Kalendarium Cyberpunk 2077 2/3

LoneRanger
LoneRanger

1608324873p5DGE57TdyHigNd1YoPHBQ01KQn0o.jpg


10 stycznia 2018

- Po 5 latach ciszy, oficjalny twitter ożywa publikując "beep".

15 lutego 2018 

- Od miesiąca nasilają się informacje o tym co możemy zobaczyć od studia CD Projekt RED podczas targów E3. 

- Poza tym Marcin Iwiński obiecał, że w grze nie będzie lootboxów. Jeśli gracz płaci za dany tytuł pełną cenę, powinien otrzymać „obszerny, dopracowany kawałek zawartości, który zapewni wiele, wiele godzin zabawy”. 

- Gra ma wystarczyć na co najmniej 50-60 godzin rozgrywki (sam wątek główny) lub kilkaset w przypadku aktywności pobocznych.

- Zdaniem Iwińskiego gracz zadowolony z danego tytułu i polecający go znajomym jest cenniejszy niż najlepszy PR-owiec.


27 lutego 2018

- Adam Kiciński oraz Piotr Nielubowicz wzięli udział w konferencji Pareto Securities Gamin Seminar. 

- Cyberpunk jest ambitniejszym projektem niż Wiedźmin a nad grą pracuje 300 osób (Wiedźmin 3 – 250 osób). 

- Cyberpunk korzysta z formuły RPG wypracowanej w Wiedźminie ale zamierza ją znacznie rozwinąć. 

- W przeciwieństwie do Wiedźmina, zespół ma wolną rękę w kreowaniu świata gry.


20 marca 2018

- CD Projekt RED przejmie Strange New Things i utworzy wrocławski oddział swojej firmy który pomoże przy Cyberpunku. 

- Przejęta firma liczy 18 pracowników ale planowane jest zwiększenie zatrudnienia.


23 kwietnia 2018

- Pojawiły się plotki, że Cyberpunk 2077 będzie FPS’em z elementami RPG. Studio odmówiło komentarza.


24 maja 2018

- Cyberpunk 2077 ma dostać szeroko zakrojoną kampanię marketingową która potrwa dłużej niż kilka miesięcy. Ma być ona droższa od kampanii marketingowej Wiedźmina 3.


5 czerwca 2018

- Firma rejestruje znak „Cyberpunk 2077”


10 czerwca 2018

- Na konferencji Microsoftu na E3, zaprezentowano zwiastun gry. A na nim m.in. przejażdżka metrem:


Po targach pojawiło się więcej informacji. 

- Potwierdzono, że świat będziemy obserwować z perspektywy pierwszoosobowej a kamerę przełączymy tylko podczas korzystania z pojazdów. 

- Deweloperzy unikają sformułowania „fps” i określają swoją grę jako „pierwszoosobową grę RPG z pewnymi elementami strzelanki”.

- Fabuła ma mieć bardzo osobisty wymiar – koniec z ratowaniem świata.

- Zabawę zaczniemy od stworzenia postaci. Będzie można wybrać płeć, wygląd oraz statystyki. Nie będzie można wybrać imienia – zamiast tego wybierzemy jeden z życiorysów, a ten wybór wpłynie na przebieg naszej przygody.

- W kwestii rozwoju postaci gra ma czerpać garściami z papierowego oryginału. Będzie można dowolnie mieszać umiejętności których się nauczymy – np. bieganie po ścianach.

- Brak level scallingu oraz dwa rodzaje punktów doświadczenia – standardowe za misje fabularne oraz „street creds” za misje poboczne. Te drugie zapewnią dostęp do nowych sprzedawców i zleceniodawców.

- Na pokazie gry było bardzo dużo strzelania.

- Potwierdzono obecność samochodów i motocykli. Będzie można strzelać podczas jazdy – prowadzeniem zajmie się wtedy zainstalowana w pojeździe AI.

- Do wielu budynków można będzie wejść i eksplorować ich kolejne kondygnacje.

- Wspomniano duże budynki niczym „miasta w miastach” z własnymi sklepami i historiami.

- Brak multiplayera na premierę – jeśli się pojawi to raczej długo po debiucie gry.

