Na takich typów prawo mamy za łagodne. To jest narażanie innych na cierpienie i/lub śmierć i mandacik to za mało. Przecież on musiał widzieć, że na przeciwko ktoś jedzie, to prosta droga. Zabranie prawa jazdy na 2 lata i 200 godzin prac społecznych podziałają lepiej, niż kara finansowa.
@LipaStraszna: Prawo jest ok - kwestia egzekwowania. Spokojnie można to podciągnąć pod jakieś rażące naruszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego czy coś w tym rodzaju co może skończyć się wysoką grzywną i zakazem prowadzenia pojazdow. Trzeba tylko chcieć.
@a-lexis: narażam się na minusy posiadaczy wymienionych modeli, ale przyznam, że S40 i V40 I generacji (i może jeszcze C30, ale to pewnie ze względu na rozmiary) nigdy nie kojarzyły mi się z "rodziną" Volvo. Podobnie jak BMW 1 wyłącza się z rodziny BMW ( ͡°͜ʖ͡°)
Może to dlatego, że tyle ich jeździ. W mniejszych miejscowościach V40 to swego czasu był
@testinkow: gówno prawda. Jeżdżę po Wrocławiu i problemem nie są ludzie w Bmw, czy Audi, a ludzie z pod Wrocławskich wsi. Nagminne blokowanie lewego pasa, nie korzystanie z kierunkowskazów, czy wymuszanie pierwszeństwa. Nie muszę dodawać, że większość jeździ autami raczej z niższej półki i nie ma tam bmw, czy audi. Tyle, takie mam odczucia i to moje zdanie.
Często tam jeżdżę gdy wybieram się w taterki i powiem szczerze, że to miejsce (ta prosta) ma coś w sobie dziwnego. Często tam ponosi ludzi i takie sytuacje jak ta się zdażają tam nagminnie. W zasadzie to i ja raz sobie tam źle wymierzyłem i też się nie popisałem (oczywiście ja nie zrobiłem jak ten ziom i schowałem się w porę jeszcze z zapasem kilkudziesięciu metrów), ale pamiętam że byłem jednocześnie zły
@makalumlody: Na tej stronie jest fajna tabelka: http://www.prawko-kwartnik.info/wyprzedzanie.html Tak jak mówi @Rumuncajz: bardzo często "zdziwienie" podczas wyprzedzania wynika z błędnego oszacowania prędkości pojazdu który jedzie z naprzeciwka. 1. Takie oszacowanie jest tym prostsze im więcej obiektów jest widocznych w okolicy tego pojazdu - na przykład jeśli auto jedzie na łuku - mózg oceni jak szybko po tym łuku się przemieszcza. Gdy auto jedzie idealnie na przeciwko to ocenienie czy jedzie
@Bociek01: taki układ jak na obrazku jest chyba najbardziej niebezpiecznym i takich dróg już się nie buduje a te co są przebudowuje ograniczając pasy przerabiając na 2+1 albo wstawiając słupki na środku,
bo przy takim układzie auta jadące lewymi pasami często maja na liczniku grubo ponad 100 km/h (150 to nie rzadkość) a mijają się z 1 metrowym odstępem i wtedy praktycznie każdy wypadek to ofiary śmiertelne,
@SpalaczBenzyny: Myślę, że Bociek01 chodziło generalnie o drogi dwupasmowe, a rysunek jest uproszczony. Powinien być między nimi pas oddzielający z barierkami i byłoby cacy.
No i widząc takie akcje, tj. hamowania, ucieczki sprzed czołówki, itd.. co jest codziennością na naszych drogach bardzo wkurza jak widzi się patafianów którzy celowo dążą do kolizji w innych sytuacjach często widzianych na "polskich drogach". Oni nie hamują bo "nie moja wina", nie ustąpią, nie pomogą, itd.. bo mają pierwszeństwo. Gdyby wszyscy mieli takie podejście to wypadków byłoby pewnie z 5 razy więcej niż jest dzisiaj.
Komentarze (99)
najlepsze
ktoś zrobi bigos to debile piszą że rzygowiny i że brudnka kuchenka
@a-lexis: narażam się na minusy posiadaczy wymienionych modeli, ale przyznam, że S40 i V40 I generacji (i może jeszcze C30, ale to pewnie ze względu na rozmiary) nigdy nie kojarzyły mi się z "rodziną" Volvo. Podobnie jak BMW 1 wyłącza się z rodziny BMW ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Może to dlatego, że tyle ich jeździ. W mniejszych miejscowościach V40 to swego czasu był
Tak jak mówi @Rumuncajz: bardzo często "zdziwienie" podczas wyprzedzania wynika z błędnego oszacowania prędkości pojazdu który jedzie z naprzeciwka.
1. Takie oszacowanie jest tym prostsze im więcej obiektów jest widocznych w okolicy tego pojazdu - na przykład jeśli auto jedzie na łuku - mózg oceni jak szybko po tym łuku się przemieszcza. Gdy auto jedzie idealnie na przeciwko to ocenienie czy jedzie
bo przy takim układzie auta jadące lewymi pasami często maja na liczniku grubo ponad 100 km/h (150 to nie rzadkość) a mijają się z 1 metrowym odstępem i wtedy praktycznie każdy wypadek to ofiary śmiertelne,
A tutaj i kierowca TIRa