Pamiętam jak odpaliłem pierwszy raz GTA 4. Musiałem zarejestrować się w Windows Live, później w Rockstar Club, potem podać kod z gry. Gra się aktualizowała 4-5 razy i za każdym razem musiałem od nowa się logować. Kolega pirat tylko wkleił cracka i jazda. Pod koniec byłem tak wkurzony że przyrzekłem sobie nigdy więcej nie kupować nic na płytach albo cokolwiek co ma do czynienia z Ms. Na steam czy gog odpalam i
Jak widać po Wiedźminie, dobra gra broni się sama i nie potrzebuje zabezpieczeń - zacytuję swój własny komentarz spod znaleziska o Denuvo:
Management dużych firm niekoniecznie jest zdolny do realnego oszacowania zysku czy straty, oni raczej starają się zabłysnąć przed inwestorami tym, że walczą z problemem piractwa, inwestorzy się ucieszą, że problem jest jakoś adresowany, ale raczej nie są świadomi tego, że być może przynosi to większe straty niż zostawienie "problemu" w
@sierzchula: nie chodzi o to, że problem piractwa się rozwiąże, chodzi o to, że straty generowane przez piractwo mogą być w rzeczywistości mniejsze niż koszty utrzymania tych zabezpieczeń i straty związane ze spadkiem sprzedaży z ich powodu. Mam podejrzenie, że "problem piractwa" jest wygodnym uzasadnieniem słabej sprzedaży tytułu i dobrą wymówką kiedy inwestorzy pytają czemu produkt nie osiągnął zakładanego zysku. Przecież taki manager nie powie inwestorowi "przykro nam, wypuściliśmy niedopracowanego, niegrywalnego
@FranekPL: Dzieki. Chcialem im tylko dac znac ze na liscie podmiotow, ktore nie stosuja DRM brakuje praktycznie wszystkich polskich ksiegarni elektronicznych - a te zasluguja na znalezienie sie tam tak jak nic innego, bo od kiedy solidarnie wszyscy gracze zdecydowali sie na rezygnacje z DRM to rynek polskich ebookow zaczal rosnac o 50% rok do roku.
@s_t_u_l_e_j: W 2008 r. nikt by w Polsce nie zapłacił za starą grę tyle ile gog sobie żądał, nie mówiąc o tym, że więcej osób by marudziło o braku polskich wersji językowych.
@y0da: Aż przypomniała mi się opisana przez pewien portal akcja, gdy ktoś stworzył aplikacje do której nie mógł znaleźć beta testerów.. więc stworzył portal do szukania beta testerów, został rozreklamowany i wtedy po jakimś czasie wrzucili swoją aplikacje. Profit taki, że z tego do szukania testerów wyszedł lepszy interes niż z samej aplikacji.
Wiadomo tutaj trochę inny przypadek, ale jakoś tak mi się pokojarzyło :D
@plackojad: a mi szczerze powiedziawszy srednio. Ksiazki, magazyny w PDFach, w 2018 roku? Oczywiscie, rozumiem ze oferujac je za darmo, nie zostaje zbyt wiele na profesjonalny sklad, no ale niesmak pozostaje, tak jak w tym kawale o pieniadzach :P
Komentarze (57)
najlepsze
Na steam czy gog odpalam i
@ProblemM8: na steamie GTA IV dalej ma tonę drmów, są tam też gry od ubisoftu, które wymagają ichniejszego uplaya.
Management dużych firm niekoniecznie jest zdolny do realnego oszacowania zysku czy straty, oni raczej starają się zabłysnąć przed inwestorami tym, że walczą z problemem piractwa, inwestorzy się ucieszą, że problem jest jakoś adresowany, ale raczej nie są świadomi tego, że być może przynosi to większe straty niż zostawienie "problemu" w
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Ciekawe dlaczego xD
#fuckdrm
Stawiam, że nasz region też nie ma najniższych cen xD
Jestem tylko ciekaw czy to wyszło od biznesu, czy od zatrudnionych programistów?
Wiadomo tutaj trochę inny przypadek, ale jakoś tak mi się pokojarzyło :D
@plackojad: a mi szczerze powiedziawszy srednio. Ksiazki, magazyny w PDFach, w 2018 roku? Oczywiscie, rozumiem ze oferujac je za darmo, nie zostaje zbyt wiele na profesjonalny sklad, no ale niesmak pozostaje, tak jak w tym kawale o pieniadzach :P
CD Projekt Market Value: 210.20 PLN
¿Co tu się #!$%@??