- Cyberpunk 2077 wykorzysta wiele sposobów na wplątanie bohatera w kolejne misje, choćby przez wmieszanie się w awanturę na ulicy.

- Nie podano daty premiery.

- Patrick Mills potwierdził, że studio zamierza wydać Cyberpunka na konsole obecnej generacji (PS4 i Xbox One) i PC.

- Iwiński ujawnił, że zaprezentowany gameplay to wczesna wersja gry, a to co zobaczyliśmy to nie demo a prawdziwy build. 

- Potwierdził, że gra powstaje na REDengine 4.


28 czerwca 2018

- Studio poinformowało, że gra jest w fazie pre-alfa. 

- Na zamkniętym pokazie w Warszawie pokazano ten sam fragment rozgrywki co na E3. Ponadto na Gamescomie ponoć ma znaleźć się również ten sam fragment.

- Autorzy dużo wysiłku włożyli w podszlifowanie fragmentu przygotowanego na targi, specjalnie po to, aby pokazywać go ludziom spoza firmy. Mimo to pod względem dopracowania i tak daleko mu do tego, co ma zaoferować wersja finalna.

- Nad grą pracuje ok. 350 osób i liczba cały czas rośnie.


11 lipca 2018

- Będzie można się skradać: 

Wrogowie nie zawsze będą świadomi obecności gracza. Może on to wykorzystać, podkradając się do nich, zakładając pułapki i wykorzystując wirusy. Plan ataku jest równie ważny, jak jego egzekucja. Nigdy nie zmuszamy graczy do zaadoptowania jednego stylu walki, więc zawsze mają oni swobodę wybierania rozwiązań, które uważają za najlepsze w danym momencie. Od strzelania przez ściany, aż po pociski skręcające za róg – taktyki wykorzystujące ukrywanie się również są częścią dostępnego repertuaru

- Według Adama Kicińskiego produkcja przebiega zgodnie z planem. Znany jest już nawet termin premiery ale nie zamierzają go jeszcze ujawniać.


3 sierpnia 2018

- Nad fabułą i dialogami w grze, pracuje zespół 10 pisarzy. Narracja ma kluczowe znaczenie.


21 sierpnia 2018

Targi Gamescom:

- Misje mają być nieliniowe i możliwe do zrealizowania na różne sposoby.

- Gra jest grywalna od początku do końca. Jest wiele błędów ale fabułą stanowi spójną całość.

- Pojawił się ten sam gameplay, tak to tłumaczą twórcy:

Za każdym razem, gdy rozmawialiśmy na temat pomysłu pokazania gry szerszej publiczności (a robiliśmy to wielokrotnie), zawsze dochodziliśmy do wniosku, że „nie jesteśmy na 100% pewni, że chcemy to zrobić”. Dlaczego? Ponieważ większość osób myśli, że gdy twórcy pokazują gameplay, to tak będzie wyglądał gotowy produkt. To błędne podejście. Cyberpunk 2077 jest wciąż w fazie produkcji. Mamy mnóstwo pomysłów i mechanik, które są testowane, lecz nie wiemy, czy znajdą się w pełnej wersji. To czyni publikację materiałów w stylu niniejszego ryzykowną – nie chcemy, by gracze mówili później „na poprzednim filmiku ta broń strzelała inaczej” lub „dlaczego interface się zmienił?”. Zmiany nie są niczym dziwnym w procesie twórczym i każdego dnia modyfikujemy mnóstwo rzeczy. Baliśmy się (i to uczucie całkowicie nie zniknęło), że pomyślicie, iż Cyberpunk 2077 będzie wyglądał dokładnie tak, jak na zaprezentowanym gameplayu.” 

- Optymalizacja jest oczkiem w głowie zespołu od momentu rozpoczęcia prac. 

- Gra zapewni co najmniej 100 godzin rozgrywki. 


18 września 2018

- Poruszając się po Night City gracze będą znajdowali przedmioty będące częścią questów, a następnie otrzymają możliwość podążania za wątkiem powiązanym z daną rzeczą. 

- Na początku gry otrzymamy również kilka zadań powiązanych z tłem naszego protagonisty (wybranym w czasie tworzenia postaci).


