Wpis z mikrobloga

Potrzebuje porady.

Mam hybrydę z 2005r. Toyota prius. Samochód służy mi do pracy i codziennie pokonuje spory kilometraż (więcej niż 100km). Co miesiąc przyjeżdżam na wymianę ogniw baterii trakcyjnej do mechanika.
Nie mam pojęcia czy to tak jest, czy ktoś tu kręci wał. Ale praktycznie co miesiąc jest coś nie tak z Tą baterią.
Raz 700zł raz 1300zł. A to jedno ogniwo do wymiany, a to dwa.

Fakt samochód ma swoje lata, ale odnoszę wrażenie że przy takim serwisie bateria nie powinna padać tak szybko.

Czy jest ktoś tutaj wtajemniczony w hybrydy? To normalna rzecz i niesłusznie oskarżam mechanika o próbę oszustwa? Czy może jednak mam rację?
No i oczywiście mechanik nigdy nie traktuje moich comiesięcznych powrotów jako reklamacji tylko jako nową usługę.

#toyota #prius #hybryda #hybrydy #mechanika #elektryka #samochody
  • 13
  • Odpowiedz
  • 0
@programista15cm
No nie wiem może tego, że mechanik jest w stanie powiedzieć które ogniwa są na wykończeniu, a które do wymiany.
A nie że przyjeżdżam do niego co miesiąc.
Raz dzwoni do mnie i mówi że połowa ogniw do wymiany, później zmienia zdanie i mówi że tylko cztery, a finalnie wymienił dwie. No #!$%@? to jak to w końcu jest.
  • Odpowiedz
  • 0
@Karbon315 Moim zdaniem mechanik sam powinien zaproponować to, jeśli to jest najlepsze wyjście. Ja nie wiem co tam siedzi, jakie parametry powinny mieć ogniwa, ale domyślam się, że są metody diagnostyczne baterii czy poszczególnych ogniw.
Skoro oferuje swoje usługi i w opisie działaności ma wzmiankę, że specjalizuje się w hybrydach to tym bardziej powinien zdiagnozować i zaproponować najlepsze wyjście, a nie że wymienia już martwe, a te już prawie na wykończeniu zostawia.
  • Odpowiedz
@GwachQar: lepiej zmień mechanika. moim zdaniem ten albo nie ogarnia za bardzo albo chce Cię naciąć. Bez przesady przyjeżdżasz z baterią której padają ogniwa to powinien sprawdzić dobrze całość i jak nie ma sens regeneracji to Ci to zakomunikować a nie naraża Cię na dodatkowe koszta, że co on myśli że co miesiąc przez następne lata będziesz do niego jeździć. Mało tego być może ta jego regeneracja jest gówniana i padają
  • Odpowiedz
@GwachQar: WTF xD zmień mechanika bo ten coś ewidentnie nie ogarnia. Koszt wymiany całej baterii to leci w tysiącach, więc słaby interes. Z drugiej strony fajnie zaoszczędziłeś kupując priusa i płacąc co miesiąc 1k na ogniwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@Nano22 miałeś kiedyś 19-letni samochód? Ja miałem. Diesla. Jak któregoś roku trafiłem Jackpot, to najpierw wydałem 3k na naprawy, a skończyło się i tak złomowaniem.
  • Odpowiedz
@GwachQar: zmień go, to jakiś nieogar. Wydłubanie baterii i ogniw to jest trochę roboty, a ten gość to chyba nie ma doświadczenia i pewnie połowę śrubek pogubił :)
  • Odpowiedz
  • 0
@umcumcumcbejbe @programista15cm @Karbon315 @rtp_diov @Nano22 @mlodir @lucash9

UPDATE

Wczoraj jak napisałem pierwszy wpis, to odebrałem samochód od mechanika po wymianie dwóch ogniw.
Dzisiaj po dwóch godzinach jazdy samochód wrócił na reklamacje (czerwony trójkąt śmierci).
Jeszcze jedno ogniwo do wymiany, ale już nie z mojej kieszeni, tylko z jego. (pewnie i tak już sporo na mnie zarobił).
Próbował tłumaczyć się opornością, że jedno ogniwo miało nieprawidłową oporność i myślał, że w ruchu miejskim
  • Odpowiedz
@GwachQar a mnie trochę dziwi Twoje podejście, z tego co wiem jest tam sporo ogniw i powinieneś zorientować się ile kasy kosztowałaby wymiana wszystkich. Mechanik skoro specjalizuje się w hybrydach to raczej wie co robi i nie chciał Cię narażać na jednorazowy duży wydatek. Trzeba było określić się, że masz hajs i od razu wymieńmy kilka ogniw bo nie masz czasu i cierpliwości na testowanie po jednym.
  • Odpowiedz