Czyli nie ma opcji by "szyny były złe" skoro za byle usterkę (jako laika, zaskoczyło mnie badanie wnętrza szyn ultradźwiękami) odsyłają daną partię z powrotem do pieca.
@Mete: zmniejszenie powierzchni styku będzie wynikiem hartowania, materiał po hartowaniu będzie miał większą twardość więc szyna będzie się mniej uginać pod kołem ergo będzie mniejsza powierzchnia styku z kołem. A dlaczego wtedy jest mniejsze tarcie to trzeba już by było pytać kolegów co Trybologie mieli na studiach. :P
A mnie zastanawia jedna rzecz. Nie jest duzym kosztem wprowadzenie systemu gps podajacego pozycje wszystkich pociagow w ruchu. System i tak nigdy nie bedzie jedynym i wystarczajacym srodkiem bezpieczenstwa. Wiec mozna by bylo go wprowadzic bez certyfikatow na zasadzie czegos dodatkowego - zeby nie placic milionow za licencje.
@KtosKtoSamNieWiesz: Wydaje mi się, że mógłby pojawiłby się następujący problem: Jakby doszło do kolizji, to przyczyną katastrofy był niecertyfikowany produkt. Nawet jeśli byłby to inny czynnik. A to niezbyt dobra recenzja dla renomy firmy danego produktu.
Komentarze (41)
najlepsze
lektor dal dupy czy ja o czyms nie wiem ?