Ciśnienie w oponach - Ciekawostki, przydatne porady itd.
Przygotowałem kolejną porcję ciekawostek i porad motoryzacyjnych, tym razem dotyczących ciśnienia w oponach. Dlaczego nie mierzyć ciśnienia od razu po jeździe? Co z ciśnieniem w okresie zimowym? Dlaczego ciśnienie w oponach spada? Objaśniam często mylone jednostki ciśnienia (bar, atm, psi, kpa).itd.
adnim z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 99
Komentarze (99)
najlepsze
I mi się odechciało.
Rozszerzalność cieplna powietrza jest mniejsza niż azotu. Różnica jest co prawda na 4 miejscu po przecinku, ale jest. Więc pompowanie czystym azotem wręcz pogarsza tę
Ja pompuję opony specjalna mieszanką:
azot 78%
tlen 20%
argon 0,9349340%
dwutlenek węgla 0,0360%
Polecam.
- Jednostki ciśnienia, czym różni się bar od atmosfery itd.
- Czy
wentyl
zmien wulkanizacje
@Bord: to ułatwia znalezienie usterki. Ściągnij koło i wpakuj do jakiegoś pojemnika z wodą, wkrótce powinieneś zobaczyć skąd uchodzą bąbelki i będzie można określić gdzie jest przyczyna wycieku powietrza.
Natomiast jeśli nie masz takiej możliwości to jeszcze możesz jechać do wulkanizatora i poprosić, żeby przełożył przednią oponę na tył, a tylną na przód. Jeśli powietrze nadal będzie uchodziło z tego samego koła, to
E, wcale nie. Mam takie same koła p/t i producent zaleca wyższe ciśnienie na tył auta. W małych, miejskich autach może tak, ale chyba każde inne ma zróżnicowane ciśnienie
@11mariom: a mi zależnie od obciążenia.
@adnim: Trochę przesadziłeś z tym stwierdzeniem. Nic tu z niczym nie reaguje. Po prostu pompując powietrzem, wtłaczasz też wodę zawartą w powietrzu. A gaz z butli (azot) jest pozbawiony tej "wilgoci". I tyle całej filozofii.
BTW czysty azot, to nie tylko brak wody i tlenu ale również brak dwutlenku węgla, który może w wykroplonej wodzie się rozpuścić dając kwas węglowy. Słaby, bo słaby, ale też sprzyjający korozji.