Tego buspasa nie oszukasz :) Początkowo myślałem, że kierowca musi ładnie się pilnować, ale z przodu są dodatkowe boczne rolki utrzymujące autobus na środku trasy.
@stereo007: Też tego nie widziałem na początku i zastanawiałem się, że przecież jeden nierozważny ruch kierownicą przy tej prędkości i katastrofa murowana.
Taka ciekawostka z artykułu: "...przy wjeździe zainstalowane jest urządzenie „sump buster”, który uszkadza miskę olejową samochodu. Średnio 4 samochody w ciągu roku muszą być usuwane z linii przy pomocy dźwigu."
@multikonto69: Ogólna liczba miejsc: Pesa Swing, siedzące: 23–61, brak info o stojących, ale tramwaj mimo, że jest dłuższy to sporo węższy. Solaris Urbino 12, siedzące: 28-43 ze stojącymi 105. W praktyce i tak ładuje się jak sardynki. moim zdaniem do autobusu wchodzi więcej.
Kolejny #!$%@? pomysł miłośników szyn i tramwajów. Brak możliwości zmiany trasy w razie remontów czy awarii. Ograniczone możliwości projektowania linii autobusowej.
Komentarze (24)
najlepsze
Początkowo myślałem, że kierowca musi ładnie się pilnować, ale z przodu są dodatkowe boczne rolki utrzymujące autobus na środku trasy.
Jaka jest korzyść z takiego kształtu drogi? Chodzi o zaoszczędzenie odrobiny betonu którego nie trzeba było kłaść na środku czy o coś jeszcze?
#!$%@? prawda, jedynym uzasadnieniem tego pomysłu jest niska cena autobusu w porównaniu do tramwaju.
@snup-siup: Nie sądze, aby to było możliwe w normalnym ruchu ulicznym.