@stworek_potworek_pokaze_jezorek: Nie #!$%@? bo Łysy też odwala świetną robotą z uświadamianiem widzów, walką z patolą komisową i warsztatową no i wali prawdę prosto do kamery. FIlmiki, że nowe BMW za 300 tysięcy jest skazanie na szybkie zużycie silnika poprzez opiłki w oleju itp. to też wartościowa wiedza, żeby ludzie jak kupują nowe auto to sobie olej sami zmieniali zamiast robić to co 30 tysięcy. Jest to ekstremalnie ważne i taka wiedza
@m3n3lli: Może być gorzej: holenderska firma produkująca zawieszenia nazywała się White Power, parę lat temu, po przejęciu przez austriackiego KTM-a przemianowaną ją na WP.
@futroznorek ja tam i tak szanuję. Czy jest ktoś, kto w przystępny sposób tłumaczy to na yt? Nikt po obejrzeniu filmiku nie otworzy działalności polegającej na serwisowaniu turbosprężarek. Chyba :) To ma przybliżyć działanie. Wiem, że są głosy "jak się nie znasz w 100% to po co się dzielisz taką wiedzą, możesz wprowadzać w błąd". Ja je rozumiem. Tylko wtedy Chris by nie nagrał żadnego filmiku i setki tysięcy ludzi by nie
@futroznorek: pewnie dlatego, że Chris sam się doucza jak jest taka potrzeba. Wspominał o tym w jedynym z filmów. Ja go szanuję między innymi za to, że pomimo szerzenia wiedzy wśród jego widzów sam też się uczy przy okazji podejmowania danego tematu.
Co tam mądrale? Podziękowania za minusy. Dajcie wincyj.
Skrzynia korbowa to skrzynia korbowa. Przestrzeń pomiędzy miską olejową a cylindrami. Nad głowicą, pod pokrywą zaworów też jest skrzynia korbowa? Przecież też jest połączona i tam są jeszcze większe kanały, którymi spływa olej.
Ta pusta przestrzeń w korpusie sprężarki (to jest korpus a nie jakiś kor) to komora odbioru ciepła. Na jej powierzchnie rozchlapywany jest olej i stąd odbiera ciepło, zanim spłynie do skrzyni
Pewnie mówisz siłowniku, który otwiera zawór wastegate. Jak do turbo dostaje się więcej spalin niż potrzebujemy to na ten siłownik podawane jest ciśnienie/podciśnienie i przez pręt otwiera on zawór po stronie gorącej turbo, pozwalający omijać części spalin wirnik. Mam nadzieję, że dobrze cię zrozumiałem (nie oglądałem filmu).
Komentarze (50)
najlepsze
Może być gorzej: holenderska firma produkująca zawieszenia nazywała się White Power, parę lat temu, po przejęciu przez austriackiego KTM-a przemianowaną ją na WP.
Skrzynia korbowa to skrzynia korbowa. Przestrzeń pomiędzy miską olejową a cylindrami. Nad głowicą, pod pokrywą zaworów też jest skrzynia korbowa? Przecież też jest połączona i tam są jeszcze większe kanały, którymi spływa olej.
Ta pusta przestrzeń w korpusie sprężarki (to jest korpus a nie jakiś kor) to komora odbioru ciepła. Na jej powierzchnie rozchlapywany jest olej i stąd odbiera ciepło, zanim spłynie do skrzyni
Pewnie mówisz siłowniku, który otwiera zawór wastegate. Jak do turbo dostaje się więcej spalin niż potrzebujemy to na ten siłownik podawane jest ciśnienie/podciśnienie i przez pręt otwiera on zawór po stronie gorącej turbo, pozwalający omijać części spalin wirnik.
Mam nadzieję, że dobrze cię zrozumiałem (nie oglądałem filmu).