Prawda o programach zwrotu $ typu 'cashback'. Payback, PlanetPlus, Refunder itp.

U.....2
U.....2

Ze wszystkimi programami tego typu jest problem, najczęściej po prostu transakcja nie pojawia się mimo, że są wykonywane tak, jak zalecają organizatorzy - bez wcześniejszych ciasteczek - a nawet w trybie prywatnym i bez blokowania reklam. Niestety nie mam już czasu na bawienie się z tego typu programami, a korzystałem/testowałem je z ciekawości, bo robię dużo zakupów przez internet. Prawda jest taka, że jak ktoś chce mieć zaliczone wszystkie zwroty (a nie część z nich), to jest to dla ludzi, którzy zawsze pamiętają, by robić zakup wchodząc przez dany program, zapisują sobie dane transakcje, dokumentują je screenami czy nawet filmikami ... Sprawdzają czy kwota zwrotu jest poprawna,  nie kasują potwierdzeń zakupów, maili, zbierają paragony czy robią zdjęcia potwierdzeń zakupów. Sprawdzają czy transakcje pojawiają się w systemie (gdy się nie pojawiają w regulaminowym czasie lub są odrzucane), jeśli ich nie widać, to składają reklamacje/zgłaszają je ręcznie - a na dalszym etapie pilnują by się pojawiły lub nie zmieniły kwoty zwrotu (co też się zdarza). Jedna transakcja może ciągnąć się miesiącami, czyli ktoś musi mieć duużo czasu i lubić babrać się w takim 'gówienku'.

Mógłbym dać kilkanaście, a nawet dziesiątki przykładów złego działania, ale by się nie rozpisywać, dam po jednym:
_________
PlanetPlus

Moja korespondencja z 9 marca 2018, dotycząca wyjazdu z połowy lutego.

"[ja] - Jaki powód odrzucenia cashbacku z booking.com z 20.09.2017 ?


[Planetplus] Dostaliśmy informację od sklepu, że transakcja została przypisana do innego wydawcy czyli najprawdopodobniej miałeś w swojej przeglądarce niewyczyszczone pliki cookies innych programów cashback lub porównywarek cenowych co uniemożliwiło zapisanie transakcji na Twoim koncie.


[Ja] Nie jest to możliwe ponieważ robiłem zakupy specjalnie z trybu prywatnego, mimo, że nie wchodziłem nawet na booking.com z innych źródeł niż PlanetPlus. Proszę więc dowiedzieć się od którego ponieważ sprawa jest mocno podejrzana."


....
Do dziś sprawa nie została wyjaśniona.

I jeszcze ciekawostka - transakcje reklamacyjne z eBay nie podlegają walidacji., czyli jeśli jeśli nie zwrot nie pojawił się automatycznie, to nie masz nawet możliwości apelacji.
_________
Refunder
Pierwsze dwie transakcje z Multikinem naliczyło mi poprawnie, a kolejnych pięć robionych poprawnie w odstępach mniej więcej 1-2 tyg. w ogóle się nie pojawiały. Do każdej trzeba składać reklamację ... które wiszą .... Nawet do nich napisałem uwagę techniczną, że po prostu, że chyba im się coś zepsuło, bo nie nalicza automatycznie, jednak otrzymałem jakąś skopiowana regułkę.
_________
PayBack
Na mailu mam całą zakładkę niezaliczonych transakcji, sięgających nawet do 3 lat wstecz. Nawet nie chce mi się tam zaglądać, szukać potwierdzeń, pisać reklamacji itp. to wymagałoby sporo pracy. Jedyny plus jest taki, że w ostatnim czasie (a nie te sprzed roku, dwóch czy trzech) rzeczywiście poprawnie nalicza punkty i w porównaniu do dwóch poprzednich programów, nie musiałem składać reklamacji.

- - - - -
Podsumowując - czy są to celowe działania ? Nie wiem, być może. Jednak wiem na pewno, że większość użytkowników nawet nie sprawdza tak dokładnie transakcji i ich ogrom po prostu przepada na czyjąś korzyść. Generalnie nie poleciłbym takich programów "normalnym" ludziom, którzy nie marnują czasu na internecie, chyba, że wiedziałbym, że dana osoba lubi sobie tak grzebać. Oczywiście komuś może zdarzyć się, że większość transakcji będzie zaliczana i będzie jest zadowolony, jednak wystarczy poczytać fora/facebooka i zobaczyć jak wielu ludzi ma problemy.