@Jerry664: Quake 2 na moim komputerze, odpalał się z renderowania sofwerowego, czyli bez rozmycia textur, a co dopiero Unreal. Komputer miał 5 miesięcy, kosztował 6 tysięcy PLN, a w CD-Action było napisane minimalne - MINIMALNE - wymagania Pentium II 300 Mhz, a ja miałem PII 233. Pentium II 300 Mhz w tym czasie był topowym procesorem, chyba istniał model 400Mhz, ale za jakąś astronomiczną sumę. Pentium III wyszedł na rynek kilka
super technologia. wbrew temu co jecza hejterzy na forach.
ta tehcnologia (ray tracing w czasie rzeczywistym) jest na tyle waznym kamieniem milowym jak kiedys przejscie z 2d na 3d, bump mapping, teselacja, wprowadzenie silnikow fizyki.
@highlander: Wszystko spoko, tylko w grach multiplayer, jeżeli nie będzie takich samych komputerów/gratów w środku komputera, to ta technologia nadal nadaje się tylko do gier fabularnych, bo gracze multiplayerowi i tak bardziej wolą grać na najniższych detalach :D
@qwertydrone: oj nie umniejszalbym tej technologii jako tylko efektowi wizualnemu. Efekty wizualne to wlasnie to oswietlenie przed rt. W poprzedniej technologii nawek kamienie mogly swiecic jezeli tworca tego chcial.
Rt liczony na zywo to wprowadzenie w koncu praw fizyki do gier a nie tylko sztuczek programisttcznych aby oszukac ludzka percepcje.
RTX to przede wszystkim wygodna dla programistów bo wszystko robi się samo, oni tylko ustawiają źródła światła i definiują powierzchnie na jakie pada, reszta wylicza się sama. Wcześniej trzeba było robić dużo jakiś drutów i sztuczek, żeby dać iluzje refleksów i rozproszeń i to było czasochłonne. Tak analogicznie jak malarz maluje na płótnie człowieka na przeciwko lustra to w lustrze musi domalować jego odbicie, a jakby miał malarskie RTX xD to człowiek
@serczi: Nie do końca tak jest, np. deweloperzy star citizen zrezygnowali z ray tracingu, bo jak sami stwierdzili że spowodowałoby to "duży ból głowy". Implementacja ray tracingu nie sprawi że rezygnuje się z reszty efektów, choćby dlatego, że karty konkurencji i starsze karty tego nie obsługują. Musiałbyś implementować coś podobnego dla kart z drugiej strony barykady. Zamiast mieć mniej pracy, tylko ją sobie zwiększasz.
Zamiast mieć mniej pracy, tylko ją sobie zwiększasz.
@Badass: Zwiększasz ją sobie bo dwa razy musisz grę "zaprogramować" raz z RTX a raz bez. Kiedyś jakby wszystkie karty miały RTX to grę będzie się kodowało tylko pod jedno oświetlenie. Tak mocno w uproszczeniu pisząc. Mi trochę średnio pasuje, że to kolejna zamknięta technologia nvidii przy pomocy, której nvidia znowu będzie sztucznie hamować rynek.
Ciekawi mnie czy szło by wykorzystać taką technologię w innych gatunkach gier. AoE2, Silent Hunter czy nawet pieprzony Farming Simulator ( ͡°͜ʖ͡°)
Wiadomo, że to technologia pod gry akcji, ale zakładam, że gdyby dorzucili to do jakiegoś DIRTa 2.0 to najprawdopodobniej komputer usiadłby na kancie biurka i zaczął płakać. A moim zdaniem warto by jak najszybciej zacząć implementację tego dobrodziejstwa. To by jakoś nakręciło rynek, bo
@Resuscytacja: ja gralem, oprocz tego ze zjada w #!$%@? fps to roznica jest kosmetyczna, po kilkunastu sekundach juz nawet nie zwracasz uwagi ze cos sie zmienilo xD
@aguero90: bo to zostało stworzone dla developerów, żeby szybciej produkować gry, a przy okazji marketingowcy nam to opchnęli, skoro już nasili się na taką technologię, że to specjalnie dla nas rewolucja.
Komentarze (182)
najlepsze
link do artykułu o demku cryteka
Zależy czy drzew czy krzyży ( ͡º ͜ʖ͡º)
A taki szczegół, to już będzie zależał od tego, czy developer przeczyta wszystkie strony scenopisu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ta tehcnologia (ray tracing w czasie rzeczywistym) jest na tyle waznym kamieniem milowym jak kiedys przejscie z 2d na 3d, bump mapping, teselacja, wprowadzenie silnikow fizyki.
Rt liczony na zywo to wprowadzenie w koncu praw fizyki do gier a nie tylko sztuczek programisttcznych aby oszukac ludzka percepcje.
@Badass: Zwiększasz ją sobie bo dwa razy musisz grę "zaprogramować" raz z RTX a raz bez. Kiedyś jakby wszystkie karty miały RTX to grę będzie się kodowało tylko pod jedno oświetlenie. Tak mocno w uproszczeniu pisząc. Mi trochę średnio pasuje, że to kolejna zamknięta technologia nvidii przy pomocy, której nvidia znowu będzie sztucznie hamować rynek.
Na wszelki wypadek nie włączam ich nawet na YT żeby tych wspomnień sobie nie zepsuć.
Wiadomo, że to technologia pod gry akcji, ale zakładam, że gdyby dorzucili to do jakiegoś DIRTa 2.0 to najprawdopodobniej komputer usiadłby na kancie biurka i zaczął płakać. A moim zdaniem warto by jak najszybciej zacząć implementację tego dobrodziejstwa. To by jakoś nakręciło rynek, bo