SES-10 jako pierwszy zostanie wyniesiony na orbitę używanym Falconem 9
SES i SpaceX ogłosiły dzisiaj że satelita SES-10 zostanie wyniesiony na orbitę geostacjonarną przy pomocy używanego pierwszego stopnia rakiety Falcon 9. Start odbędzie się w czwartym kwartale 2016 roku i będzie to pierwszy w historii lot używanego boostera od SpaceX.
Elthiryel z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 39
Komentarze (39)
najlepsze
był powtórny start, musi najpierw być lądowanie, ale ten start dopnie nam pętle. Ja już głosuje na ten start jako najważniejsze wydążenie w 21 wieku (dotychczas) :).
I módlmy się do wszystkich bogów żeby
był sukces, bo w razie niepowodzenia konkurencja rzuci się
Pierwszy ponowny lot będzie wielkim wydarzeniem. Ale jeśli mówimy o prawdziwej rewolucji, to nastąpi ona dopiero wtedy, gdy wielokrotne używanie rakiet znacząco obniży koszty.
Bo przecież promy kosmiczne też wielokrotnie latały. Były fenomenalnym osiągnięciem inżynieryjnym, ale w sumie nie dały praktycznie żadnych nowych, nietypowych możliwości (oprócz procedury awaryjnej AOA w miejsce startu -- żadna kapsuła nie mogłaby tego zrobić). Koszt obsługi rakiet pomocniczych SRB, remontu osłony termicznej orbitera i kapitalnego
FTFY.
rabaty, czyli ze sprawa trochę się rozmywa, trudno będzie podać konkretna kwotę rabatu, nawet jakby mieli ochotę podać szczegóły.
Otóż będzie! Obecnie jest używana mieszanki benzyny z tlenem ale żeby wrócić z Marsa SpaceX projektuje silnik na mieszankę metanu z tlenem (metan łatwo wyprodukować na Marsie).
@soma115: umm...tak bardzo NOPE. benzyny nikt nigdy w rakietach nie uzywal. Natomiast zdazala sie nafta/tlen (zdaje sie saturn 5), monometylohydrazyna/czterotlenek azotu (silniki glowne orbitera wahadlowca), plynny wodor/plynny tlen, i pare innych kombinacji. Benzyna nie ma odpowiednio wysokiego #!$%@? w sobie :)
Będzie on wykorzystywany tylko do manewrów na orbicie ("station-keeping", nie wiem jakie jest dobre polskie słowo), natomiast sama początkowa zmiana orbity będzie zrobiona przy użyciu silnika chemicznego (bo ma większy ciąg i dzięki temu orbita docelowa zostanie osiągnięta wcześniej). Silnik elektryczny ma dużo wyższe ISP przez co przy tej samej masie paliwa satelita może być utrzymywana na pozycji przez dłuższy czas, ale ma niski ciąg,
Komentarz usunięty przez moderatora