"Kilka dni temu GDDKiA poinformowała, że prace zostaną przedłużone do 26 lipca 2012 r. - Zima była szczególnie mroźna, panowały trudne warunki"
Zaraz zaraz czy ja cofnąłem się do PRL gdzie wrogowie ludu i imperialistyczni agenci blokowali postęp(bo utrzymane jest to w podobnym tonie)? Przecież ta zima była hardkorowo ciepła! Przy dzisiejszych technologiach budynki można stawiać przy -20 C podejrzewam że autostradę też.
To cię zdziwię w takiej szewcji leją betony przy takiej temperaturze(daje się specjalny środek) oczywiście jeśli to konieczne. Dużo zależy także od samej pogody jaka wilgotność,czy śnieg pada itp. Temperatura odczuwalna może być różna.
Dobra powiedzmy nie -20 a powiedzmy -5 można pracować, ale myśmy mieli plusowe temperatury i brak śniegu, ziemia nie zmarznięta itd.
A wiecie co jest najlepsze?? Ta firma została już raz odsunięta od robót drogowych po czym znowu wygrała przetarg. Jako mieszkaniec pobliskiego Jastrzębia-Zdroju muszę stwierdzić, że autostrada ta jest niezbędna do rozwoju okolicy, łącznie na tym odcinku mieszka około 150 tyś osób i jest to niewątpliwie najbardziej wyczekiwana przez nas inwestycja.W sumie nie ważne że spóźniona, ważne że w ogóle będzie. Najbardziej boli mnie niekompetencja tej firmy a nie jakieś opóźnienia.
Zastanawiająca sprawa. 3 opinie ekspertów Alpine Bau na nie jedna GDDKiA na tak. Czyżby to był tylko pretekst do ugrania np. zwolniena z zapłaty odsetek za przedłużenie prac?
Historia zna takie numery.
Opinie są do obejrzenia na stronie projektu. Ciężko się jest do nich odnieść, ponieważ nie ma tam oryginalnego projektu mostu.
Sytuacja o tyle ciekawa, że sami eksperci, którzy opiniowali ten most byli podzieleni, ale ostatnia najbardziej obszerna analiza prof. Flagi z Politechniki Krakowskiej dopuszczała możliwość budowy po częściowej zmianie projektu. Należy jeszcze dodać, że jest to most bardzo nietypowy i bardzo nowoczesny, bo będzie najszerszym obiektem betonowym typu extradosed na świecie - max ok. 42 m szerokości! Z tego względu pokonanie takiej szerokości z jedną płaszczyzną podwieszenia jest bardzo skomplikowane.
Komentarze (73)
najlepsze
a zupa za słona
Zaraz zaraz czy ja cofnąłem się do PRL gdzie wrogowie ludu i imperialistyczni agenci blokowali postęp(bo utrzymane jest to w podobnym tonie)? Przecież ta zima była hardkorowo ciepła! Przy dzisiejszych technologiach budynki można stawiać przy -20 C podejrzewam że autostradę też.
To cię zdziwię w takiej szewcji leją betony przy takiej temperaturze(daje się specjalny środek) oczywiście jeśli to konieczne. Dużo zależy także od samej pogody jaka wilgotność,czy śnieg pada itp. Temperatura odczuwalna może być różna.
Dobra powiedzmy nie -20 a powiedzmy -5 można pracować, ale myśmy mieli plusowe temperatury i brak śniegu, ziemia nie zmarznięta itd.
Nie zawsze da się od tak rzucić budowę i odejść.
Niech teraz następna ekipa się martwi.
Za takie coś to powinien byc kryminał.
Pamiętam jak na czeskiej granicy robili autostrade w gminie Gorzyce gdzie czeska łączyła się z Polską autostradą.
Czesi zaczeli równo z Polakami, po jakimś czasie Czeska autostrada była gotowa i doprowadzona do granicy a na stronie Polskiej dopiero kopali
Historia zna takie numery.
Opinie są do obejrzenia na stronie projektu. Ciężko się jest do nich odnieść, ponieważ nie ma tam oryginalnego projektu mostu.