Drogowe samoloty kołują nad Europą
25-metrowe ciężarówki mogą za kilka lat pojawić się na szlakach Starego Kontynentu. 18 marca na posiedzeniu Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego odbędzie się głosowanie nad przepisami wprowadzającymi nowy rodzaj ciężarówek na europejskie drogi.
reflex1 z- #
- #
- #
- 57
Komentarze (57)
najlepsze
@Mibars: I jeszcze "kołowanie" w lotnictwie nie oznacza krążenia w powietrzu, a manewry na lotnisku na kołach właśnie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82owanie
Potem są w mediach kwiatki jak np.: "Samolot kołował nad Warszawą gdzie szalała burza"
To nie te tak zwane "samochody"?
jeździsz takimi w Skandynawii?
Tu link do wykopu o tym samym tylko z bardziej zrozumiałym tytułem.
Link do dokumentu, w którym widać że takie a nawet większe zestawy są legalne w Szwecji i osobiście potwierdzam, że jest ich tam masa od lat -> http://www.wykop.pl/link/1903676/nowe-ciezarowki-w-ue-25-m-dlugosci-i-60-ton-masy/#comment-20342166
Ps. co to za kur%a tytuł?
Większy skład oznacza:
-Te same koszty na pracownika, ale przewieziemy dodatkowe ~15 ton
-Mniejszy koszt ciężarówki w przeliczeniu na tonę ładunku. Potrzeba dodatkowej przyczepy/naczepy, która kosztuje znacznie mniej, niż cała nowa ciężarówka, typowy 500-konny ciągnik nie będzie miał z takim zestawem problemu, spadnie dynamika przyspieszania i prędkość pod górę i w dół.
-Mniejsze zużycie
Ciężarówki są dużo bardziej czułe na wszystkie pochyłości, nie tylko mają mały zapas mocy przy jeździe w górę, ale również dużo bardziej nabierają prędkości podczas zjazdu z górki. W osobówce jadąc w dół wrzucasz wysoki bieg i nawet na stromym zjeździe z łatwością utrzymasz stałą prędkość, ciężarówka zaczyna nabierać szybkości nawet na niewielkiej pochyłości w dół. Innymi słowy w ciężarówce jadąc