TAXI Sawa - 140pln za 7.8km - kurs: Lotnisko Chopina do Warszawa Centralna.

TDK90
TDK90

Witam Mirki i Mirabelki,

Obserwuję Wykop od ponad 10 lat, jednak po raz pierwszy zdecydowałem się na zamieszczenie tutaj historii, jaka spotkała mnie i moją rodzinę.

Człowiek od 3 rano na nogach i całkowicie zapomina o takich ciekawych znaleziskach jak: https://www.wykop.pl/link/4306... do rzeczy.


Nasz samolot ląduje o 10 rano, pociąg mamy 11:30 więc na styk, ale da rade. Taksa zamówiona, cena potwierdzona, wszystko git....do momentu zapłaty za przejazd:

Nie robiłbym gówno-burzy ale najpierw wysłałem maila do Sawy i mnie olali, oto treść:


Witam,


Za kurs 14 Lipca 2018 z Lotniska Chopin- Warszawa na dworzec Warszawa Centralna, cena z dwoma fotelikami dziecięcymi miała wynieść około 80-90pln. Kurs był zamówiony telefonicznie i cena została potwierdzona właśnie telefonicznie. Dyspozytorka poprosiła o potwierdzenie numeru lotu.


Samolot wylądował o czasie i po odprawie wsiedliśmy do taksówki około godziny 10:55.
Kurs na dworzec Warszawa Centralna zajął 10 minut.
Taksówkarz zarządał 140pln za kurs, kiedy wspomniałem, że cena miała być niższa usłyszałem, ze kurs był zamówiony na 10 rano, do tego foteliki itd. i taka jest cena. Podczas rezerwacji telefonicznej został podany numer lotu, którego czas lądowania był 10:00 rano. Czas lądowania to 10 rano, a nie czas odbioru pasażerów. Numer lotu jest korporacji potrzebny aby śledzić ewentualne opóźnienia a nie kasować klienta za czekanie od 10 rano...


Zażądałem paragon a otrzymałem świstek z ceną - w załączniku.


Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28.11.2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania (Dz. U. z 2008r. nr 212 poz. 1338) paragon powinien zawierać co
najmniej:
-       imię i nazwisko lub nazwę podatnika oraz adres zamieszkania
lub siedziby podatnika;
-       dane identyfikujące taksówkę: numer rejestracyjny oraz numer
boczny;
-       datę wykonania usługi, z określeniem - w godzinach i
minutach - czasu rozpoczęcia i zakończenia kursu;
-       odległość przejechaną w czasie kursu;
-       jednostkowe opłaty taryfowe wykorzystywane do wyceny kursu,
łącznie z opłatą za impuls;
-       ilość impulsów i wartość usługi odnoszących się do
poszczególnych taryf;
-       wartość poszczególnych innych opłat taryfowych.


Jak widać większość z powyższych punktów nie zostało spełnionych...


Pozdrowiłem i zaznaczyłem, że jestem w stanie załatwić całą sprawę polubownie..."bez nerwów i szarpania"

No cóż, olali mnie.


Trochę sobie pluję w brodę bo powinienem jednak przycisnąć złotówę o paragon. Na swoje usprawiedliwienie mam to, że po 3 godzinach snu, 6 godzinach podróży z dwójką małych dzieci, gdzie mamy jakieś 20 minut do odjazdu pociągu, człowiek nie do końca kontaktuje. Wku*w przychodzi później.


Dodam tylko, że kurs nocny o 4 rano,18,2km, zachodni Londyn do lotnisko Heathrow wyniósł 25 GBP- 120PLN'ów. Kurs zrealizowany przez nieduża firmę taksówkarską- flota może koło 5 samochodów - tak, zdaję sobie sprawę, że koszta mają niższe niż Sawa Taxi.  Też dwa foteliki, Pan taksówkarz pod krawatem oraz kurs nocny więc w Sawie pewnie zapłaciłbym z 300PLN'ów.


Poniżej świstek, który otrzymałem w formie paragonu-żartu.


436c454e41334654567a6b3d_yPzO1l7qyzyg1igQDYYLjMt0SZyn1eLY.jpg