Wpis z mikrobloga

@George_Liquor sprawdzenie i pewnie regulacja zaworów. No i przy okazji wymiana uszczelki bo było widać, że ktoś ściągał pokrywę i nie założył nowej. Na 99% poprzedni właściciel podczas wymiany świecy (bo wiem, że wymieniał)
  • Odpowiedz
@baba_by_sie_jednak_przydala #!$%@? xd co ja napisałem. Wiem, że poprzedni właściciel to trochę taki moto mechanik hobbysta i możliwe, że jak ogarniał świece to wziął się za zawory jak i tak zrzucał bak. Niby można odchylić, ale i tak większość zrzuca. Zresztą nie wnikam, może to pozostałości jeszcze po kimś? No na pewno ktoś tam kiedyś zaglądał, ale dziwne by tak nie było skoro to 20 letni motocykl
  • Odpowiedz
  • 0
@George_Liquor @baba_by_sie_jednak_przydala @Zielony34

Kawa zrobiona. Mechanik mi mówił, że jak nie cieknie to można na razie zostawić, ale jak chce to sprawdzi zawory, no i miałem racje. Wszystkie były do regulacji. Co do uszczelki to też uważam, że #!$%@? nie pieniądz (120 zł) więc jak już ściągamy pokrywę to warto założyć nową i mieć spokój. Rozrząd ideolo, gaźniki czyste i wyregulowane, ale tutaj nie było problemów żadnych. W sobotę napęd, płyn hamulcowy
  • Odpowiedz
Jednak dziesiątki wątków na necie nie kłamią, że er-5 mają problemy z zaworami i nawet jeśli nie słychać to warto co 10-15k km sprawdzić.


@zielony_goblin: Do któregoś rocznika interwał kontroli według książki to jest chyba 12k, ale od pewnego rocznika zmienili na 24k. Problemy z zaworami czytałem odnośnie jakiegoś modelu Yamahy. Co do ER5 nic takiego nie słyszałem.

Trochę żałuję, że nie założyłem na tył kapcia 140, tylko oryginał (130), ale
  • Odpowiedz
  • 0
@Zielony34 no właśnie nie wiem czy w 2003 w górę poprawili zawory bo wtedy też były jakieś drobne zmiany czy dopiero w er6-n. Ale na pewno er6-n już nie ma tego problemu.

Co do opony to jak piszesz. lekkie moto, 50 KM i właśnie prowadzenie często zmienia się minus. opinie są mocno podzielone, ale wolałem nie ryzykować i nie poprawiać fabryki.
  • Odpowiedz
@zielony_goblin Ja czytałem, że zmienili na 24, bo ludzie co 18k tam zaglądali i nic się nie działo. Podejrzewam, że problemy z zaworami mają ci, co dają w #!$%@? na zimnym silniku i robią do tego krótkie odcinki. Jak ktoś jeździ z głową, to interwał przewidziany przez producenta do kontroli, można potraktować umownie. Od #!$%@? jest niechlujnych dziadów, co zamiast zajrzeć do zaworów, nadal odpalają moto z gazem do połowy manetki katując
  • Odpowiedz
  • 0
@Zielony34 producent zaleca chyba co 18-20k jak dobrze pamiętam (bliżej 18), ale te 12-15k to bardziej opinie ludzi i artykuły na tem temat. Najlepiej raz do roku na początku sezonu spojrzeć na zawory, 300-400 zł na regulację to nie majątek, a głowa spokojna na cały sezon. Za to prócz zaworów te silniki są naprawdę pancerne i debiloodporne. Minus jest taki, że jak się właśnie trafi na model po jakimś dzbanie co nie
zielony_goblin - @Zielony34 producent zaleca chyba co 18-20k jak dobrze pamiętam (bli...

źródło: temp_file7142286729349877314

Pobierz
  • Odpowiedz
@zielony_goblin Tak, widziałem dawno temu ten artykuł. Raczej starsze maszyny będą miały takie problemy. Cena 300-400zl za taką operacje jest dla mnie dosyć srogą, tym bardziej, że tam jest 2 cylindry, a zawory na srubke. Ja bym szukał innego serwisu.
  • Odpowiedz