Generalnie nad skrzydłem powietrze ma niższe ciśnienie niż pod nim, dzięki czemu samolot unosi się w powietrzu - jest jakby "zasysany" w stronę niższego ciśnienia. Podobnie różnica ciśnień wpływa na ruch powietrza na końcu skrzydeł- powietrze może przemieszczać się w tym miejscu spod skrzydła nad nie dużo łatwiej, tworząc przy tym spiralny wir. I to właśnie ten wir jest widoczny w odpowiednich warunkach atmosferycznych w postaci mgły.
ten MiG jest z Mińska Mazowieckiego, pamiętam jak w tą lub poprzednią sobotę leciał ten Mig obok Bryzy i teraz wiem dlaczego tak wolno, zawsze skur/wysynki lataj mi nad domem i tak hałasują że jak bym miał jakąś wyrzutnie rakiet to bym się nie zawahał jej użyć :)
Komentarze (103)
najlepsze
Od kiedy macieja14 pojawił sie na wykopie zdecydowanie urusł w moich oczach :)
1:00 - przybliżenie
1:36 - przybliżenie #2
2:20 - oddalenie
3:10 - przybliżenie #3
3:50 - przybliżenie #4
4:05 - oddalenie #2
4:25 - wysunięcie kół
6:28 - schowanie kół
6:55 - wzniesienie
8:00 - przelot pod samolotem kamerzysty
8:20 - przyspieszenie (chyba najfajniejsza część filmiku)
miłego oglądania...
Mam pytanie - skąd się biorą te białe smugi za skrzydłami?
patrz sie pan przed siebie, a nie na drugi samolot, bo zaraz pan w coś wlecisz ;)
krzyczało się kiedyś na podwórku do samolotów nad naszymi głowami... ech, fajne, dziecięce czasy...
pamiętam jak za bajtla z bratem robiliśmy samoloty z kartek papieru to on miał swoje ulubione F-14 tomcat a ja właśnie migi-29
ahh to były czasy :)
wiele bym dał za coś takiego, to jak mieszkanie z widokiem na basen w playboy mansion...:-D