Vulkan czyli prawdopodobny pogromca DirectX 12 oficjalnie dziś zadebiutowało!
API Vulkan 1.0 jest oficjalnie dostępne dla deweloperów. Vulkan stworzony przez Khronos Group ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie na API z niskim narzutem udostępniane w ramach licencji open-source. DirectX 12 oficjalnie robi w pory.
NightBosman z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 195
Komentarze (195)
najlepsze
Dzieki Vulkan PS4 moze zyskac w grach wydawanych na wiele platform a Microsoftowi zmieknie fujara jesli przypra
Brak gniazda minijack 3,5 mm w przyszłych iPhonach, błąd 53, trudności w naprawie swoich urządzeń źródło a teraz to? Czy mi się zdaje czy srapple robi wszystko na przekór swoim użytkownikom?
PPSSPP sie dlawi na komorkach przez beznadziejne sterowniki OpenGL (ktore potrafia "zjadac" nawet 60% CPU nie wiadomo na czym) wiec na Vulkanie dostanie ladnego "kopa".
Dolphin na DX12 (eksperymentalnie) ma do 50% zysk wydajnosci.
XENIA (emulator XBOXa 360) bez DirectX12/Vulkana bylaby praktycznie niegrywalna - a tak jest spora szansa na sukces.
Po liscie kompatybilnosci i screenach widac, ze chlopaki moze sie wyrobia do gwiazdki 2050.
http://xenia.jp/compatibility/
W zalaczniku screen z GTAIV jakby ktos nie zaorientowal sie o jakiego Romana chodzi :)
Do tego warto dodać także kody źródłowe API w C++ dostępne TUTAJ
Do wysokopoziomowych API jest mnóstwo gotowych narzędzi, są gotowe, uniwersalne enginy.
Jeżeli więc do DX12
@zenon1002: W Unity i unreal engine 4 ma być. Nie wiem natomiast jak z cry engine, ale chyba też.