Też żałuję, że ten czy inne podobne projektowane w Polsce samochody nie weszły do produkcji, a było ich naprawdę wiele i to niezwykle ciekawych jak choćby rewolucyjny Beskid.
Jednak Syrena sport nie miała szansy wejść do produkcji i to nie z powodów politycznych jak to się często pisze. Otóż samochód ten pomimo swojej pięknej linii miał szereg wad konstrukcyjnych, szczególnie podwozia, oraz nietypowy silnik boxer o zbyt małej mocy. Zastosowany silnik pozwalał
@nikto: A co z Warsem, Beskidem, Ogarem, Syreną 110? Też miały wady konstrukcyjne nadwozia i nietypowe silniki?
Zgodzę się, że ten samochód nie był zbyt praktyczny, głównie ze względu na to, że był dwuosobowy. Liczącemu się z każdym groszem Polakowi z okresu gomułkowsko-gierkowsko-jaruzelskiego lepiej byłoby kupić sobie Warszawę, klasyczną Syrenę czy nawet Malucha aniżeli takie coś, gdzie nawet dzieciaka nie masz gdzie usadzić.
Jednak polska motoryzacja miała mnóstwo straconych szans -
@nikto: dobrze ze sa ludzie ktorzy o tym pisza, bo jak slysze ta gadke ze to wszystko przez politykow to mnie krew zalewa. syrena sport miala byc prototypem do testowania nowych technologii (samonosnego nadwozia, zawieszenia etc.) a nie odpowiedzia na mg lub inne lotusy
@bzooora: To bardzo dobrze ci się skojarzyło, bo odbudowana Syrena Sport bazuje właśnie na Triumphie Spitfirerze, który to własnie zagrał w wyżej wskazanym filmie :)
Replika ta jest w zasadzie jedynie wizualną rekonstrukcją nadwozia. Moza sobie porównać ze zdjęciami oryginalny to widać różnice. Nad prawdziwa replika pracuje zespol www.syrenasport.eu
szlag mnie trafia jak pomyślę, żę dzisiaj np taka Syrenka Sport mogła być na równi traktowana jak legendy zachodniej motoryzacji, ale niestety wszystko zostało zatrzymane przez czerwoną zarazę
@tomkkoo: nie, nie byłaby tak traktowana, ponieważ jakością znacznie odbiegała od tych 'legend motoryzacji'. To tylko nasze wydumane ego narodowe podpowiada Ci, że ta konstrukcja była udana technicznie. Do tego dochodzi czynnik utraconych potencjalnych korzyści - "nie spróbowałem tego ciastka, ale na pewno musiało być zajebiste".
@tomkkoo: zgadzam się z ostatnim zdaniem. Ale takie gdybanie co by było gdyby nie ruscy to dalej tylko gdybanie - nigdy się tego nie dowiemy. Ukradli nam 55lat potencjalnej możliwości rozwoju i nie da się aktualnie powiedzieć jak by wyglądała, bez ich wpływu, motoryzacja u nas. Jednak jestem przekonany, że wydumana podnieta nad Syrenką Sport jest, podobnie jak ciągłe rozwodzenie się nad Husarią, przejawem szukania na siłę powodów do dumy nad
Komentarze (44)
najlepsze
Jednak Syrena sport nie miała szansy wejść do produkcji i to nie z powodów politycznych jak to się często pisze. Otóż samochód ten pomimo swojej pięknej linii miał szereg wad konstrukcyjnych, szczególnie podwozia, oraz nietypowy silnik boxer o zbyt małej mocy. Zastosowany silnik pozwalał
Zgodzę się, że ten samochód nie był zbyt praktyczny, głównie ze względu na to, że był dwuosobowy. Liczącemu się z każdym groszem Polakowi z okresu gomułkowsko-gierkowsko-jaruzelskiego lepiej byłoby kupić sobie Warszawę, klasyczną Syrenę czy nawet Malucha aniżeli takie coś, gdzie nawet dzieciaka nie masz gdzie usadzić.
Jednak polska motoryzacja miała mnóstwo straconych szans -
-w Realu
-tak długo ?
-bo w Krakowie
-?!?!