Zestawienie jest robione na siłę. Logo UPS też bym zakwalifikował pod "trust" (kształt tarczy), a National Geographic pewnie nie miał się w ogóle kojarzyć z zabawą. Fanta raczej pod optymizm niż przyjacielskość, co sugerują reklamy, to samo vimeo, A umieszczenie Monster, Taco Bell, Cartoon Network czy Apple to już zasługuje na order im. Polskiego Związku Niewidomych
@esgone: Też nie, bo zielony może oznaczać to samo, co niebieski na powyższej infografice (przykład: kolorystyka Banku Zachodniego WBK), znaczenie czerwonego, pomarańczowego i żółtego jest wymienne, a loga z fioletu możnaby rozsiać po całej grafice, fiolet w takim Yahoo czy TelieSonera (jeden z 10 operatorów zarządzających największymi łączami) ma na celu raczej wyrażenie radości niż kreatywności. Ba, kreatywności nie da się wyrazić kolorem - są kolory stonowane, które mogą wyrażać stonowanie
@NiecoCiekawszyNick: zdecydowanie na siłę bo prawie każde logo mógł byś przemieścić do innej kateogrii gdybyś pominął kolor, bo prawie każda firma chce się kojażyć z wymienionymi cechami.
Poza tym wyobraźmy sobie jakąś branżę gdzie najważniejszy jest np "excitement" ok jedna firma robi logo czerwone, druga wchodzi i też miała by robić czerwone żeby być jak konkurencja? nie, druga zrobi np. pomarańczowe.
W każdej z branż znajdziesz logo w każdym kolorze tenczy,
Moim zdaniem to bardzo subiektywna grafika. BP zamiast peaceful/health? kojarzy mi się z zalaniem ropą Zatoki Meksykańskiej, Monster zamiast z peaceful/health (taaa...) kojarzy mi się raczej negatywnie (ze śmiercią nastolatki) itd. I w drugą stronę, McDonalds kojarzy mi się z friendly (ten klaun, zjeżdżalnie, zabawki w zestawach dla dzieci), Apple z Creative itd. Tak więc uważam, że to bardzo indywidualna infografika.
Takie tam gadanie o znaczeniu kolorów a tyle jest to warte co nic. Ktoś kiedyś sobie wymyślił jakie kolory mają (dla niego) znaczenie i tyle. Większości ludzi dany kolor kojarzy się zupełnie inaczej i nie ma sensu podporządkowywać się pod takie wytyczne. Komentarze pod obrazkiem tylko potwierdzają jak jest, firmy dopiero teraz dowiadują się jakie znaczenie ma kolor ich loga, zupełnie jak w horoskopie przypisują sobie wszystko po fakcie, no bo przecież
Komentarze (10)
najlepsze
Poza tym wyobraźmy sobie jakąś branżę gdzie najważniejszy jest np "excitement" ok jedna firma robi logo czerwone, druga wchodzi i też miała by robić czerwone żeby być jak konkurencja? nie, druga zrobi np. pomarańczowe.
W każdej z branż znajdziesz logo w każdym kolorze tenczy,