28 września 2018

- Patrick Mills ze studia CD Projekt RED w wywiadzie dla magazynu Edge stwierdził, że firma chce pokazać światu, że gry można tworzyć inaczej:

Chcemy zmienić branżę gier. Chcemy powiedzieć: "Możemy zrobić to inaczej, niekoniecznie w taki sposób". To jest w naszym motto. W końcu "Jesteśmy buntownikami", prawda?" .


9 października 2018

- Ogłoszenie współpracy z Digital Scapes – małym zespołem weteranów który opracował tryb wieloosobowy do Dying Light.


21 listopada 2018

- Celem firmy jest aby Cyberpunk 2077 był nie mniej dopracowany niż RDR2. 

- Studio liczy na 19 mln sprzedanych egzemplarzy w kwartale premiery.


23 stycznia 2019

- Sebastian Stępień odchodzi do Blizzarda. W CD Projekt RED pracował nad dialogami i fabułą gier z cyklu Wiedźmin. Przy Cyberpunku pracował jako dyrektor kreatywny (od 2013) oraz szef działu narracji i scenerii (od 2016).


28 stycznia 2019

- Nad grą pracuje już ponad 400 osób a prace idą pełną parą.


19 lutego 2019

- Cyberpunk 2077 bez mikrotransakcji i battle royale.


14 marca 2019

- Według plotek Lady Gaga była w warszawskiej siedzibie studia i brała udział w sesji Motion Capture (nagrywanie animacji). Współpraca ma zostać ogłoszona na E3 2019.


27 marca 2019

- Na konferencji prasowej studia Adam Kiciński ujawnił, że projekt nad którym prace trwają od kilku lat ukaże się w 2021 roku. Produkcja opisywana jest jako „gra fabularn (Rpg) kategorii AAA”. 

- Ma to być coś nowego, a więc nie Cyberpunk czy Wiedźmin. Nad sekretnym projektem pracuje około 50 osób a koszty produkcji będą znacznie mniejsze.


23 kwietnia 2019

- W wywiadzie dla hiszpańskiego serwisu AreaJugones Mateusz Tomaszkiewicz z CD Projekt RED skomentował, że gra jest zupełnie inna, niż to co pokazali rok temu na targach. Zaznaczył jednak, że koncepcja nie uległa żadnym drastycznym zmianom.


18 maja 2019 

- Szefowie studia CD Projekt RED zadeklarowali, że crunch w końcowym etapie produkcji Cyberpunka nie będzie tak intensywny jak przy Wiedźminie 3.

- Jason Schreier z Kotaku stwierdził, że kontaktowało się z nim czterech byłych pracowników CD Projekt RED, skarżących się na nakaz pracy w trakcie kilku świąt (w tym roku) a firma ograniczyła swobodę brania urlopów, nakazując ich wykorzystanie dopiero po E3 oraz zimą. 

- Według kontaktów redaktora crunch dotyczy tylko części działów studia – chodzi o kontrolę jakości, oprawę audio i warstwę technologiczną aby przygotować materiał na E3.


29 maja 2019

- Gra nie będzie wspierała modów w dniu premiery. Ich wsparcie ma
zostać dodane dopiero później.


1 czerwca 2019

- Jason Schreier z Kotaku zdementował pogłoski o premierze gry w 2019 roku. Jednak według jego źródeł gra faktycznie była planowana na rok 2019, jednak nawet pracownicy CD Projekt RED w to nie wierzyli.


Czerwiec 2019

Targi E3 2019. 

- Ogłoszenie daty premiery – 16 kwietnia 2020. Rozpoczęła się przedsprzedaż.

- Ujawnienie współpracy z Keanu Reevesem

- Twórcy tłumaczą się, że chcą pokazać gameplay dopiero na sierpniowym PAX aby zbudować większy hype i tym samym przyciągnąć uwagę większej liczby graczy. Zaczęli też zachęcać do składania pre-orderów.

- Grę można ukończyć bez zabijania przeciwników

- Gra była pokazywana na PC

- Studio pracuje nad opcjami dla transpłciowch postaci

- Burza o gatunek gry. Z oficjalnych komunikatów poznikały skróty „RPG” a pojawiają się informacje o przygodowej grze akcji w otwartym świecie. Głos zabrał Marcin Momot z CD Projekt RED. Potwierdził, że gra będzie rpgiem z krwi i kości.

