@Wezmyr: są ogólnie trzy rodzaje TDI - na pompie wtryskowej (najstarsze, ich historia zaczęła się w 1986 w audi 100, 2.5 TDI o mocy 120KM), na pompowtryskiwaczach (słynne 1.9 TDI w wersjach 115KM wrzucone w 1998 to praktycznie wszystkich modeli vaga) no i na common railu o którym mówisz - vw długo bronił się przed tą technologią słusznie uznając, że pompowtryski są lepsze (bo w 1998 były), dopiero gdzieś w 2007
@coo84: a Włosi uznali, że jednak common rail jest lepszy niż pompowtryski (w 1997 roku) i stworzyli 1,9JTD i 2,4JTD. Historia pokazuje, że pomimo całej legendy jaką obrosły silniki TDI, chyba jednak Włosi mieli rację.
Moim zdaniem trwałość trwałością, ale wszystko sprowadza się do właściwej eksploatacji i regularnego serwisu. Wątpię by bez tego auto zachowało się w dobrej kondycji mechanicznej. Ok, wizualnie będzie marne, ale to wszystko jest do ogarnięcia.
Jednym z głupich mitów jest, po przekroczeniu 200, 300, czy 500 tys. km, przechodzenie na gorszy olej. Mitem zaś nie jest to, że olej 5W40 zachowuje się lepiej, niż 10 albo 15 w niskich temperaturach plus syntetyczne(i
@SpokojnyPan: @PrinsFrans: jak mnie drażni, jak ktoś posługuje się oznaczeniami 5W, 10W, 15W i mówi który jest lepszy nie mając zielonego pojęcia, co oznacza ten parametr przy oleju. Jest to indeks zachowania lepkości w niskich temperaturach, i nijak nie ma się do jego jakości !! Tak więc możesz mieć paździerz mobila 5W40, i będzie on dużo gorszy od np Motula 5W40! Ale dla Janusza będzie lepszy mobil, bo przecież połowę
@TheDzions: a mnie drażni to rozsławienie marki Motul. Kazdy sie chwali ze jezdzi tylko na takim. W wiekszosci przypadkow leje podrobke z allegro o wlasciwosciach oleju do frytek
ciekawa informacja. Podnosi wartość rynkowa starych aut. Jakis czas temu pokazy był VW Polo 1.4 TDI z milionem kilometrow. Brakuje tylko solidnego wykazu wymienionych części w tym czasie
@lukasz45678: No właśnie. Tak naprawdę, to nie ma znaczenia ile jest na liczniku, bo sam silnik do starego vaga kupisz za parę stówek. Sam licznik można "dokręcić" o te kilka tysięcy. Użytkowanie samochodu, to głównie stosunek ceny wymiany do wartości pojazdu. Chyba tylko ostateczna korozja konstrukcji pojazdu eliminuje go z eksploatacji. Taką oktavkę można na szrocie kupić za 2-3k i przełożyć 3/4 części.
@lukasz45678: równie dobrze, gostek już mógł zrobić remont silnika, albo i nawet dwa :D i generalnie wymienić po dwa razy wszystkie newralgiczne elementy samochodu. Sam kiedyś na allegro widziałem audi a6, które miało prawie 700k przebiegu, z potwierdzeniem faktur, przy czym silnik był wymieniany przed 500k, a skrzynia automatyczna w remoncie dwa razy była.
Panowie z Car Throttle znaleźli sobie bardzo zadbany egzemplarz, mechanik po zdjęciu głowicy mówił im, że tak normalnie u klientów wygląda silnik po 140, a nie 440 tysiącach mil. Turbo nadal nie wymagało regeneracji.
Przebieg, który z pewnością wykończyłby większość współczesnych aut, nie zrobił większego wrażenia na silniku octavii.
Myślę, że wcale nie. To nie jest tak, że wszystkie diesle z tamtych lat tyle wytrzymywały, bo były też jednostki wadliwe i rozpadające się (1.9 dCi Renault, 3.0 Isuzu montowane w Oplu/Saabie/Renault, 2.0 D4D Toyoty, boxer diesel Subaru....) a obecnie są samochody które robią takie przebiegi i dalej normalnie jeżdżą. Nawet na Wykopie był Passat B6 2.0
@Jowanka: Dla odmiany w Królowej lawet moich rodziców ten silnik to chyba jedyna rzecz, która nie zawiodła. To nie magia silnika a raczej magia Polskiego rynku wtórnego.
Komentarze (224)
najlepsze
Jednym z głupich mitów jest, po przekroczeniu 200, 300, czy 500 tys. km, przechodzenie na gorszy olej. Mitem zaś nie jest to, że olej 5W40 zachowuje się lepiej, niż 10 albo 15 w niskich temperaturach plus syntetyczne(i
Brakuje tylko solidnego wykazu wymienionych części w tym czasie
Myślę, że wcale nie. To nie jest tak, że wszystkie diesle z tamtych lat tyle wytrzymywały, bo były też jednostki wadliwe i rozpadające się (1.9 dCi Renault, 3.0 Isuzu montowane w Oplu/Saabie/Renault, 2.0 D4D Toyoty, boxer diesel Subaru....) a obecnie są samochody które robią takie przebiegi i dalej normalnie jeżdżą. Nawet na Wykopie był Passat B6 2.0
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora