Kalendarium Cyberpunk 2077 3/3

LoneRanger
LoneRanger

1608326067lze1HZuZVh0EippatSrIi401KQn9g.jpg


16 stycznia 2020

- Cyberpunk 2077 opóźniony. Nowa data premiery to 17 września 2020. Przyczyną jest chęć dopracowania produkcji.

- Trybu multiplayer raczej nie zobaczymy w 2021 roku. Multi jest traktowane jako osobny projekt.


17 stycznia 2020

- Zespołu nie ominie crunch, gdyż gra jest w finalnej fazie produkcji. 

- Firma postara się ograniczyć to zjawisko do minimum ale uniknięcie go całkowicie, nie będzie możliwe. 

- Od wielu miesięcy grę można przejść od początku do końca. 

- Cyberpunk nie ma żadnych poważnych problemów, chodzi jedynie o doszlifowanie gry. 

- Zespół pracuje tylko nad tą grą i trybem multiplayer – inne projekty są zawieszone.


24 stycznia 2020

- Firma QLOC potwierdziła, że jest zaangażowana w pracę nad Cyberpunkiem 2077.

- Pomaga przy testowaniu oraz produkcji gry. Plotki mówią jeszcze o dwóch firmach: Testronic oraz Crunching Coalas.


25 stycznia 2020

- Plotki sugerują, że przesunięcie premiery ma związek ze słabą wydajnością na konsoli Xbox One. 

- Według Cory’ego Barloga (reżyser God of War) nie ma to sensu, gdyż optymalizacja tytułu to ostatni krok w procesie tworzenia gry, więc jej słabe działanie w obecnej fazie jest czymś naturalnym. 

- Przedstawiciel studia CD Projekt RED przyznał później Barlogowi rację.


11 marca 2020

- Adam Badowski poinformował, że gra jest niemal ukończona. 

- Gra trafiła do agencji PEGI i ESRB.

- Studio nadal szlifuje tytuł ale wszystko idzie w dobrym kierunku. 

- Po wrześniowej premierze studio podzieli się na trzy zespoły: jeden odpowiedzialny za tryb multiplayer, drugi za dodatki do gry, a trzeci zostanie oddelegowany do prac nad kolejnym tytułem. Wiadomo, że będzie to gra singleplayer i koncept jest już gotowy.


17 marca 2020

- Firma uspokaja, że koronawirus nie spowoduje przesunięcia premiery, a pracownicy będą kontynuowali pracę z własnych domów.


10 kwietnia 2020

- Wersja na nowe konsole nie zadebiutuje wraz z innymi wersjami. Potrzeba czasu aby zaznajomić się z tymi platformami, tak aby wersje na nowe konsole prezentowały się wyraźnie lepiej niż edycje na Xbox One i PS4.

- Cyberpunk 2077 otrzyma co najmniej tyle samo dodatków co Wiedźmin 3.


8 czerwca 2020

- Przeskok w jakości świata zaprezentowanego w grze ma być tak duży jak między Wiedźminem 2 a 3.

- Tysiąc postaci niezależnych będzie miało zaprojektowane dzienne aktywności

- System walki w zwarciu zaprezentowany na E3 nie był tym czego chcieli twórcy i należy spodziewać się zmian.


18 czerwca 2020

- Kolejne opóźnienie premiery. Nowa data to 19 listopada 2020. 

- Powodem jest chęć dostarczenia maksymalnie dopracowanej produkcji która zostanie z nami przez kolejne lata. W chwili ogłoszenia tego komunikatu gra jest kompletna pod względem zawartości i rozgrywki. Jednak ogromny świat oznacza ogromną liczbę rzeczy do poprawienia.

- Opóźnieniu ulegnie też tryb multiplayer i dodatki. 


Lipiec 2020

- Nie będzie biegania po ścianach – nie pasowało to do koncepcji gry.

- Nie będzie podróży metrem, jedynie opcja szybkiej podróży.

- Zabraknie możliwości personalizowania głosu bohatera w kreatorze postaci.

- Nie będzie wersji demo – wymagałoby to dodatkowych zasobów i czasów na testy. 

