Chcieć a móc to dwie różne sprawy. Według mnie Radom nie ma szans na przejęcie połączeń z Modlina. Po pierwsze przez zbyt dużą odległość od Warszawy i gorszą infrastrukturę niż w Modlinie.
Nie wiem też dlaczego linie miałyby się przenosić z WAW. Pasażerom wygodniej jest polecieć z Okęcia a zwrotu większych kosztów obsługi linie będą się domagać od władz lotniska Modlin.
I za kilka lat będziemy mieli ten sam problem z lotniskami, który mają obecnie Hiszpanie. Jesteśmy mistrzami w powielaniu błędów popełnionych wcześniej przez inne kraje.
Czy ktoś na wykopie orientuje się jaki powinien być bilans przepustowości samolotów (lądowań), ilości przewożonych pasażerów oraz ładunku cargo aby lotnisko było rentowne? Sytuacja gdy pokrywane są koszty i wychodzimy na 0.
@shotgun: Nie można rozpatrywać budowy lotnisk jako substytut sieci autostrad. Lotniska powinny być uzupełnieniem infrastruktury drogowej bo pozwala na wygodniejsze i szybsze przemieszczanie się na długich dystansach.
@cichy202: Lotnisko w Radomiu jest planowane od bardzo dawna, tak samo jak szybkie połączenie kolejowe z Warszawą, które zostało wstrzymane ministerialnie. Wbrew pozorom i obiegowej opinii to miasto ma całkiem sensowną strategię, która ma się opierać właśnie na dogodnych połączeniach i transporcie czyli kolej, lotnisko i dobre trasy, obwodnice. Przypomnę, że w Radomiu nie rządzi PO co ma ogromne konsekwencje z kwestiach finansowania tych inwestycji bo wiele zostało wstrzymanych lub przesuniętych
Komentarze (23)
najlepsze
Nie wiem też dlaczego linie miałyby się przenosić z WAW. Pasażerom wygodniej jest polecieć z Okęcia a zwrotu większych kosztów obsługi linie będą się domagać od władz lotniska Modlin.