Bariery linowe zabezpieczą kręte ulice
Prawie rok temu wzdłuż krętego zjazdu w ulicy Sanguszki w Warszawie zostały zamontowane bariery linowe. W momencie uderzenia w barierę przez samochód następuje akumulacja całej energii uderzenia przez liny, które oplatają samochód ...
mark4 z- #
- #
- #
- 39
Komentarze (39)
najlepsze
@zwirz: jestem ciekawy jaki jest stosunek korzyści odniesionych przy wykorzystaniu tych metod, do kosztów ich zastosowania i późniejszej naprawy.
edit: w porównaniu do zwykłych zabezpieczeń.
@Cyrryll: nie, bo to nie jest swobodna lina która działa jak piła. Lina jest w pewnym stopniu ograniczona przez poprzednie i następne słupki wobec czego nawet jak pęknie to pęknie w kierunku równoległym do osi bariery.
Kraje Norweskie, które swego czasu jako pierwsze wprowadzały takie bariery, powoli się wycofują z tego.
@nasyd: w zasadzie to powinno być ściągane z OC sprawcy
ale bariery linowe mają jedną zaletę, zużycie miejsca (świetnie nadają się do separacji przeciwnych kierunków jazdy na drogach 2+1)
P.S. Cieszę się, że się myliłem i było to tylko bezstronne wyrażenie opinii a nie, jakże modny dziś, hejt stolicy uskuteczniany na prowincji, słynny w Warszawie.
@mg1989sos: Jak gilotyna na motocyklistę działa niestety wszystko. Znak drogowy, słupki, barierki z taśm stalowych czy nawet kanciasty krawężnik.