@wiktorplock: Dzień dobry, wita rok 2018 a za rogiem już czeka 2019. Chyba że Pan mieszka w Indiach to przepraszam, u Pana jeszcze jakieś kilkadziesiąt lat gaźnik będzie na topie.
Tytuł jest mylący. Polerowanie jest jakby przy okazji. Tu chodzi o powiększenie przekroju i usunięcie zadziorów i ostrych krawędzi wewnątrz aby zwiększyć przepływ powietrza.
Rzecz rozbija się o zmniejszenie strat w przepływie płynu w układzie dolotowym oraz zmniejszenie niekorzystnych zawirowań.
Przy prędkościach takich jak powietrze lub mieszanina w układzie dolotowym zawsze mamy do czynienia z przepływem burzliwym. Natomiast przy ścianie "rury" jest warstwa przepływu laminarnego który izoluje resztę przepływu od mogącego zaburzyć przepływ chropowatego boku rury.
Wraz ze wzrostem przepływu warstwa przyścienna robi się coraz cieńsza i płyn
Komentarze (74)
najlepsze
Generalnie, wypolerowana powierzchnia to mniejsze opory i lepsza wymiana ładunku w cylindrze.
Rzecz rozbija się o zmniejszenie strat w przepływie płynu w układzie dolotowym oraz zmniejszenie niekorzystnych zawirowań.
Przy prędkościach takich jak powietrze lub mieszanina w układzie dolotowym zawsze mamy do czynienia z przepływem burzliwym. Natomiast przy ścianie "rury" jest warstwa przepływu laminarnego który izoluje resztę przepływu od mogącego zaburzyć przepływ chropowatego boku rury.
Wraz ze wzrostem przepływu warstwa przyścienna robi się coraz cieńsza i płyn