@pikus88: W jednym w vlogów mówił że jak by miał kasy ja trump to #!$%@?ł by całą firmę volvo za te ich trucki po czym tydzień później dostał "nowe" volvo XD
Nie wiem po co w samochodach ciężarowych skrzynia manualna. Dla mnie automat to same plusy. Chyba tylko po to aby mniej palił (chociaż różnica też pewnie nie jest jakaś kolosalna).
@szafran111: W zwykłych ciężarówkach nie ma za dużo sensu, dzisiejsze automaty świetnie sobie radzą. Manualna skrzynia jest niezbędna w specjalistycznych zastosowaniach, na początku gość o tym mówi wspominając o skrzyni "osiemnastce". Manual jest świetny do przewożenia bardzo ciężkich ładunków, szczególnie gdy na trasie jest sporo podjazdów
@szafran111: Lepiej manualem się wykonuje precyzyjne manewry, jeździ w śniegu, błocie, można auto rozbujać, skrzynia nie zrobi cie w balona(czasami jest błoto na którym za żadne skarby nie wolno zmienić biegu, bo auto staje, a trzeba gazować i automaty lubią dać dupy w takich sytuacjach, wrzucając nawet 2-3 biegi do góry)
Poza tym manual jest fajniejszy i przyjemniejszy, wrzucanie biegów w ciężarówce to dla profesjonalisty przyjemność. Posiadam jedną ciężarówkę z automatem
Dlaczego w amerykańskich truckach sprzęgła używają tylko do ruszania i zatrzymywania się a u nas w czasach niezsynchronizowanych skrzyń każdy wysprzęglał podwójnie?
@PawelW124: podejrzewam, że każdy tak się nauczył i tak jeździł. Albo nasze niezsynchronizowane skrzynie w Starach były tak nieprecyzyjne, że bez sprzęgła zmieniać było trudniej
@sosna119: akurat precyzja wykonania skrzyni ma tu odwtorny wpływ niz sądzisz. W skrzyniach nowych, spasowanych, prosto z fabryki bardzo ciezko zmieniac biegi bez sprzegła- ot musisz idealnie trafiać, bo zgrzytają. A im wiekszy przebieg (i co za tym idzie zuzycie skrzyni, wieksze wszelkie luzy), tym prościej. JAk juz skrzynia ma za soba milionowe przebiegi, tak, ze jest juz wrecz prawie ze wyeksploatowana, to wówczas biegi bez sprzegła wchodzą wrecz jak po
Komentarze (140)
najlepsze
Może to za sprawą Iwony, ale jakby to Rafał powiedział... mniejsza z tym i tak jest fajnie!
Wie ktoś z których stron jest Iwona?
Aż chce się wsiąść do auta i popróbować jeździć bez sprzęgła. Tylko auta szkoda
Manualna skrzynia jest niezbędna w specjalistycznych zastosowaniach, na początku gość o tym mówi wspominając o skrzyni "osiemnastce". Manual jest świetny do przewożenia bardzo ciężkich ładunków, szczególnie gdy na trasie jest sporo podjazdów
Poza tym manual jest fajniejszy i przyjemniejszy, wrzucanie biegów w ciężarówce to dla profesjonalisty przyjemność. Posiadam jedną ciężarówkę z automatem
Albo nasze niezsynchronizowane skrzynie w Starach były tak nieprecyzyjne, że bez sprzęgła zmieniać było trudniej
W skrzyniach nowych, spasowanych, prosto z fabryki bardzo ciezko zmieniac biegi bez sprzegła- ot musisz idealnie trafiać, bo zgrzytają.
A im wiekszy przebieg (i co za tym idzie zuzycie skrzyni, wieksze wszelkie luzy), tym prościej.
JAk juz skrzynia ma za soba milionowe przebiegi, tak, ze jest juz wrecz prawie ze wyeksploatowana, to wówczas biegi bez sprzegła wchodzą wrecz jak po