tl:tr na końcu.
Witam, tworze ten temat ponieważ chyba dałem się naciągnąć osobom podającym się za hurtownie alkoholu. Możne ktoś miał podobne doświadczenia, może ten wpis komuś pomoże a możne ktoś będzie w stanie mi pomoc. Pewnie będziecie się śmiali z mojej naiwności, sam bym się pośmiał gdyby nie chodziło o moje pieniędzy. Nigdy mi się nie zdarzało nic podobnego i wszystkie tranzakcie w internecie bardzo skrupulatnie sprawdzałem. Nigdy wcześniej nie zostałem oszukany i pewnie to uśpiło moja czujność. Morze i dobrze ze się to stało, teraz będę znacznie bardzie uważał, szkoda tylko ze nie przy mniejszej kwocie.
Od początku:
Organizowałem wesele i zacząłem się rozglądać za wódka, jako ze przebywam za granica, pomyślałem ze zamówienie jej przez internet będzie dobrym pomysłem. Napisałem ofertę na Oferteo.pl i po kilku dniach dostałem telefon z propozycja. Dzwoniąca pani przedstawiła się jako pracownik firmy Vinpol i przedstawiła mi ofertę alkoholi jaka dysponują wraz z cenami i ilością każdego z nich przed i po promocji, która kończyć miała się na drugi dzień po godzinie 12. Dodam ze rozmawiając z przedstawicielka w tle zawsze słyszałem inne rozmów, przypominające składanie ofert innym zainteresowanym. Cena okazała się nieco lepsza od konkurencji i po przespaniu się z ta propozycją zdecydowałem się na ja przyjecie, dodatkowo pani dodała mi butelkę szampana i grawerowane lampki.
Na drugi dzień okolu 10.00 zadzwoniłem z potwierdzeniem zamówienia, wspólnie przez telefon zredagowaliśmy maila z zamówieniem w którym miała się znaleźć liczba oraz rodzaj zamawianej wódki (wódka pakowana po 12 sztuk wiec zamiast 250, musiałem zamówić 252) , adres dostawy oraz dane dotyczące daty wesela oraz imiona narzeczonych niezbędnych do wygrawerowania lampek. Po chwili od wysłania zamówienia otrzymałem maila zwrotnego z zapytaniem czy będzie potrzeby HDS na który odpisałem przecząco. Po około opłynięciu 30 min otrzymałem telefon że zamówienie poszło do księgowości i ze należy dokonać wpłaty pełnej kwoty z góry prawie 5k zł. Chwila konsternacji, nie było o tym mowy wcześniej. Dyspozytorka powiedziała ze takie maja zasady i ze muszę to zrobić jak najszybciej bo promocja kończy się o 12, a dochodziła już 11:30. Szybko zacząłem szukać opinii o firmie i nie było o niej żadnej informacji w internecie. Ponadto adres e-mail "weselnytoast.winpol@poczta.fm" był dla mnie trochę zastanawiający ale pomyślałem ze to pewnie jeszcze komuna i nie maja własnej domeny, stad tez brak informacji o hurtowni. Zostałem ponaglony i wtedy bezmyślnie zdecydowałem się na wykonanie przelewu. Jako ze przelew zrobiłem w ostatniej chwili, zostałem poproszony i wysłanie jakiegokolwiek potwierdzenia wpłaty, wystarczył nawet zrzut ekranu z zatwierdzonym przelewem a potwierdzenie z banku miałem dosłać później, po wygenerowaniu przez bank. Otrzymaniem kilka mailów zwrotnym w tym mail potwierdzający złożenie zamówienia, przypominający wygenerowany automatycznie przez jakiś program. Następny mail był z przykładowymi etykietkami ozdobnymi na butelki z których miałem wybrać jedna, odpisałem natychmiast i zapytałem o termin dostawy. Zostałem poinformowany ze terminy będą generowane w przeciągu 3 dni roboczych i ze będę mógł sobie wybrać jeden z 3 możliwych.
Po 3 dniach dostałem emalia ze zapomniałem wysłać daty ślubu potrzebnego do grawerowania, sprawdziłem i faktycznie. Natychmiast wysłałem maila uzupełniającego i po kilku godzinach otrzymałem informacje o terminach wysyłki. Wybrałem pierwszy z nich i miało to być to za 2 tygodnie miedzy godzina 17-19 i 2 dni przed planowanym weselem, z czym zaznaczałem ustnie i pisemnie ze nie mogą przekroczyć tego terminu, zostałem oczywiście uspokojony ze nie ma obawy.
Wszystkie te szczegóły: rozmowy w tle, maile, telefony z zapytaniami o szczegóły uśpiły moja czujność. Nawet zapomniałem o możliwości zapytania i sprawdzenia KRS.