- Hakowanie zostało uproszczone. Wcześniej trzeba było hakować punkty dostępu w danym miejscu by uzyskać dostęp do szybkiego hakowania.

- Cyberpunk 2077 ma być branżowym benchmarkiem.

- Prezentacja ścieżek życiowych na zwiastunie. W trakcie interakcji z postaciami niezależnymi może się zdarzyć, że gracze otrzymają unikatowe kwestie dialogowe


Sierpień 2020

- Twórcy nadal pracują nad poprawą systemu walki wręcz.

- Według producenta Cyberpunk 2077 zapewni głębsze doznania RPG niż Wiedźmin 3

- Potwierdzono, że gra otrzyma darmowe DLC.

- Nie będzie tuningu aut.

- Cyberpunk 2077 wygrywa Gamescom.


19 września 2020

- Główny wątek będzie krótszy niż w Wiedźminie 3. 


30 września 2020

- Firma wysłała swoim pracownikom maile, że w nadchodzących miesiącach będą pracowali 6 dni w tygodniu. Powodem jest konieczność wyeliminowania bugów z gry.


5 października 2020

- Gra w złocie. Premiera niezagrożona


9 października 2020

- Gdyby nie crunch, premiera znów musiałaby być przesunięta. Studio wspólnie podjęło taką decyzję.


15 października 2020

- Anonimowy pracownik twierdzi, że decyzji o crunchu nikt z nimi (pracownikami) nie konsultował. 

- O wielu rzeczach dowiadywali się z mediów społecznościowych
– wliczając w to opóźnienia premiery oraz złoty status gry. 

- Emaile od Kicińskiego miały przychodzić kilka godzin później.

- Pojawia się też wzmianka, że niektórzy pracowali po 16 godzin dziennie już od czerwca 2019 roku, co miało wynikać z bardzo wczesnego etapu produkcji.

Jeśli już, to ludzie obawiali się dwuletniego marszu śmierci na długo przed rozpoczęciem crunchu. Wiedzą bowiem, że tak działa CD Projekt: obijać się przez długi czas w preprodukcji, a potem poganiać wszystkich i zaharować deweloperów, byle tylko nadrobić stracony czas.

- Podobno wynagrodzenie za crunch również było marne, poza pracownikami na wysokich stanowiskach gdyż ci byli hojnie nagradzani.

- Redaktor Jason Schreier potwierdził tożsamość pracownika.


26 października 2020

- Miles Tost z CD Projekt RED odniósł się do kwestii zawartości która została wycięta z gry. Jego zdaniem jest to zupełnie naturalną częścią procesu gry, a osoby które nie mają pewności jak będzie wyglądać gra i czym im się spodoba, powinny zaczekać z zakupem.


27 października 2020

- Premiera znowu przełożona. Nowa data to 10 grudnia. Powodem jest ogrom pracy związany z przygotowaniem i testowaniem gry na różne platformy, co dodatkowo komplikuje praca zdalna.


29 października 2020

- Większość pracowników nie wiedziała o przesunięciu premiery. Spora cześć dowiedziała się tego samego dnia co reszta świata.

- Może to wynikać z polskich przepisów, gdyż firma jest notowana na giełdzie a wcześniejsze upublicznienie informacji mogłoby prowadzić do nadużyć rynkowych i manipulacji kursem.

- Martyna Zych pracująca nad Wiedźminem 3 napisała, że w trakcie swojej pracy zarabiała 430 dolarów miesięcznie (kurs dolara wtedy to
ok. 3,5 zł).

- Cyberpunk 2077 celuje w 90+ na Metacritic. 

- Adam Kiciński przyznał, że największym problemem obecnie jest optymalizacja gry na konsolach PS4 i Xbox One.

- Opinie testerów są bardzo pozytywne.


26 listopada 2020

- Potwierdzono, że wersja gry na konsole PS4 i Xbox One prezentuje się gorzej od PS4 Pro i Xbox One X, ale nadal wypadają zaskakująca dobrze. 

- Planowano zapowiedzieć Season Passa przed listopadowym debiutem gry, ale po przesunięciu premiery, zdecydowano o ogłoszeniu tego po debiucie gry.


10 grudnia 2020

- Premiera