Dobra, ale czy ktoś może ocenić tak na szybko, czy faktycznie budowanie takiego wyebanego w kosmos giga wiaduktu było potrzebne i rozsądne, czy po prostu zbudowali go na zasadzie
co my nie damy rady? potrzymaj mi piwo....
Pytam, bo nie bardzo się znam ale wygląda na to że on się ciągnie kilometrami nad jakąś doliną. Widać też jakieś strome zbocza nad którymi przechodzi i o ile nad tymi zboczami rzeczywiście wybudowanie wiaduktu
@mepps: @running: @meldred: ewidentnie jest to kolejowy szlak towarowy, świadczy o tym grubość podpór i gęstość ich ustawienia. im mniejsze nachylenia tym wykonana mniejsza praca do uciągu taboru przez lokomotywę. znając chińczyków to zależy im na tym żeby tam jeździły składy liczone w setkach wagonów. dlatego robią torowisko w poziomie, zerowe straty i jednostajne obciążenie. inwestycja mega kosztowna i na pierwszy rzut oka może się wydawać bezsensowna, ale pewnie
Inna ciekawostka wiaduktowo kolejowa z Chin : Linia Pekin-Shanghai:
1060,6 km, czyli 80,5% długości tej linii, stanowią 244 wiadukty. Most pomiędzy Danyang i Kunshan ma 164 km i jest najdłuższą budowlą tego typu na świecie.
@techninja: ci ty gadasz, cały świat się na to składa, oni mają tyle pieniędzy że zaczyna to być dla ich gospodarki problem. Dlatego mogą robić takie inwestycje. Z resztą nie bez powodu szukają możliwości inwestowania na całym świecie łącznie z Polską
@bisu: może tam jest jakaś rzeczka pod spodem( ͡º͜ʖ͡º) z naszego podwórka:
"Budowa, (kosztującej prawie 200 mln zł) 400-metrowej przeprawy nad potokiem Kolejówka o szerokości 50 cm trwała prawie siedem lat. To tylko o dwa lata dłużej niż 8-kilometrowy most przez Morze Bałtyckie łączący Szwecję z Danią"
Komentarze (125)
najlepsze
Pytam, bo nie bardzo się znam ale wygląda na to że on się ciągnie kilometrami nad jakąś doliną. Widać też jakieś strome zbocza nad którymi przechodzi i o ile nad tymi zboczami rzeczywiście wybudowanie wiaduktu
inwestycja mega kosztowna i na pierwszy rzut oka może się wydawać bezsensowna, ale pewnie
Komentarz usunięty przez moderatora
Linia Pekin-Shanghai:
1060,6 km, czyli 80,5% długości tej linii, stanowią 244 wiadukty. Most pomiędzy Danyang i Kunshan ma 164 km i jest najdłuższą budowlą tego typu na świecie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szybka_kolej_Pekin-Szanghaj
Dla porównania to co macie w na filmie ma 8km długości.
z naszego podwórka: