Kilka słów o tym kiedy samochód (naprawdę) osiąga optymalną temperaturę do jazdy
I dlaczego diesle w mieście są be. Kilka jesienno zimowych wskazówek które mogą się przydać, zwłaszcza jeśli nie interesujesz się szczególnie co się dzieje pod maską i nie chciałbyś musieć tam zaglądać jeszcze przez jakiś czas.
macq2309 z- #
- #
- #
- #
- 304
Komentarze (304)
najlepsze
@Zielony34: no jak pokazuje vw i to tez jest bardzo watpliwe
PS. Zrobiłem juz 100000 km na Low Price Gasoline, zmierzyłem ostatnio luzy zaworowe, i dalej są fabryczne.
"wyłączyć ogrzewanie by silnik miał ciepło tylko dla siebie " no ludzie ;), a w zimę przykrywać go pierzynką ?.
Tak samo śmieszą mnie ludzie którzy zakładają
- świece żarowe grzeją nie tylko przy rozruchu, ale i długo później,
- nagrzewnica powietrza w kabinie jest wspomagana elektrycznie,
- EGR odzyskuje ciepło ze spalin ogrzewając wodę w układzie chłodzenia
- stosuje się dodatkowe podgrzewacze wody (coś jak świece żarowe montowane w przewodach wodnych)
W niektórych samochodach można odczytać temperaturę oleju mimo oficjalnego braku takiej funkcji.
Smutne to jest troche ze na kazdym kroku czlowiek musi oszczedzac. Oszczedzac silnik bo nie stac na naprawe, oszczedzac paliwo bo nie stac na tankowanie itd. Jak to jest ze w XXI wieku, w srodku Europy, doroslego, pracujacego czlowieka nie stac na naprawe auta tylko musi sie ze wszystkim borykac. Czy auto jest rozgrzane czy jeszcze nie i ile mi spali. Smutne.
wychodze jeszcze glupszy niz przyszedlem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mam spore doświadczenia z jazdy dieslami po mieście i nie były to nowe samochody, np. Vectra B 2.0 DTI, ponoć bardzo awaryjna. Jeździła przez ok. 4 lata po mieście na odcinkach 2 - 3 km dosłownie, do tego jeszcze z uszkodzonym termostatem ;) Ten silnik nigdy nie widział
@jamtojest: po prostu błędna interpretacja informacji w Internecie. Jak nic się nie psuje to po co pisać o tym na potęgę? Za to gdy jednemu użytkownikowi padnie DPF to napisze 30 komentarzy na 5 portalach, że taka sytuacja miała miejsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)