Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanika #mechanikasamochodowa
Sprzedawałem ostatnio samochód i klient odkręcił korek do wlewania olejku na odpalonym silniku. Na co ja zareagowałem gniewem i mu podziękowałem. Wydaje mi się że czegoś takiego nie można robić no bo przecież silnik traci ciśnienie. Pytanko mam rację czy pierdziele głupoty? A poza tym czego ten klient tam szukał pod tym korkiem na odpalonym silniku?
  • 32
  • Odpowiedz
@Ravau23 nie jestem mechanikiem więc jak najbardziej mogę być w błędzie i stąd mój wpis. Wydawało mi się że skoro w samochodach jest czujnik ciśnienia oleju to odkręcanie korka te ciśnienie zmniejsza co może być niebezpieczne dla silnika
  • Odpowiedz
@Zielonazaielonka w pokrywie zaworów powinno być takie samo ciśnienie jak atmosferyczne, po to jest tam odpowietrzenie idące do dolotu, otwiera się korek na odpalonym, żeby sprawdzić czy nie ma przedmuchu bądź podciśnienia gdzie jeśli występuje to silnik jest do remontu
  • Odpowiedz
@Zielonazaielonka: jestes idiota albo kiepski bait. W niektorych autach wyczynowych nie da sie tego zrobic na cieplym silniku, korek ma zabezpieczenie przed odkreceniem, by nie zalac zimnego oleju do rozgrzanej glowicy.
W starych szrotach tak mozna bylo sprawdzic czy sa przedmuchy.
  • Odpowiedz
@Zielonazaielonka: Jak silnik sprawny i układ odpowietrzania skrzyni korbowej działa poprawnie to wewnątrz powinno być jak najniższe ciśnienie. Niektórzy producenci nawet stosują lekkie podciśnienie aby zniwelować wycieki z uszczelek i simmeringów. Może się zdarzyć że zimą w odpowietrzeniu skrzyni korbowej woda czy emulsja olejowo-woda zamarznie i wtedy powoduje że cały silnik masz w oleju a jak ciśnienie wypchnie jakiś semmering na wale to już kilkadziesiąt kilometrów i połowy oleju nie będziesz
biskup2k - @Zielonazaielonka: Jak silnik sprawny i układ odpowietrzania skrzyni korbo...
  • Odpowiedz