@musztarda_1: Akurat w PKP w ostatnich latach zmienilo sie bardzo wiele i jest sporo lepiej. No ale lepiej narzekac bo cos sie zobaczylo na filmiku z jutuba. Tymczasem DB od kilku lat ssie tak bardzo, ze nawet Niemca troch wstyd ( ͡°͜ʖ͡°)
@AndyMendy: U nas nie ma gdzie rozpędzić takiego pociągu i z resztą po co jak stacja lub przejazd co 15 km . Rozumiem jeśli chodzi o tysiące kilometrów a nie o kilkaset. Taki pociąg nie uzyska pełnej prędkości i nie wyhamuje na kilku kilometrach toru. Fajny bajer na połączenia bezpośrednie Warszawa - Władywostok.
Jaka jest bezpieczna maksymalna prędkość jaką mógłby osiągnąć na torach pociąg (na linii komunikacyjnej) Ktoś wie?? Przykładowo stosujemy napęd odrzutowy czy atomowy (╥﹏╥)ʕ•ᴥ•ʔ(。◕‿‿◕。) i do jakiej prędkości taki pociąg (lub inaczej pojazd ;) )mógłby się rozpędzić by nie wypadł z torowiska -ktos kiedyś prowadził takie badania?
@Naxxxtes: ZTCŚO to rozjazdy chyba ogólnie na więcej niż 250km/h dla jazdy na wprost nie istnieją. Na bok to max. chyba 120km/h. Kluczowe pytanie to na jakim odcinku? Nigdzie nie jest tak, że pociąg jedzie cały czas z maksymalną prędkością. Ogólnie to dla torowiska kluczowe są promienie zakrętów. Są przepisy, które regulują wartości sił działających na tor i to te siły są kluczowe w tym aby pociąg się utrzymał w osi
@kebe ale tutaj u Francuzów ograniczeniem była moc silników i moc dostarczana a także sama linia elektryczna która dostarczała energię do pantografów tego pociagu
I kolejne pytanie teoretyczne: np Chińczyki wynajdują mobilna elektrownie napedu WORP/ atomowa czy tam coś ( ͡º͜ʖ͡º)ʕ•ᴥ•ʔ wkładają to do lokomotywy i postanawiają zbudować nową linię kolejową wciąż szynową i nowe pociągi - które będą jeździć z
Tak w ramach ciekawostek skład był specjalnie przygotowany na tę okazję, ulepiony z 2 różnych pociągów, podokładane wózki napędowe, "podniesiona" moc silników tak żeby jeden przejazd przeżyły, podniesione napięcie w sieci z 25 do 31kV, tak że całość żarła 16MW (jak dobrze pamiętam pierdziolino ma raptem 2MW) o naciąganiu sieci do granic absurdu nie ma co pisać. A teraz najlepsze, jak się skończyły inżynierom pomysły jak to ma jechać szybciej, to zrobili
@wypokowy_expert: Zastanawiałem się nad zakopaniem ale dla tej informacji warto było sobie przypomnieć film sprzed prawie 2 dekad. No i trochę dla wersji z polskimi napisami :P
I co, jeździ tam, czy tylko taki test przeszedł i tyle? Kurczę, Francuzi mieli Concorde i nie lata już. Za drogi był. Zastanawiam się czy przy takich prędkościach pociągi też nie są za drogie.
@pies_harry: to jest tak, stara technologia naciągnięta do granic mozliwosci, to tak jak by parowozem zapieprzac 250 km/h da sie, ale zamiast towaru wiózł bys tylko węgiel do lokomotywy.
taka kolej była by tez bardzo niebezpieczna, bo nierówność na torach groziła by zniszczeniem kół, masa elementów pracujących z sobą pod olbrzymimi siłami, dlatego praktyczniejsza jest nowoczesniejsza magnetyczna kolej, tam jest poduszka magnetyczna i pociag nie styka sie z torami, to znacznie
Taka prawda, że mogliśmy kupić takie pociongi jak ten z filmu i trasę z Krakowa do tej wieśniackiej Warszafki pokonywałoby się wg mojej matematyki w 26 minut - to by było coś. Wsiadasz na stacji Kraków Główny, nie zdąrzysz przeklikać dup na tinderze a już jesteś z kolejną umówiony w Wawce. No ale chcieliście to swoje #!$%@? to wasz aż Pani Maria z na wspulnej wyjaśniła HAHAHA a poza tym i tak
@tomekkaz: właśnie odkryłeś, że obraz w XX w był #!$%@?. ( ͡°͜ʖ͡°) Tylko to co zostało zapisane na celulojdzie, prezentuje nadal jakąś jakość. Reszta to gówno w porównaniu do obecnych standardów. 720p to ok. 4x lepszy obraz niż wtedy. A dzisiaj ludzie się krzywią, jak widzą 720p. ( ͡°͜ʖ͡°) ps. ten filmik jest w 480i, czyli prawdopodobnie to oryginalne
Komentarze (82)
najnowsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Przykładowo stosujemy napęd odrzutowy czy atomowy (╥﹏╥)ʕ•ᴥ•ʔ(。◕‿‿◕。) i do jakiej prędkości taki pociąg (lub inaczej pojazd ;) )mógłby się rozpędzić by nie wypadł z torowiska -ktos kiedyś prowadził takie badania?
Ogólnie to dla torowiska kluczowe są promienie zakrętów. Są przepisy, które regulują wartości sił działających na tor i to te siły są kluczowe w tym aby pociąg się utrzymał w osi
I kolejne pytanie teoretyczne: np Chińczyki wynajdują mobilna elektrownie napedu WORP/ atomowa czy tam coś ( ͡º ͜ʖ͡º)ʕ•ᴥ•ʔ wkładają to do lokomotywy i postanawiają zbudować nową linię kolejową wciąż szynową i nowe pociągi - które będą jeździć z
@genburson: W Rosji żyjesz?
@lukas850430: Mieszkasz w raju! :)
taka kolej była by tez bardzo niebezpieczna, bo nierówność na torach groziła by zniszczeniem kół, masa elementów pracujących z sobą pod olbrzymimi siłami,
dlatego praktyczniejsza jest nowoczesniejsza magnetyczna kolej, tam jest poduszka magnetyczna i pociag nie styka sie z torami, to znacznie
https://www.wykop.pl/link/52664/najszybszy-pociag-574-8-km-h/
I chodzi ci chyba o klatkę Faradaya a nie Fahrenheita.
720p to ok. 4x lepszy obraz niż wtedy. A dzisiaj ludzie się krzywią, jak widzą 720p. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ps. ten filmik jest w 480i, czyli prawdopodobnie to oryginalne
@HDwebcam: ale to trochę inny 'pociąg'. Może od razu porównaj do samolotu.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tu masz koła, tam nie. A to duża różnica.
@szopa123: Faktycznie, w jednym pociągu silniki są przy osiach, w drugim to pociąg jest wirnikiem, a tor - stojanem.
W samolocie też są koła ¯\_(ツ)_/¯
@HDwebcam: Jedziemy, Malina