
Taksówkarze zwyciężyli. Uber tylko z licencją i w oznakowanych autach od 2020 r.
Od 2020 roku każdy kierowca uber będzie musiał posiadać licencję taxi a także oznaczony pojazd. Prawdopodobnie przełoży się to na wzrost cen lub wycofanie Ubera/Taxify z polskiego rynku. W środę sejmowe komisje infrastruktury i cyfryzacji przyjęły rządowy projekt nowelizacji ustawy o transporcie.
+1306
pokaż komentarz
Jest to prawdopodobnie koniec Ubera/Taxify w Polsce lub zrównanie jego cen z taksówkami :( Z drugiej strony ustawa przewiduje że GPS może zastąpić taksometr a to już jakiś krok w przód.
+2678
pokaż komentarz
@WujekRada będę zap%$#!%!al autobusem albo w deszczu na wypozyczonej hulajnodze ale ka zy cierpiarzowi nie nabije.
+1057
pokaż komentarz
@WujekRada generalnie jest to mega krok w tył złodziejskie złotówy myślą że ich progres ominie, miejmy nadzieję że da się to jakoś obejść. Np w Irlandii tak jest i niestety ceny sa z doooopyyy, z tą różnicą że tak nie ma wasatych sb-ekow z fajka w zębach w kremowym okularniku, tyle dobrego...
+1491
pokaż komentarz
lub zrównanie jego cen z taksówkami
@WujekRada: Nawet jak zrównają ceny z Taxi, to i tak wolę Ubera niż taxi.
-486
pokaż komentarz
zrównanie jego cen z taksówkami :(
@WujekRada: zrównanie? we wrocławiu są dwie firmy taksówkarskie gdzie jest 2,50zł/km i uber bywał droższy
uber będzie teraz zwyczajnie droższy od takiej taksówki
+413
pokaż komentarz
@Holenderski_Ser Jak tylko usłyszałem o tym co cierpy postulują to pomyślałem że jak postawią na swoim to uber zniknie. I przyszedł mi do głowy szatanski pomysł na aplikację na zasadzie ubera ale z płatnościami BTC. ( ͡º ͜ʖ͡º)
+525
pokaż komentarz
@lowrider4you: Możesz to obejść nie głosując na PO/PiS
-300
pokaż komentarz
@WujekRada: to najwyżej będzie koniec korporacji unikających podatków. Ciekawe że jak markety walą w chuja, to są bee, a uber jest cacy. Hmm...
+336
pokaż komentarz
@WujekRada: ubera przewaga wg mnie do tanich taksówek:
* też dobra cena
* w obcym mieście, nawet w obcym kraju, nie trzeba googlować która firma taksówkarska jest w porządku
* w piątki/weekendy przyjeżdża od razu, nie ma 30 minutowej kolejki na telefonie
* na zachodzie wozisz dupę elektrykiem
teraz w sumie wyleci punkt 1)
+190
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda:
z płatnościami BTC
Nie wróżę sukcesów =)
+241
pokaż komentarz
@WujekRada: możesz wyjaśnić w jaki sposób konieczność posiadania licencji i oznakowania auta maja wykończyć ubera? Przecież to nie sa duze koszty i jednorazowe. Ceny ubera już sa podobne jak w taxi, licencja na okres 2lat wynosi ok200zl w zależności od miasta(najdroższa warszwa-ok400)
Oznakowanie auta ok1000zl i to ma pociągnąć ubera i innych na dno?
+295
pokaż komentarz
Jest to prawdopodobnie koniec Ubera/Taxify w Polsce lub zrównanie jego cen z taksówkami :( Z drugiej strony ustawa przewiduje że GPS może zastąpić taksometr a to już jakiś krok w przód.
@WujekRada: czy ja wiem... zmieni się tylko tyle, że kierowca, który będzie chciał jeździć na Uberze zapłaci kilka stów za licencję (którą de facto teraz płaci partnerowi, który ma licencję), a oznakowanie samochodu może się sprowadzić do tego (co już jest w krajach Europy), że za szybą będzie plakietka z logiem ubera. Nie dramatyzowałbym.
+191
pokaż komentarz
@WujekRada: nawet jak uber bedzie drozszy 2x od taksowek meneli z wasami to i tak uber lepszy
-22
pokaż komentarz
@khurghan no właśnie tu jest problem
W zasadzie widzę dwa problemy. Pierwszy że każdy musiałby mieć portfel BTC lub używać jakiegoś kryptokantoru aby zapłacić za kurs. Drugi to sprawienie żeby aplikacje rozreklamować aby była rozpoznawalna.
Żeby nie zakazali to musiałaby być kryptowaluta. Aplikacje na andka mają to do siebie że mogą być dystrybuowane poza oficjalnym sklepem. Więc nawet jak wywalą że sklepu to i tak nie mieliby jak powstrzymać rozrost aplikacji. Nie mieliby nawet kogo ścigać bo wszystko y było mocno szyfrowane dobrym kluczem
+57
pokaż komentarz
@WujekRada: Komuna, k!!?a. Mamy jeszcze rok na bojkotowanie wąsaczy.
-5
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+3
pokaż komentarz
@Ateikar: Np. w UK nigdy mi nie zdążyło się żeby było taniej od mini cab.
+14
pokaż komentarz
@kanciak12: @Adams_GA: Tylko "taxi" uberowe będzie musiało być wbite w DR, czyli za OC wyjdzie kilkukrotność tego co jeżeli deklarujesz że będzie tylko użytkowane prywatnie.
+1
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: i co to zmiania?
-4
pokaż komentarz
@R2D_Z_Chicago: a mi w piątek wieczorem we wrocławiu jak jest super charge ale dostałem 40 minusów nie wiem czemu
0
pokaż komentarz
@kanciak12: tym bardziej, ze Uber pewnie w jakis sposob wylozy kase na te koszty (jesli zdecyduja sie zostac i walczyc) wiec kierowca i klient wcale nie musi poczuc tych zmian.
+40
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: zapomniałeś o najważniejszym - btc jest tak niestabilne, że nie nadaje się do płacenia na większą skalę.
Żeby nie zakazali to musiałaby być kryptowaluta.
@KapitanTorpeda: a co kryptowaluta tu zmienia? Gotówkę możesz anonimowo brać.
Aplikacje na andka mają to do siebie że mogą być dystrybuowane poza oficjalnym sklepem.
@KapitanTorpeda: już instaluję jakąś apkę do lewej taksówki.
Nie mieliby nawet kogo ścigać bo wszystko y było mocno szyfrowane dobrym kluczem
@KapitanTorpeda: i co Ci z tego dobrego klucza jak musisz pojechać po klienta, którym będzie kontroler.
+4
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: może nie do końca to, co mówisz, ale jest już coś takiego, jak Arcade City. Płatność gotówką, zdecentralizowane, bez prowizji dla wyższej instancji. Nie wiem, niestety, jak to działa w Polsce, bo sprawdzałem apkę z 2 lata temu, kiedy jeździły tylko 2-3 osoby w całej Warszawie. Pytanie, jak odnosi się to do powyższej ustawy - chyba raczej nielegalne. Ale zawsze się znajdzie jakiś sposób. Mam nadzieję.
+7
pokaż komentarz
@WujekRada: głupie wąsacze triumfują
+5
pokaż komentarz
@WujekRada: ojej nie wytrzymaja uczciwej konkurencji ?
+23
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: wsiadasz do taxi i możesz zajechać z Katowic nad morze, na następnych światłach patrzysz na portfel i stać cię najwyżej na dojazd do najbliższego przystanku tramwajowego( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda to jest genialne. I wszystko oparte na block chainie (mejbi scentralizowanym). Niech ktoś to zrobi pliz!
-2
pokaż komentarz
@karikari no logiczne że nielegalne w stosunku do ustawy. Tylko pytanie brzmi "i co mi panie zrobią". Kogo będą niby ścigać? Tu nie ma żadnej korpo która by mogła zostać pociagnieta do odpowiedzialności. Będą ścigać aplikacje widmo z szyfrowaniem na najwyższym poziomie? Mogliby conajwyzej kierowców ale to zawsze można się wyprzeć
+59
pokaż komentarz
@CichyBob: 100 razy było już tłumaczone, że uber płaci podatki w Polsce, ale niektórzy i tak swoje :/
+25
pokaż komentarz
szatanski pomysł na aplikację na zasadzie ubera ale z płatnościami BTC.
@KapitanTorpeda: Ale oni nie kontrolują płatności tylko przewozy. Robią prowokację i potem mandat kilka tyś
+3
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: tak, jak mówisz - „taksówkarz” dostanie parę tysięcy za nielegalny przewóz osób.
