Wpis z mikrobloga

Fiat Grande Punto 1.4 8v z LPG

Robiłem kompletny rozrząd (INA) z pompą wody w maju 2018 r. czyli równo 6 lat temu i przejechałem 60.000 km.

No i co - muszę wymieniac już czy może poczekać do nastepnej wiosny? Bo kurde ostatnio miałem trochę wydatków, z drugiej strony zerwanie się paska to dopiero może stworzyć wydatki xD

Jakie macie podejście do rozrządu i jego wymiany?

Drugie pytanie w jakich widełkach cenowych liczyć się z kosztem wymiany rozrządu + pompy wody w takim Fiacie?

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #motoryzcja
  • 11
  • Odpowiedz
@Joxek: pasek parcie wraz z wiekiem. Nie rzadko jest tak, że jak wyjedzie z taśmy to rok po pułkach leży. Koła zębate napędzające go zostają stare zazwyczaj, one też ulegają odszktałceniom które powodują szybsze zużycie paska. Także interwały wymiany go są dwa kilometrowy jak i czasowy. W zależności co pierwsze nastąpi.

1.5kzł na gotowo myślę, że będzie dobrą ceną.
  • Odpowiedz
zerwanie się paska to dopiero może stworzyć wydatki


@Joxek: a ten 1.4 8V to nie jest bezkolizyjny?
Wtedy zerwanie paska nic nie niszczy, poza tym że auto trzeba holować do warsztatu.
  • Odpowiedz
@Joxek: generalnie ośmiozaworowe silniki są bezkolizyjne, ale tak jak mówię - przy wysokich obrotach jest większa szansa że pognie zawory i tak
  • Odpowiedz
generalnie ośmiozaworowe silniki są bezkolizyjne, ale tak jak mówię - przy wysokich obrotach jest większa szansa że pognie zawory i tak


@Pangia: albo bezkolizyjny, albo szansa pognie zawory - wybierz jedno :)
Silnik jest bezkolizyjny wtedy (i tylko wtedy) gdy maksymalnie wysunięty zawór na samym szczycie krzywki nie zderza się z tłokiem w GMP.
Zawory nie otwierają się bardziej przy wyższych obrotach (pomijając jakieś rozrządy vtec) więc to jak szybko kręci
  • Odpowiedz