@leoha: Nowe Infinity mają nawet kierownicę "drive by wire" która nie jest fizycznie zespolona z przednimi kołami (całe siły działające na kierownicę są symulowane za pomocą Force Feedbacku rodem z kierownic do komputerów) - to dopiero musi być ciekawe przeżycie. ( ͡°͜ʖ͡°)
Fajny filmik. W sumie nie pamiętam, żebym widział rozgrzane tarcze hamulcowe w F1. Albo aż tak się nie rozgrzewają, albo są bardziej zasłonięte. Przez GP 2 lata temu był wyścig Ferrari (czy Lamborghini, już nie pamiętam) i jak się stało przy zakręcie elegancko było wydać rozgrzewające się hamulce.
A może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w F1 felgi są małe a opony o wysokim profilu? Nie lepiej większa felga i opona o niskim profilu? Czy to ma coś wspólnego z przyspieszeniem? Bo masa powinna być mniej więcej ta sama, bo opona swoje waży a felga też przecież ze stali nie jest.
@cracker10: rozważają przejście z 13 calowych felg z oponami balonami na 18 cali i niższy profil opony, ale dopiero od 2021 roku - masz czas, posłuchaj np. Vlogu C. Gutowskiego na YT:
... albo poczytaj na portalach moto, bo sporo się o tym pisze.
Komentarze (53)
najlepsze
@leoha: w zasadzie to te w zwykłych autach też są sterowane komputerem - ABS i kontrola trakcji to też "komputer"
#f1 #pdk
... albo poczytaj na portalach moto, bo sporo się o tym pisze.
Sirotkin powinien to obejrzeć.
Powierzchnia tłoka pompy jest mniejsza od powierzchni zacisku, i to czasem bardzo dużo.