+3
pokaż komentarz
@outkay spokojnie, już w mam na zaawansowanym poziomie koncept takiej aplikacji ( ͡º ͜ʖ͡º)
Zanim jednak wezmę się za pisanie aplikacji to muszę rozwiązać wiele kwestii np kwestia zdecentralizowania aby to nie było na żadnym fizycznym serwerze czy kwestia np zadbania o bezpieczeństwo samych pasażerów itp
+1
pokaż komentarz
@Ateikar: Np lotnisko 40 km mini cab £42 Uber 4 razy pokazywał ok £80
+1
pokaż komentarz
@WujekRada: zmieni się władza i to cofną ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-8
pokaż komentarz
@snup-siup
@karikari
Dlatego musi być bezgotówkowo. Dopóki cię z hajsem nie złapią to pół biedy. Dwa że kierowca widziałby ilość
Przejazdów wykonanych przez pasażera i to zawsze by były pierwsze przejazdy tych co kontrolują, do tego opcja np "zgłoś kontrolę" i już następnym razem kierowca dostalby ostrzeżenie że kontrola zamówiła kurs
+6
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: hoho, kary są po 10 klocków więc nie wiem czy ktoś by się chciał podłożyć na pierwszy ogień
-1
pokaż komentarz
@Holenderski_Ser Sam w to nie wierzysz :) jak Cię sytuacja zmusi to zamówisz taksówkę:p
0
pokaż komentarz
@snup-siup a na uber to niby kar nie dostają? ( ͡º ͜ʖ͡º)
+2
pokaż komentarz
@bosman1705 jak mnie sytuacja zmusza to wiem o tym wcześniej. Jeżeli uber będzie działał jak taksi to też wybiorę ubera.
-1
pokaż komentarz
@CichyBob: to niech rząd walczy z optymalizacją podatkową, a nie reguluje rynek bzdurnymi nakazami i zakazami. Jedyne co powinno być wymagane od kierowcy zawodowego to odpowiednie ubezpieczenie w razie wypadku
+6
pokaż komentarz
@Ateikar: wiesz ile zapłacisz
W obcym kraju odpada bariera językowa
0
pokaż komentarz
@Rachey: plus problem przy sprzedaży. Kupiłbyś samochód po taksówce?
+13
pokaż komentarz
@snup-siup poza tym taki blablacar to też w sumie jest przewóz osób, płacisz gotówką a jakoś działa od lat i nikt się nie dowala do blablacar
+1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+1
pokaż komentarz
@WujekRada ale po ch... ten licencje. Mamy XXI wiek, nawigacje która Cie nie wyruchac jak zwykła złotowa :)
+1
pokaż komentarz
@Ateikar: z tym przyjazdem szybciej niż 30 minut to różnie bywa. W Trójmieście czasem można poczekać 20 minut, dzisiaj dostałam kurs +42 minuty. I czekałam, bo co zrobić...
-16
pokaż komentarz
-110 minusów za komentarz
zrównanie? we wrocławiu są dwie firmy taksówkarskie gdzie jest 2,50zł/km i uber bywał droższy. uber będzie teraz zwyczajnie droższy od takiej taksówki
za co, prawdę napisałem... jak jest super charge to zawsze jest drożej. a zwykle różnica w cenie to jakieś parę złotych...
czy minusujący w ogóle korzystali z tanich taksówek i ubera?
+3
pokaż komentarz
W Trójmieście
@Tsumugi: jak byłem ostatnio w gdańsku i chciałem wziąć taxi z ulicy koło złotej bramy to taryfa była 10zł/km xD podziekowałem i młodziacy zawołali jakiegoś OG taksiarza i miał stawke 4zł i jak jechaliśmy to się żalił że go wyj$??li z miejscówy na której siedział z 20 lat ( ͡° ʖ̯ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@VeleiN: jasne, po h@? badania...
+4
pokaż komentarz
@predicat: a jak cię kolega odwozi to pytasz go o aktualne badania wzroku i psychologiczne?
+2
pokaż komentarz
korporacji unikających podatków.
@CichyBob: t. taksiarz na karcie podatkowej xD
-5
pokaż komentarz
@kanciak12: sądzę, że za licencją pójdzie konieczność rejestracji działalności gospodarczej a to już by wyraźnie zmieniło ceny Ubera.
0
pokaż komentarz
@lowrider4you: zato są murzyni i pakistańczycy którzy naciągają ile mogą
0
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: Co ci po płatnościach gownoBTC skoro twój kierowca dostanie na dzień dobry 10k kary i rozpieprzony samochód przez wąsacza z fajką ?
