Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Mirki co można zrobić z 150k oszczędności + możliwe 2-3k miesięcznie oszczędzanie? Nie mam wielkich potrzeb, nie potrzebuje sobie nic kupić i mam dach nad głową.

Nie znam się na inwestowaniu. W oddziałach bankowych albo proponują lokaty albo fundusze inwestycyjne albo IKE/IKZE. Ktoś tam polecał jeszcze obligacje (ale które?). Na wykopie sporo osób, że #gielda ale nie znam sie.

#finanse #pieniadze #finanse #inwestycje #inwestowanie #oszczednosci #oszczedzanie #akcje #gpw #obligacje #bank



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: digitallord
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 15
  • Odpowiedz
@mirko_anonim obligacje detaliczne skarbu państwa do nabycia w PKO lub Pekao, zakładasz konto rejestrowe i kupujesz. Np. EDO są sensownym wyborem. Obligacje detaliczne skarbu państwa pozwalają zyskać więcej niż na lokatach, a ryzyko jest porównywalne.
W międzyczasie możesz się edukować o inwestowaniu pasywnym na giełdzie, w ETF na globalny rynek akcji, trzeba coś na ten temat wiedzieć, ale wiedza jest łatwo dostępna i do ogarnięcia to jest. Jak już wiesz w co
  • Odpowiedz
@mirko_anonim obligacje (przez bank PKO albo pekao SA) teraz jeszcze 6.4% stałe można dostać i ETF na cały świat albo sp500 (na XTB). I to wszystko gdzieś w proporcji 70:30. Temat do zamknięcia.
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: Otwierasz IKE i IKZE w domu maklerskim mbanku, pakujesz wszystko co możesz w danym roku wpłacić w ETFa na spółki światowe. Zapominasz o tym i za 20-40 lat jesteś zarobiony w #!$%@?.

Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (VWRA.UK)
  • Odpowiedz
@mirko_anonim:
1. maksujesz limity co roku na IKE i IKZE (etf all world np. wyżej podany VWRA)
2. obligacje skarbu państwa (najlepiej EDO)