nie mam uwag, ale na wybojach naciąg jest jak na mnie za słaby i wali o blaty wkurzając mnie niesamowicie. Jezdzilem na tym 4 lata i irytacja tylko sie spotęgowała, w ogóle nie przywykłem.
  • Odpowiedz
Mam mechaniczne tarcze i nawet przy idealnej regulacji czuje znaczącą różnicę względem hydrauliki,

@mtos: tak hydraulika będzie fajniejsza.

naciąg jest jak na mnie za słaby i wali o blaty

@mtos: ja zrozumiałem, że przy zmianie przełożeń. tak na wybojach będzie się to tłukło, w sorze nie ma sprzęgła jakie jest w rx400 - to będzie o wiele lepsze.

Zawsze można zmienić grupę, może się trafi okazja. Mi się udało prawie
  • Odpowiedz