- Potwierdzono różne lokacje startowe i kilka zakończeń.

- Nie będzie można sterować łodziami i pojazdami latającymi

- Będzie można pływać i nie zabraknie aktywności z tym związanych.

- Jeden z pracowników studia zapewnia, że podstawowa wersja gry będzie zawierała kompletną historię. Studio nie wyklucza wydania większych dodatków w przyszłości.

- Nie będzie systemu moralności

- 4K dla Xboxa One X


Lipiec 2019

- CD Projekt RED ma trzy zespoły pracujące nad projektami związanymi z Cyberpunk 2077.

- Pierwszy to sama gra, drugi to tryb multiplayer – robi go ok. 40 osobowy zespól z Wrocławia.

- Wiceprezes Piotr Nalubowicz dodał, że następna duża gra CD Projektu również będzie osadzona w świecie Cyberpunka. 

- Ponadto w planach jest wydanie do 2021 roku kolejnej „gry fabularnej klasy AAA”.

- Cyberpunk 2077 w 4K na PS4 Pro

- Wraz ze wzrostem umiejętności posługiwania się daną bronią, bohater otrzyma nowe animacje (np. przeładowania czy wyciągania/chowania broni).

- Brak ograniczeń w eksploracji


Sierpień 2019

- Zespół nadal rozważa tryb multiplayer

- Cyberpunk2077 z mniejszym światem niż Wiedźmin 3 ale zawartości ma być więcej. Miasto musiało być gęstsze aby było bardziej wiarygodne.

- Podziemne i podwodne lokacje

- Usunięto opcję wyboru płci (chodzi o podział a nie wygląd)


Wrzesień 2019

- Pojawią się scenki przerywnikowe gdzie zobaczymy naszego bohatera z
perspektywy trzeciej osoby

- Oficjalnie potwierdzono tryb multiplayer który ukaże się jakiś
czas po premierze gry. Wcześniej gra otrzyma darmowe dodatki.

- W krakowskim oddziale studia powstaje ok. 1/3 zawartości Cyberpunka 2077.

- Twórcy są podekscytowani możliwościami nowych konsol; gra nie

trafi raczej na Switcha.

- Presja w studiu jest ogromna ale to ich jeszcze bardziej nakręca. Nie chcą zawieść graczy.


Listopad 2019

- Multiplayer jest na wczesnym etapie produkcji a studio rozważa jego monetyzację.

- Studio nie myśli o VR.

- Nieco krótszy wątek fabularny niż w Wiedźminie 3, lecz więcej sposóbów na jego przechodzenie.

- Po ukończeniu fabuły, będzie można kontynuować grę w ciekawie zrealizowany sposób.

- Zadania poboczne mają wpływać na siebie wzajemnie ale też na wątek fabularny. Dzięki temu gra ma być za każdym razem nieco innym doświadczeniem.

- Niektóre miejsca mają być dostępne tylko dla graczy, którzy zdecydują się na podążanie konkretną ścieżką fabularną. W zależności od naszych decyzji, mogą też pojawić się ograniczenia w zakresie tego, jak dokładnie będziemy mogli zwiedzić konkretną mapę.

- Cykl dnia i nocy ma mieć wpływ na rozgrywkę (np. mniej strażników w nocy). Zmianie mogą nawet ulec niektóre sceny fabularne.

- Pogoda będzie wyłącznie kosmetyczna (np. podczas deszczu niektóre postacie poszukają schronienia lub wyjmą parasol)

- Policja będzie reagowała na działania gracza.

- Wygląd mieszkania ma być uzależniony od wybranej ścieżki na początku gry.

- W kwestii posiadania cybernetycznego zwierzaka twórcy nie potwierdzają ale i nie zaprzeczają.

- Nawet do 75% przedmiotów i elementów otoczenia podda się działaniom gracza.

- Model jazdy i ich system fizyki ma być bardziej realistyczny niż w GTAV

- Twórcy starają się aby przypadkowi NPC byli jak najbardziej zróżnicowani jak to możliwe