Play nie chce oddać pieniędzy

Basher
Basher

Miesiąc temu zmarła moja mama. Miała telefon w Play-u w usłudze Mix. Oczywiście dawno po obowiązkowym okresie wpłat comiesięcznych kwot ale co miesiąc doładowywałem jej konto kwotą 30 zł.

Na koncie miała trochę ponad 100 zł.


Po śmierci postanowiłem wszystko załatwić jak się należy i z aktem zgonu poszedłem do salonu Play.

Bardzo miły Pan powiedział że dobrze że przyszedłem, zrobił ksero aktu zgonu i kazał mi się podpisać na rozwiązaniu umowy.


Na moje pytanie co ze zgromadzonymi środkami na koncie powiedział że numer po kilku dniach przejdzie z umowy, na kartę i te środki będę mógł wykorzystać lub przekazać na inny numer (trochę mnie to zdziwiło bo jednak byłby to numer na kartę na nieżyjącą osobę ale po pierwsze naprawdę inne rzeczy zajmowały mi głowę a po drugie w końcu mówi to przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej).

O to właśnie mi chodziło, chciałem aby te środki dostał mój tato (także telefon w Play, tym razem zwykły numer na kartę).


Wreszcie postanowiłem wszystko sfinalizować, uruchomiłem mamy telefon i okazało się że nie działa, to znaczy niby wszystko działa (jest zasięg Play) ale nie można nigdzie się dodzwonić ani użyć jakiegokolwiek kodu USSD, chociażby żeby sprawdzić stan konta czy też numer telefonu.


No dobra dzwonię do Play.

Po przebiciu się przez poziomy menu w końcu rozmawiam z jakimś Panem (przedstawił się). Wytłumaczyłem sytuację, powiedział że pieniądze zostaną przelane na konto, no trudno, doładuję z nich sam konto taty.

Poprosił o numer telefonu, następnie o imię i nazwisko Mamy.


I zaczęły się problemy.

  • Na początek powiedział że pieniądze przepadły? Jak to przepadły, to są nasze pieniądze a nie wasze!
  • Zasugerował więc że to pieniądze nie moje. Zgadza się, ale po pierwsze nawet nie wie czy coś dziedziczę czy nie więc skąd taki wniosek? Nie mówiąc o tym że było to niegrzeczne.
  • Następnie zasugerował że minął już ponad miesiąc i pieniądze dla tego właśnie przepadły, co jest nieprawdą, minęło 19 dni.
  • Następnie zasugerował że nie pokazałem dokumentów spadkowych. Po pierwsze, on tego nie wie bo go tam nie było, po drugie pieniądze mają być przekazane na konto mojego taty który jest spadkobiercą z automatu.
  • Na koniec powiedział że ten numer telefonu już używa ktoś inny? Zaraz, oddają numer telefonu po osobie zmarłej po 19 dniach?


Ciężko mi było zadzwonić na numer mamy, jednak wszystko jest mocno świeże a ostatnie dni choroby mamy to był bardzo trudny dla mnie okres ale się jednak przemogłem.

W słuchawce usłyszałem: "Abonent tego numeru nie przyjmuje rozmów przychodzących".

Szczerze, to nawet mi ulżyło, bałem się, że ktoś się odezwie.


No i teraz najważniejsze - Play po prostu chce ukraść pieniądze które należały do mojej mamy a teraz są mojego taty!


Kończąc rozmowę powiedziałem że nie odpuszczę tego tak łatwo. Żeby było jasne, nie potrzebuję tych pieniędzy, mogę je przekazać na jakikolwiek cel charytatywny ale to będzie decyzja moja i mojego taty. Nie będzie Play za to decydował a na pewno nie będzie po prostu kradł tych pieniędzy bo to jest kradzież!


Ciekawe jak to się ma do tego artykułu? PLAY zwróci Ci pieniądze (gsmonline.pl)


Jutro skontaktuję się z UOKiK-iem a później co? Chyba Policja?