<a href="https://torrentfreak.com/mpaa-costs-hollywood-more-than-us-bittorrent-piracy-111122/" rel="nofollow">https://torrentfreak.com/mpaa-costs-hollywood-more-than-us-bittorrent-piracy-111122/</a><br />
<br />
Hollywood wydaje na MPAA więcej niż traci na piractwie na torrentach. Pozwoliłem sobie przetłumaczyć artykuł dla nieszprechających, mam nadzieję że praw nie naruszam. <br />
<em>UWAGA: TEKST MOŻE ZAWIERAĆ BYKI, PONADTO <strong>NIE JEST TŁUMACZENIEM DOSŁOWNYM</strong>, A RACZEJ PEWNYM SKRÓTEM KTÓRY MA POZWOLIĆ PRZYSWOJENIE WSZYSTKIEGO CO WAŻNE. JEŚLI ZNASZ ANGIELSKI, LEPIEJ PRZECZYTAJ ORGINAŁ.</em><br />
<br />
Wciągu ostatniego roku Netflix przerósł Bittorrenta jeśli chodzi o ruch internetowy w USA który pochłaniają. To obiecujące odkrycie dla Hollywood, ponieważ pokazuje że jest ogromne zainteresowanie legalnym streamingiem filmów. W torrentfreak zastanawialiśmy się co by się stało gdyby wszyscy torrentciarze z USA przerzucili się na Netflix, i otrzymaliśmy ciekawe wyniki.<br />
<br />
<h1>JAK OCENIĆ "WARTOŚĆ" PIRACTWA NA TORRENTACH?</h1><br />
<br />
Zamierzamy zmierzyć ile ruchu na torrentach jest powiązanych z filmami i TV. <br />
Ponieważ rozmiary filmów na torrentcie są zbliżone do tych na netflixie, możemy potem porównać to z ruchem generowanym obecnie przez Netflix.<br />
Zakładając liniowe powiązanie między zyskami a ruchem możemy zgadnąć o ile więcej zarobiło by Hollywood, jeśli piraci używali by Netflixa, i płacili.<br />
<br />
<strong>1. Jaka część ruchu torrentowego jest związana z filmami/telewizją?</strong><br />
<br />
Pierwszym naszym założeniem jest że cały ruch bittorrent jest nieautoryzwany. To oczywista nie prawda, ale pozostawiamy tę debatę na później.<br />
Jeśli spojrzymy na jeden z ostatnich raportów(<a href="//torrentfreak.com/arrr-the-music-pirates-are-still-here-110207/)" rel="nofollow">//torrentfreak.com/arrr-the-music-pirates-are-still-here-110207/)</a> o ekosystemie torrent,<br />
chętnie cytowany przez MPAA, widzimy że około 35,2% ze wszystkich torrentów jest związanych z filmami. Kolejne 12,7% jest związanych z telewizją.<br />
Łączna ilość torrentów video wynosi więc 47.9%<br />
Ponieważ porównujemy ruch, musimy wziąć poprawkę na rozmiary plików, i ich popularność. Praktycznie nie da się tego oszacować dokładnie, ale różne raporty pokazują że filmy są ściągane najczęściej. Więc przyjmiemy że 85% ruchu bittorrent jest związany z filmami/ TV i narusza prawa autorskie. To prawdopodobnie górna granica.<br />
<br />
<strong>2. Jak ruch bittorrent ma się do ruchu Netflixa?</strong><br />
<br />
Musimy teraz ocenić ile to tak naprawdę jest, to 85%.<br />
Świerzy raport(<a href="//torrentfreak.com/bittorrent-and-netflix-dominate-americas-internet-traffic-111027/)" rel="nofollow">//torrentfreak.com/bittorrent-and-netflix-dominate-americas-internet-traffic-111027/)</a> od Kanadyjskiego Sandvine pokazuje że 16,5% ruchu w USA jest generowane przez bittorrent. Ponieważ ruch bittorrent idzie w dwie strony (upload/download) 8,75% to pobieranie. Czyli około 7,5% (85% z 8,75%) całego ruchu w stanach to pobieranie filmów przez torrenty.<br />
<br />
Ten sam raport Sandvine, pokazuje że 23,3% całego ruchu w stanach jest generowane przez Netflix. Ponad 95% tego ruchu to download, czyli ściąganie filmów przez netflixa odpowiada za 22,5% ruchu w stanach - trzy razy tyle co przez torrent.<br />
<br />
<strong>3.Ile zysków ci piraci wygenerowali by na netflixie?</strong><br />
<br />
Oto interesująca część. Co to by oznaczało dla zysków, jeśli WSZYSCY piraci przenieśli się na Netflix?<br />
<br />
Jeśli założymy że że torrentciarze i netflixiarze zużywają mniej więcej tyle samo zawartości, to jest to łatwe obliczenie. Netflix generował by o jedną trzecią zysków więcej. <br />
Wg raportu shareholders (<a href="//files.shareholder.com/downloads/NFLX/1525071388x0x437075/925e81c4-3d5d-44b6-ae5e-a70c91251131/Q410%20Letter%20to%20shareholders.pdf)" rel="nofollow">//files.shareholder.com/downloads/NFLX/1525071388x0x437075/925e81c4-3d5d-44b6-ae5e-a70c91251131/Q410%20Letter%20to%20shareholders.pdf)</a> z ostatniego kwartału <br />
2010, to oznaczało by dodatkowe 198 mln $ dla netflixa. <br />
<br />
<strong>4. Jak bogate było by Hollywood?</strong><br />
<br />
Jest jasne, że wg. naszych (nierealistycznych) szacunków, Netflix bardzo skorzystał by na zniknięciu piratów. <br />
Następnym krokiem jest policzenie ile miało by z tego Hollywood. Ponieważ większość umów o licencje jest stała, i nie zależy od użycia, można by powiedzieć że wcale. Ale co to za zabawa.<br />
<br />
Spójrzmy więc na umowy które już były, ale oszacujmy dodatkowy zarobek Hollywood, opierając się na założeniu że są bardziej elastyczne.<br />
<br />
W całym 2010, Netflix zapłacił studiom filmowym 181 mln $ opłat licencyjnych. Jeśli powiększymy to o 1/3, hollywood zarobiło by około 60 mln $ więcej. To mniej niż roczny Budżet MPAA. <br />
<br />
W ostatnich miesiącach opłaty licencyjne dla Netflixa były wykładniczo zwiększane, ale mimo to dodatkowe zyski Hollywood nie zbliżają się nawet do miliarda, których wiele podobno co roku tracą na piractwie. Nie, pozbycie się całego piractwa filmów i TV, wydaje się mieć relatywnie maly efekt, nawet jeżeli wszystkie te filmy były by kupione na Netflixie.
Komentarze (50)
najlepsze
Mnie ciekawi jedna sprawa, podział piratów ze względu na wiek i zarobki. Bo widzę tutaj jedną zależność, młodzi ludzie którzy w większości są bezrobotni (bo się uczą albo dopiero skończyli naukę) albo pracują za minimalne pensje wolą wydać kasę na piwo i inne używki niż na filmy/muzykę bez względu jak ciężkie coś jest do "zassania". I tutaj konkluzja : większość filmów ma sztucznie obniżany minimalny wiek
Wiem że wytwórnie też tak robią ale one przynajmniej opierają się na prostym (i błędnym) założeniu że każdy ściągnięty plik to koszt 1 płyty z filmem. Nie twierdze że mają racje, po prostu stwierdzam że brzmią bardziej wiarygodnie.
Komentarz usunięty przez moderatora