Czym jest hamowanie silnikiem
Hamowanie silnikiem to dobra metoda na poprawienie bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenie zużycia paliwa.
SmartDriver_PL z- #
- 314
Hamowanie silnikiem to dobra metoda na poprawienie bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenie zużycia paliwa.
SmartDriver_PL z
Komentarze (314)
najnowsze
Podsumowując hamowanie silnikiem jest super sprawą szczególnie przed światłami, przejazdem kolejowym i przede wszystkim zjeżając ze wzniesienia, czy też dojeżdżając do samochodu który będziemy chcieli wyprzedzić, gdyż obroty same się zredukują do takiej wartości która umożliwi bezpieczny manewr.
Dodam jedno oprócz sprzęgła dostaje też mocno koło dwu-masowe w dieslach te elementy są drogie dlatego warto nauczyć się przy jakich prędkościach podczas redukcji biegu na niższy nie przekroczymy bezpiecznych 3300 obrotów.
Kolejnym
Z resztą i tak jest tu już tyle komentarzy że mojego i tak nikt już nie przeczyta. XD
Zdarza mi się bardzo często zawracać na trzy (koperta).
W momencie kiedy cofam, wrzucam często od razu jedynkę (w momencie kiedy auto jeszcze jedzie do tyłu). Wtedy powoli puszczam sprzęgło i dodaję gazu. W takim wypadku wykręcam bez hamowania w ogóle hamulcem nożnym.
Czy takie dodawanie gazu na jedynce, gdy auto jedzie do tyłu, nie szkodzi
@poop: Szkodzi, niepotrzebnie zużywasz sprzęgło i synchronizator jedynki.
@LEM_: Kto Ci takie bajki sprzedał? Wciskasz hamulec do oporu i dowidzenia. Czas jaki potrzebny jest na wciśnięcie spzręgła gwarantuje przejechanie ładnych paru metrów.
Wspomaganie ma zapas, będzie działać. Po zatym nie zauważyłem żeby użycie ABS gasiło silnik, chyba że się stanie w miejscu - wtedy nie potrzeba wspomagania
A jak jest w przypadku z LPG? puszczająć gaz podobno podaje i tak minimalną dawke nawet jak się hamuje silnikiem i w tym czasie wtryski benzynowe by nie pracowały?
W chwili gdy puścimy gaz w automacie przepustnica ustawia się na jałowych (czyli tak jak w manualu po wciśnięciu sprzęgła). W praktyce w skrzyni automatycznej nie ruszając lewarka ZAWSZE hamujemy silnikiem. Siła z kół
@aldente: Ja miałem obszerną dyskusję z paroma magikami na temat wymiany ATF i mogę podsumować w ten sposób:
Wymieniać zawsze przekładnia + konwerter
Jak jest korek w konwerterze to nigdy w życiu nie robić dynamicznie,
Jak nie ma korka (ponoć są takie) to lepiej niż dynamika zrobić wymianę w przekładni i po jakiś
@aldente: Było kilka takich kwiatków w motoryzacji gdzie producent wymyślił dożywotni, ale w zdecydowanej większości ASB zalecana jest regularna wymiana ATF.
Auta z dożywotnim często nie miały bagnetu do sprawdzania poziomu ATF tylko zaślepkę, jak 5G Tronic w W210. W tym przypadku DB wycofał się z tej niewymienialności dosyć szybko po
Coś za coś.