Kalendarium Cyberpunk 2077 3/3
16 stycznia 2020
- Cyberpunk 2077 opóźniony. Nowa data premiery to 17 września 2020. Przyczyną jest chęć dopracowania produkcji.
- Trybu multiplayer raczej nie zobaczymy w 2021 roku. Multi jest traktowane jako osobny projekt.
17 stycznia 2020
- Zespołu nie ominie crunch, gdyż gra jest w finalnej fazie produkcji.
- Firma postara się ograniczyć to zjawisko do minimum ale uniknięcie go całkowicie, nie będzie możliwe.
- Od wielu miesięcy grę można przejść od początku do końca.
- Cyberpunk nie ma żadnych poważnych problemów, chodzi jedynie o doszlifowanie gry.
- Zespół pracuje tylko nad tą grą i trybem multiplayer – inne projekty są zawieszone.
24 stycznia 2020
- Firma QLOC potwierdziła, że jest zaangażowana w pracę nad Cyberpunkiem 2077.
- Pomaga przy testowaniu oraz produkcji gry. Plotki mówią jeszcze o dwóch firmach: Testronic oraz Crunching Coalas.
25 stycznia 2020
- Plotki sugerują, że przesunięcie premiery ma związek ze słabą wydajnością na konsoli Xbox One.
- Według Cory’ego Barloga (reżyser God of War) nie ma to sensu, gdyż optymalizacja tytułu to ostatni krok w procesie tworzenia gry, więc jej słabe działanie w obecnej fazie jest czymś naturalnym.
- Przedstawiciel studia CD Projekt RED przyznał później Barlogowi rację.
11 marca 2020
- Adam Badowski poinformował, że gra jest niemal ukończona.
- Gra trafiła do agencji PEGI i ESRB.
- Studio nadal szlifuje tytuł ale wszystko idzie w dobrym kierunku.
- Po wrześniowej premierze studio podzieli się na trzy zespoły: jeden odpowiedzialny za tryb multiplayer, drugi za dodatki do gry, a trzeci zostanie oddelegowany do prac nad kolejnym tytułem. Wiadomo, że będzie to gra singleplayer i koncept jest już gotowy.
17 marca 2020
- Firma uspokaja, że koronawirus nie spowoduje przesunięcia premiery, a pracownicy będą kontynuowali pracę z własnych domów.
10 kwietnia 2020
- Wersja na nowe konsole nie zadebiutuje wraz z innymi wersjami. Potrzeba czasu aby zaznajomić się z tymi platformami, tak aby wersje na nowe konsole prezentowały się wyraźnie lepiej niż edycje na Xbox One i PS4.
- Cyberpunk 2077 otrzyma co najmniej tyle samo dodatków co Wiedźmin 3.
8 czerwca 2020
- Przeskok w jakości świata zaprezentowanego w grze ma być tak duży jak między Wiedźminem 2 a 3.
- Tysiąc postaci niezależnych będzie miało zaprojektowane dzienne aktywności
- System walki w zwarciu zaprezentowany na E3 nie był tym czego chcieli twórcy i należy spodziewać się zmian.
18 czerwca 2020
- Kolejne opóźnienie premiery. Nowa data to 19 listopada 2020.
- Powodem jest chęć dostarczenia maksymalnie dopracowanej produkcji która zostanie z nami przez kolejne lata. W chwili ogłoszenia tego komunikatu gra jest kompletna pod względem zawartości i rozgrywki. Jednak ogromny świat oznacza ogromną liczbę rzeczy do poprawienia.
- Opóźnieniu ulegnie też tryb multiplayer i dodatki.
Lipiec 2020
- Nie będzie biegania po ścianach – nie pasowało to do koncepcji gry.
- Nie będzie podróży metrem, jedynie opcja szybkiej podróży.
- Zabraknie możliwości personalizowania głosu bohatera w kreatorze postaci.
- Nie będzie wersji demo – wymagałoby to dodatkowych zasobów i czasów na testy.
- Hakowanie zostało uproszczone. Wcześniej trzeba było hakować punkty dostępu w danym miejscu by uzyskać dostęp do szybkiego hakowania.
