Ponad 4400 kilometrów na 3,8 litrach paliwa
Najnowsze samochody hybrydowe osiągają spalanie na poziomie 3-3,5 litra na 100 kilometrów. Wynik naprawdę imponujący. Tym bardziej, jeśli weźmie się pod uwagę dzisiejsze ceny paliw.A co powiedzielibyście na 3,8 litra spalone na trasie liczącej ponad 4400 kilometrów?
atari z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 72
Komentarze (72)
najlepsze
- Słuchajcie, przejechaliśmy 8000km a Wy ani razu nie tankowaliście!
Dlaczego?
- A, bo my kasy nie mamy...
Ze mną na pokładzie 120 kg, ciekawe ile ważył testowy kierowca ?
W dodatku jeśli samochody użytkowe będą paliły np. 3 litry na 1000 km to rząd podniesie akcyzę dziesięciokrotnie i nic nie oszczędzicie.
Dziwna sprawa, cena baryłki spadła znacznie (ok 78 usd), cena paliwa praktycznie stoi w miejscu od czasu kiedy baryłka kosztowała 120 usd.
- Zbyt niska dynamika nawet, a może szczególnie do jazdy w mieście.
- Ma 3 koła, co oznacza, że zaraz zza zakrętu wyjedzie Jaś Fasola i nasz przewróci.
nawet niech spali 4 razy więcej w zamian za przyśpieszenie na poziomie malucha i ciut większa wygodę, kabina może być jednoosobowa :) i tak chciałbym mieć takiego pierdzika do dojazdów do roboty który na 4 litrach przejedzie 1000km :) do pracy mam 6 km po równym przedmieściu (do pierwszych świateł) a potem jeszcze jedne światła i rondo - w sumie około 8 km :) zalewałbym go za 20 złotych
Nie ma żadnego spisku rynku paliwowego. Jedynym faktem nie wprowadzenia silników elektrycznych do samochodów (wymyślono je przed spalinowymi) był brak technologii do produkcji pojemnych baterii. Teraz się to zmieniło, nastąpił gwałtowny rozwój tego sektora. Baterie z "komórek i laptopów" to już przeżytek.
Wiem, że Polsce nie stroni się gadania o
Kiedyś z węgla będziemy musieli zrezygnować, bo go zabraknie. Ale nie o to chodzi. Wydaje mi się, że najlepiej kupować energię najtańszą - Polaków raczej nie stać na przepłacanie za prąd. Bądź co bądź energia "czysta" jest formą fanaberii - jest
Zasady ładowania/hamowania:
- po pierwsze silnik musi się kręcić (zmienne pole magnetyczne powoduje indukcję elektryczną)
- zwoje muszą być zwarte pewną rezystancją (im większą tym szybciej hamuje i szybciej może się spalić)
- przy małych obrotach wytwarzany prąd jest tak mały, że hamowanie jest mniejsze od przyśpieszania (czyli musisz zahamować mechanicznie)
Podsumowując - nadmierne hamowanie silnikiem zamiast hamulcem == spalone zwoje.