Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć, pracuje już w IT 4 lata (rok na supporcie, 3 lata jako programista fullstack). Niestety przez cały ten czas praca sprawia mi trudności, wyjątkiem był support, jednak tam dostawałem najniższą krajową i miałem duży luz, do tego szybko wskoczyłem na maintenance, bo potrafiłem programować. W tym momencie pracuje dla korpo, poprzez kontraktornie. Zarabiam ~ 5k na rękę. Pracuje zdalnie. Czy podoba mi się moja praca? Lubię ją, jednak od początku mam problemy z wykonywaniem jej odpowiednio. Czy jestem dobrym programistą? Niestety nie. Jeśli chodzi o to, czy mam jakiś potencjał, to jestem totalnym przeciętniakiem. Moim problemem jest to, że niekoniecznie mam głód poznawania nowych rzeczy (nie jestem pasjonatem), do tego rozwiązywanie problemów wychodzi mi średnio. Zauważyłem, że ludzie, z którymi pracuję, potrafią je rozwiązywać szybciej. Nie chodzi tu o wiedzę, tylko ogólnie o proces myślowy. Porównałbym ich do skalpela, a siebie do noża kuchennego. Jeśli chodzi o naukę, to niczego więcej niż to, czego potrzebuje w pracy, się nie uczę. Czy mam chęci nauki? Tak, ale sama praca zajmuje mi tyle czasu, że brakuje mi go na życie. Generalnie taski, które do mnie trafiają, nie są trudne, jednak mi przez brak skupienia potrafią zajmować bardzo dużo czasu, przez te 4 lata bardzo dużo godzin poświęciłem na nadgodziny (niepłatne). Jeśli chodzi o samo skupienie, to staram się blokować wszystkie rozpraszacze. Parę złych nawyków takich jak oglądanie youtube'a czy słuchanie muzyki wyplewiłem, jednak dalej mam problemy ze skupieniem. Wszystkie swoje pasje wygasiłem przez brak czasu, znalazłem sobie jedną, którą można robić z doskoku, ale jednak to proteza. Z braniem wolnego też mam problem, często zdarzało się tak, że pierwsze dwa dni wolnego normalnie pracowałem, bo nie potrafiłem się wyrobić z taskami. Powoli siada mi przez to psycha, bo siedzę sam w domu, potrafię parę dni z niego nie wychodzić. Finansowo też to się nie spina, generalni