- Cyberpunk 2077 ma być branżowym benchmarkiem.
- Prezentacja ścieżek życiowych na zwiastunie. W trakcie interakcji z postaciami niezależnymi może się zdarzyć, że gracze otrzymają unikatowe kwestie dialogowe
Sierpień 2020
- Twórcy nadal pracują nad poprawą systemu walki wręcz.
- Według producenta Cyberpunk 2077 zapewni głębsze doznania RPG niż Wiedźmin 3
- Potwierdzono, że gra otrzyma darmowe DLC.
- Nie będzie tuningu aut.
- Cyberpunk 2077 wygrywa Gamescom.
19 września 2020
- Główny wątek będzie krótszy niż w Wiedźminie 3.
30 września 2020
- Firma wysłała swoim pracownikom maile, że w nadchodzących miesiącach będą pracowali 6 dni w tygodniu. Powodem jest konieczność wyeliminowania bugów z gry.
5 października 2020
- Gra w złocie. Premiera niezagrożona
9 października 2020
- Gdyby nie crunch, premiera znów musiałaby być przesunięta. Studio wspólnie podjęło taką decyzję.
15 października 2020
- Anonimowy pracownik twierdzi, że decyzji o crunchu nikt z nimi (pracownikami) nie konsultował.
- O wielu rzeczach dowiadywali się z mediów społecznościowych
– wliczając w to opóźnienia premiery oraz złoty status gry.
- Emaile od Kicińskiego miały przychodzić kilka godzin później.
- Pojawia się też wzmianka, że niektórzy pracowali po 16 godzin dziennie już od czerwca 2019 roku, co miało wynikać z bardzo wczesnego etapu produkcji.
„Jeśli już, to ludzie obawiali się dwuletniego marszu śmierci na długo przed rozpoczęciem crunchu. Wiedzą bowiem, że tak działa CD Projekt: obijać się przez długi czas w preprodukcji, a potem poganiać wszystkich i zaharować deweloperów, byle tylko nadrobić stracony czas.”
- Podobno wynagrodzenie za crunch również było marne, poza pracownikami na wysokich stanowiskach gdyż ci byli hojnie nagradzani.
- Redaktor Jason Schreier potwierdził tożsamość pracownika.
26 października 2020
- Miles Tost z CD Projekt RED odniósł się do kwestii zawartości która została wycięta z gry. Jego zdaniem jest to zupełnie naturalną częścią procesu gry, a osoby które nie mają pewności jak będzie wyglądać gra i czym im się spodoba, powinny zaczekać z zakupem.
27 października 2020
- Premiera znowu przełożona. Nowa data to 10 grudnia. Powodem jest ogrom pracy związany z przygotowaniem i testowaniem gry na różne platformy, co dodatkowo komplikuje praca zdalna.
29 października 2020
- Większość pracowników nie wiedziała o przesunięciu premiery. Spora cześć dowiedziała się tego samego dnia co reszta świata.
- Może to wynikać z polskich przepisów, gdyż firma jest notowana na giełdzie a wcześniejsze upublicznienie informacji mogłoby prowadzić do nadużyć rynkowych i manipulacji kursem.
- Martyna Zych pracująca nad Wiedźminem 3 napisała, że w trakcie swojej pracy zarabiała 430 dolarów miesięcznie (kurs dolara wtedy to
ok. 3,5 zł).
- Cyberpunk 2077 celuje w 90+ na Metacritic.
- Adam Kiciński przyznał, że największym problemem obecnie jest optymalizacja gry na konsolach PS4 i Xbox One.
- Opinie testerów są bardzo pozytywne.
26 listopada 2020
- Potwierdzono, że wersja gry na konsole PS4 i Xbox One prezentuje się gorzej od PS4 Pro i Xbox One X, ale nadal wypadają zaskakująca dobrze.
- Planowano zapowiedzieć Season Passa przed listopadowym debiutem gry, ale po przesunięciu premiery, zdecydowano o ogłoszeniu tego po debiucie gry.
10 grudnia 2020
- Premiera