Trzeci stopień zasilania, czyli o tym jak trzecia szyna zimą sprawia problemy
W Wielkiej Brytanii stosuje się też (region południowo-wschodniej Anglii) trzecią szynę o napięciu 750V prądu stałego do zasilania elektrycznych pociągów. Jednak kiedy trzecia szyna jest oblodzona to pociąg ma problem z uzyskanie wystarczającej mocy.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 91
Komentarze (91)
najlepsze
A za przechodzenie przez tory w UK w niedozwolnym miejscu np. pomiędzy peronami przez tory zamiast mostem czy tunelem jest do £1000 kary.
Przy takim napięciu nie ma znaczenia :)
W praktyce nie istnieje ogólnokrajowa organizacja z infrastrukturą która nie jest zaskoczona zimą.
Najlepsze że był alarm o zagrożeniu braków gazu ziemnego po 4-5 dniach z temperaturą -5 stopni.
Całe UK ma zapasów na 20 dni średniego zapotrzebowania, takie Niemcy 110 dni, a Francja 132.
We wrześniu było 3 mld zapasów co oznacza średnio jakieś 67 dni.
Nawet zakładając te 52 dni to o ponad miesiąc dłużej niż w UK gdzie praktycznie
@pawel-niczyporek: Magazyny robi się nie tylko po to, by przetrwać zimę bo nie jedyny sposób na brak gazu. Może się również zdarzyć, że nastąpi jakiś problem z przesyłem gazu na skalę ogólnokrajową.
Gdybyśmy patrzyli w ten sposób to Polsce rezerwy nie są do niczego potrzebne,
Tam je czyszczą i w środku i na zewnątrz, więc pewnie zbiorniki też opróżniają/uzupełniają.
Za coś w końcu te masakryczne pieniądze się płaci. A transport publiczny w Londynie (i chyba UK też) jest jednym z najdroższych na świecie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Alternatywnie przed kolem 'zbiorczym', tym wlasciwym ktory pobiera to napiecie dac jeszcze jedno ktore stwoim naciskiem kruszyloby lod.
No ale, pewnie problemy takie same jak z rozpedzaniem kol samolotu przed ladowaniem ( ͡º ͜ʖ͡º)
Teraz pasuje? Komentrze na wykopie to nie artykul w "'Nature". Jak wiadomo o co chodzi, to znaczy, ze jest wystarczajaco dobrze napisane.
@deathcoder: To jest wschodnia czy zachodnia myśl techniczna upraszczająca nam życie?