imho sama koncepcja i logika za tym idąca na papierze wygląda świetnie, ale w realnych aplikacjach się nie sprawdza, mokry sen ux który często nie ma odzwierciedlenia w guście typowego użytkownika
@bonus: pisałem poniżej, MD bardzo chętnie wykorzystują korporacje w web aplikacjach pisanych na użytek własny. Sprawdza się bardzo fajnie w aplikacjach raporting czy data entry. Przykładów ani z poprzedniej ani obecnej firmy podać ze względów oczywistych nie mogę ale użytkownicy są zachwyceni po latach pracy w aplikacjach napisanych w przedpotopowych wersjach SmartClienta.
I tak jak napisałem poniżej bawi mnie fakt, że obie korporacje (jedna zatrudnia 90 tys. ludzi, druga ponad 120
@bonus: MD jest i był potrzebny Androidowi. Aplikacje mają być spójne, dodatkowo oszczędzają pracy UX programiście bo "tylko budujesz aplikację w tych ramach i będzie wyglądać świetnie". Dlaczego to było potrzebne, to widać głównie po aplikacjach sprzed ery HOLO, gdzie programiści wymyślali na siłę swoje rozwiązania, lub o zgrozo portowali wygląd z iOS
Użytkownik nie ma efektu "BAM co jak gdzie mam zrobić" przy odpaleniu aplikacji. Całość daje bardzo fajne wrażenie
Taaa... no, papier wszystko przyjmie. Natomiast Material Design wymaga zrozumienia koncepcji zanim się zabierze za projektowanie. Dla zbyt wielu "designerów" MD oznacza, że "ma być płasko". I "kolorowo". :/ A już u samego fundamentu idei brakuje np. zainteresowania wyodrębnieniem elementów interaktywnych. Cóż nawet w filmie mamy jeden guzik "+" z cieniem, więc wiadomo mniej więcej o co z nim chodzi a reszta to kolorowe literki i nie wiem czy to nagłówki sekcji
Material Design szybko umrze, on może być dobrze wykorzystany tylko i wyłącznie w aplikacjach. Jego założenia i sztywne zalecenia sprawiają, że nie jest on przystępny dla projektantów a jest jedynie świetnym narzędziem dla ludzi, którzy nie umieją i nie chcą projektować wyglądu/zachowania aplikacji od zera.
Google tym interfejsem chciało jakby przekonać programistów do wykorzystania tego aby ujednolicić wygląd i zachowanie aplikacji na platformie Android, no ale ja nie wróżę osobiście temu projektowi
@Kamellot: @qwertyu: @d4t4: paradoksalnie Material Design jest obecnie paradygmatem projektowania aplikacji w korporacjach, gdzie użytkownicy mobilni korzystają w 100% z Apple :)
@Kamellot: to nie jest takie proste, pisałeś kiedyś aplikację mobilną na zlecenie? Wiele firm celuje w kilka platform jednocześnie i chcą aby zachowanie i wygląd aplikacji był spójny, bez przywiązania go do jednej z nich. Ponadto projektanci UX/UI zawsze chcą się wykazać i zabłysnąć czymś innym niż panujące trendy w designie.
Dlatego właśnie rynek korporacyjny tak chętnie sięgnął po MD. Różne aplikacje mają wyglądać względnie tak samo, użytkownik przełączając się pomiędzy
Komentarze (23)
najlepsze
Przykładów ani z poprzedniej ani obecnej firmy podać ze względów oczywistych nie mogę ale użytkownicy są zachwyceni po latach pracy w aplikacjach napisanych w przedpotopowych wersjach SmartClienta.
I tak jak napisałem poniżej bawi mnie fakt, że obie korporacje (jedna zatrudnia 90 tys. ludzi, druga ponad 120
Użytkownik nie ma efektu "BAM co jak gdzie mam zrobić" przy odpaleniu aplikacji. Całość daje bardzo fajne wrażenie
Google tym interfejsem chciało jakby przekonać programistów do wykorzystania tego aby ujednolicić wygląd i zachowanie aplikacji na platformie Android, no ale ja nie wróżę osobiście temu projektowi
@qwertyu:
@d4t4: paradoksalnie Material Design jest obecnie paradygmatem projektowania aplikacji w korporacjach, gdzie użytkownicy mobilni korzystają w 100% z Apple :)
Dlatego właśnie rynek korporacyjny tak chętnie sięgnął po MD. Różne aplikacje mają wyglądać względnie tak samo, użytkownik przełączając się pomiędzy