Wpis z mikrobloga

To po obejrzeniu tych 2 filmików ostatecznie zdecydowałem się na taki a nie inny zakup samochodu (ja w wersji kombi i 60 KM). Dzisiaj mijają 2 lata od otrzymania przeze mnie informacji, że na linii produkcyjnej do auta został już wsadzony silnik. Z tej okazji obejrzałem sobie te filmiki jeszcze raz (drugi filmik w komentarzu).
Ten zakup był jedną z moich najlepszych decyzji ( ͟ʖ) Dziś po 22,5 miesiącach od wyjechania z salonu auto ma już nalatane 75 tys. km.

#samochody #motoryzacja #chwalesie #skoda #fabia #pokazauto #youtube
Adamfabiarz - To po obejrzeniu tych 2 filmików ostatecznie zdecydowałem się na taki a...
  • 29
  • Odpowiedz
  • 0
@WpiszSwojLogin: Na moje obecne potrzeby starcza, póki nie jestem CEO z prawdziwego zdarzenia z np. 10 różnymi filiami firmy w różnych miejscach, i który nie robi ponad 50 tys. km przebiegów rocznych (średnia z ostatnich 3 lat to gdzieś pomiędzy 30-36 tys.).
Przy czym ja jestem osobą, która nawet na niemieckim Autobahnie jakiekolwiek auto by to nie było to z reguły nie przekracza 125 km/h (chyba, że awaryjna sytuacja ale taka
  • Odpowiedz
  • 0
@Beekeeper: Średnie spalanie u mnie to 0,3 L benzyny 98 i 6,1 L lpg. 1000 km za 200 zł.

@SzalonyAndrzej 0 - 100 na benzynie 16,2 sek, na gazie 17,5 sek. Tzn. na pusto sam kierowca. W przypadku zabrania pasażerów i bagaży robi się nieco ponad 20 sek. Ale to takie wyniki mega testowe. A, że ja normalnie nie przyśpieszam z pedałem gazu wciśniętym maksymalnie do podłogi, oraz z obrotami dotykającymi
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Ale to w mieście, czy w trasie? Ja mam 130 koni z 1,6 diesla w euro 6. W trasie zejdzie poniżej 5l na 100 (czasami jest bardzo blisko 4l). Przy obecnej cenie ropy (za 6,79zł/ litr), licząc 5l na 100km w trasie, wychodzi ~340zł za 1000km. Oczywiście w mieście spalanie jest wyższe.
  • Odpowiedz
  • 0
@Beekeeper: Fajnie. Moje następne auto (jak już będę o wiele zamożniejszy, więc nieprędko), to będę celować coś w typu 1.6 MPI (z gazem) albo 2.0 TDI 115 KM (produkcja 1.6 / 1.5 / 1.4 TDI nie jest kontynuowana i za to dali 2.0 TDI z obniżoną mocą). A póki co jestem mega zadowolony ze swojego króla ekonomii (ekonomiczny przy prędkościach do 120).

Jeśli chodzi o moje 1.0 MPI 60 KM, to
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: No fajnie, tylko porównajmy ceny.

Niech będzie, że mały diesel spali nawet 0,75 L mniej = 5,75 L x 6,70 PLN x 10 = 385 zł / 1000 km

Sama benzyna w 1.0 MPI niech będzie PB95 E10 = 6,02 L x 6,65 zł x 10 = 400 zł / 1000 km

A teraz moja Fabia na gaz z lepszą cząstkową benzyną PB98 E5 =
(0,31 L PB98 x 7,25
  • Odpowiedz
W przypadku zabrania pasażerów i bagaży robi się nieco ponad 20 sek


@Adamfabiarz: czyli w sumie, osiągnięcie 100km/h przy załadowanym aucie jest nieosiągalne. Przed każdą górką zwalnia itd.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz Pozdro, właśnie jestem miesiąc po zakupie Fabii 1.0 automatu z salonu. Wcześniej jeździłem Audi A3 1.9 i Fabia śmiga dużo lepiej, jest zwinniejsza i świetnie się nią jeździ.
  • Odpowiedz
  • 0
@ziomekpatq: No i pięknie. Pozdrawiam.

@GeDox Wszystko jest osiągalne. Ponad 2/3 przebiegów auto robi na drogach szybkiego ruchu, gdzie latam częściej załadowany niż pusty z prędkościami sto kilkanaście km/h.

I w połowie Europy gdzie byłem znam literalnie parę gór na których lekko zwalnia w pełni zapakowany na 5-ce, w tym 1 górę w Polsce = Górę Św. Anny. Ale to robię redukcję na 4-kę i już nic nie zwalnia.
  • Odpowiedz
pali tyle co przeciętny 20-letni diesel


@SpalaczBenzyny: nawet więcej, bo pasek 2.0 TDI 170km przy przepisowej jeździe w lato spala 5-6l ;) I nie muszę się #!$%@? z "tu za duża górka, objadę ją obok" XD
  • Odpowiedz
Wszystko jest osiągalne. Ponad 2/3 przebiegów auto robi na drogach szybkiego ruchu, gdzie latam częściej załadowany niż pusty z prędkościami sto kilkanaście km/h.


@Adamfabiarz: i ile się rozpędzasz do tej setki? Zjeżdżając z rozbiegowki masz chociaż 80-90?
  • Odpowiedz
  • 0
@bidzej: Niestety takie życie. Jak kiedyś uznam, że moja godzina jest więcej warta, to kupię sobie jakiegoś potężniejszego czy to 1,6 MPI 110 KM czy 2.0 TDI 115 KM. Ale to jeszcze dużo wody upłynie w Odrze. I muszę mieć więcej pracowników dla mnie pracujących niż aktualnie.

Ale żeby nie było, zrobiłem postęp, bo swoim poprzednim autem jeździłem sto kilka km/h w porywach pod 110, a obecnie latam sto kilkanaście w
  • Odpowiedz
  • 0
@GeDox: Teoretyczne rozpędzanie się do setki to 16,2 sek na benzynie i 17,4 sek na gazie na pusto. A w pełni załadowane auto przekracza 20 sek. Częściej jeżdżę w trasy (które odpowiadają za ponad 80% moich przebiegów) w pełni załadowany albo w połowie załadowany niż na pusto.

Rozbiegówki to obok wyprzedzania na krajówkach, to jedyne miejsca gdzie nie oszczędzam silnika i daję niemal ile fabryka dała, i wskazówka obrotomierza widzi nawet
  • Odpowiedz