Wpis z mikrobloga

Wczoraj pojechałem do garażu pozbierać trochę fantów na targ.

Przychodzi do mnie gość z garażu kilka rzędów dalej. Portier powiedział mu, że podobno ja się znam na samochodach i on ma problem.

Mówię zatem, że nie jestem zawodowym mechanikiem i mogę tylko spojrzeć, może naprowadzę go na diagnozę, ale nie mogę obiecać. Pan ma Yarisa III (aktualny model) 1.33 DVVT-i i ten Yaris mu strasznie dużo pali. Nawet 9-10 litrów w mieście mu wciąga, a w folderze pisali że to będzie jakieś 6,5 l/100 km.

Pytam - a jak pan tak jedzie ok. 80-90 km/h na szóstce, to jakie spalanie chwilowe pokazuje komputer?

Pan wytrzeszcza oczy. "Jak to na szóstce?"

No normalnie. Na szóstym biegu.

Pan się usztywnia. "Proszę pana" - cedzi do mnie - "bieg szósty jest przeznaczony do jazdy autostradowej. Bieg piąty do jazdy szosowej. To są, proszę pana, nadbiegi. W mieście używa się najwyżej czwartego biegu, który jest biegiem bezpośrednim. Ja mam prawo jazdy od 1959 r. i to jest ELEMENTARZ wiedzy motoryzacyjnej".

"I jak pan jedzie po trasie szybkiego ruchu w mieście to też pan jedzie na czwórce?"

"OCZYWIŚCIE. Bieg piąty wrzuca się poza miastem do jazdy po szosie". W jego głosie czuję wyższość wobec mojego nędznego stanu wiedzy.

No trudno. Nie pomogłem mu, pożegnaliśmy się, nikt nie klaskał, wróciłem do przerzucania gratów, a pan do swojego Yarisa. Wracając do domu z garażu miałem chwilę zastanowienia przed wrzuceniem piątki w Peugeocie 106.

#zlomnik #niemoje #januszemotoryzacji #motoryzacja
  • 35
  • Odpowiedz
@Shodan56: jakbym mojego teścia '51 słuchał, który do skrzyżowań dojeżdża la luzie, z górki na luzie, wszędzie na luzie, bo go podczas nauki jazdy w '75 uczyli, że tak trzeba XD
  • Odpowiedz
@pogop: kurde, człowieku nic mi nie mów! mój ojciec to samo. jak jadę jego autem i dojeżdżamy do świateł, to jak sam nie wrzucę na luz 20m wcześniej, to mi weźmie i, proszę ciebie, sam wrzuci xD
  • Odpowiedz