W dniu dostawy miałem bardzo dużo obowiązków i wypadło mi z głowy ze planowałem zatelefonować do hurtowni po informacje o dostawy. Wykonałem telefon po godzinie 17, jak sobie przypomniałem ze nie mam jeszcze wódki. Odebrała pani co zawsze i powiedziała mi ze jest po 17 i ze jest już poza miejscem pracy i nie jest w stanie sprawdzić zamówienia, trochę pościły mi nerwy i nachalnie się dopytywałem o szczegóły ale dyspozytorka ciągle odpowiadała ze nic nie jest w stanie zrobić i aby zadzwonić na drugi dzień o 9 rano.
Rano chwile przed 9 otrzymałem telefon (miałem problemy z połączeniem i przerywało), dyspozytorka z hurtowni zaczęła mnie przepraszać ale mieli problem na drodze i nie dojechali z dostawa. Zaproponowała mi 2 wyjścia, tu trochę przerywało, zdecydowaliśmy się ze prześle mi informacje mailem. Czekajem 2h i nic nie dostawałem wiec postanowiłem zadzwonić. Z rozmowy wynikało ze podczas pierwszej rozmowy zdecydowałem się na anulowanie zamówienia i zwrot kosztów oraz rekompensatę. Bylem trochę zaskoczony ale po namyśle się zgodziłem bo miałem tego serdecznie dość a został 1 dzień do wesela. Pojechałem do miejscowej hurtowni i kopiłem wódkę po innej cenie i inna niż chciałem, trudno.
W poniedziałek po weselu otrzymałem telefon z kolejnymi przeprosinami i prośba o przesłaniu numeru rachunku na który miałem otrzymać zwrot pieniędzy. Przesłałem informacje tego samego dnia i czekam na zwrot który jeszcze nie nastąpił czyli około tydzień. Dzisiaj po ślubie i urlopie powróciłem do codzienności, postanowiłem skontaktować się z hurtownia i przywitała mnie pani z informacja o braku możliwości zostawienia informacji na automatycznej sekretarce z powodu braku miejsca oraz braku odpowiedzi na maile....
e-mail firmy:
weselnytoast.winpol@poczta.fm
numer telefonu:
+48 503 386 236
dane do przelewu
34 1560 0013 2237 7680 1000 0003
Winpol Zebrzydowice 43-410 Jutrzenki 2c
email z "wygenerowanym" potwierdzeniem przyjecie zamówienia:
>
> > W celu przyjecia zamowienia : 315/252/25v/60/25/15/14/15/0,5,.m.p prosimy o przeslanie potwierdzienia wplaty tytlem:315/252/25v/60/25/15/14/0,5,m.p w kwocie 4813,20 zl na rachunek 34 1560 0013 2237 7680 1000 0003 Winpol Zebrzydowice 43-410 Jutrzenki 2c.Prosimy o informacje czy chcecie panstwo skorzystac z formy zwrotu po uroczystoci i forme pakowania ,dostepne mozliwosci 12,15,30.Prosimy takze o informacje dotyczaca opcji bezplatnego magazynowania.Dziekujemy.
> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > PozdrawiamPaweł Widanka
> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > >
> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > >
Szukałem trochę informacji o podobnych przypadkach i znalazłem watek na forum, firma i lokalizacja inna ale sytuacja niemal identyczna:
//forum.gazeta.pl/forum/w,240,157576784,157576784,Vinoteka_hurtownia.html
watek dość dziwny, jakby ktoś chciał by przepadł w internecie
Ma ktoś pomysł co mogę zrobić dalej?
Po co ta gra na czas przez kilka tygodni?
P.s. Przepraszam ze wszelkie błędy, nie jestem dobrym pisarzem. Watek pisałem w pracy i szybko przez co nie załączyłem maili, jak będzie zainteresowanie, mogę je dołączyć. Starałem się opisać historie chronologicznie, jednak przez zamieszanie możne się niewiele różnić od rzeczywistości.
tl;tr
Prawdopodobnie zostałem zrobiony jak dziecko i oszukano mnie na prawie 5k na wódce.
Komentarze (28)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
2. Przy zakupie takiej ilości alkoholu należy dokładnie sprawdzić kontrahenta bo się może okazać, że kupujesz lewą wódę albo jak w tym przypadku nie dostajesz jej w ogóle.
3. Pokaż tą ofertę jak możesz o ile masz coś "na piśmie".
4. Na alkohol mocny niema promocji są oferty handlowe :P
Chyba warto drążyć temat, choćby po to żeby go nagłośnić.
W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości uprzejmie informuję, że jeżeli przelew został już zrealizowany (jest widoczny w historii operacji), wówczas odzyskanie środków może się odbyć jedynie poprzez złożenie stosownej dyspozycji (nie jest w tej sprawie rejestrowana reklamacja).
Informuję również, iż opłata za odzyskanie środków pieniężnych będących przedmiotem zlecenia płatniczego, zgodnie z Taryfą prowizji i opłat mBanku wynosi 100
@paulerik: powtarzam się ale nie szkodzi, Pracuje za granica i nie mam polskich znaków, musiałem źle kliknąć przy wyborze propozycji pisowni. Przepraszam jeśli kogoś urażają błędy