+2
pokaż komentarz
@CichyBob: zawsze się znajdzie dzban co ma zerowe pojęcie o temacie, wyłącz tv, wyłącz myślenie. Polecam doedukować się w temacie warunków opodatkowania kierowców taxi vs opodatkowania kierowców uber, to matematyka z czasów szkoły podstawowej więc ogarniesz, wtedy wróć do merytorycznej dyskusji
+5
pokaż komentarz
@Ateikar: A, no to jak są dwie firmy taksówkarskie w jednym mieście co czasem są tańsze od Ubera to masz rację, zaorać wszystko prócz taksówek w całej Polsce xD
0
pokaż komentarz
złotówy myślą że ich progres ominie
@lowrider4you: do czasu aż się nie zorientują, że sami na siebie ukręcili bata ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@kanciak12 i prowadzenie działalności ZUS (1200zl)
-3
pokaż komentarz
A, no to jak są dwie firmy taksówkarskie w jednym mieście co czasem są tańsze od Ubera to masz rację, zaorać wszystko prócz taksówek w całej Polsce xD
@Amasugiru: no ale co skłamałem? powiedziałem że tak jest w całej polsce? 180 minusów wtf?
0
pokaż komentarz
@WujekRada mam pytanie, czy jak ktos ma firme z autami, np nowe skody i wypozycza je kierowcom pod ubera to grozi mu upadlosc?
0
pokaż komentarz
zaorać wszystko prócz taksówek w całej Polsce xD
@Amasugiru: gdzie tak napisałem oO nawet napisałem że używam ubera i czemu go lubię używać i czemu taka ustawa szkodzi oO
ty w ogóle jeździsz taksówkami i uberem?
+1
pokaż komentarz
@Nicolai: ta, nie wiem gdzie :D jeździłem w wielu miastach i co najwyżej my taxi wychodzi w miarę (zwykle 10 zł drożej od Ubera/taxify). Zwykle taksówki to 2x drożej + burak za kierownicą
+5
pokaż komentarz
@WujekRada: Bo cała taniość Ubera polega właśnie na tym, że udają "okazjonalny przewóz" albo w inny sposób unikają wymogów prawnych w danym kraju, dzięki czemu mogą wejść na rynek z dumpingowymi cenami.
Mieszkam w Szkocji tu są dwie kategorie taksówek: tzw. czarna taksówka oraz 'Private Hire Car", którego kierowcy mają mniej wymagające licencje ale wciaż muszą mieć specjalne ubezpieczenie i przeglądy techniczne co trzy miesiące.
Uber jest uregulowany i jeździ jako ta druga kategoria i jest tańszy niż taksówka ale droższy niż PHC z lokalnych firm. Dlaczego? Bo koszta ma takie same, ale kierowca od każdego kursu płaci Uberowi 20%. A w lokalnej firmie kierowca płaci 150 funtów na tydzień "za radio" a co sobie ponad to zarobi to jego, więc może liczyuć mniej za kilometr niż Uber, bo poza tym samochód, paliwo, ubezpieczenie i wszystko kosztuje go tyle samo co Uberowca.
Więc jak mogę sobie lokalną taksówkę zamówić przez appkę i obserwować wszystko na mapie, albo nawet jak zamówię przez telefon to dostanę smsa z tym kto, czym i kiedy przyjedzie i mogę płacić bezdotykową kartą to nie mam powodu żeby jeździć Uberem.
+12
pokaż komentarz
@WujekRada: co Ty pieprzysz. Właśnie sprawdziłem ceny, Warszawa licencja na okres od 2 do 15 lat kosztuje 250 zł. Do tego ty sam wpisujesz we wniosku na ile lat chcesz :D na 15-30 lat kosztuje 300 zl. Oznakowanie samochodu? Ile to może kosztować? 500 zl? 1000?:D twoim zdaniem jednorazowy koszt 1200 zł na 15 lat to jest coś co zagrozi Uberowi?
Wyeliminowali za to egzamin z topografii miasta i co najważniejsze nie trzeba już mieć taxometru :D
+2
pokaż komentarz
@Ateikar: potwierdzam. To akurat prawda. Ryba czy wikar tańsze.
0
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: przejazdy w blockchainie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@kab_anos to mamy tak samo( ͡º ͜ʖ͡º) po tylu razach gdy człowieka cierpy próbowały ocyganić(czytaj ozłotówić) to ja mam na nich alergię... Zamawiałem ostatnio kurs dla ciotki, która przyjechała z Wlk. Brytanii i wyszło 31 zł uberem, na tej samej trasie taxi 70 zł (dane sprzed 2 tygodni, gdy sama do nas przyjechała taxi a mnie akurat nie było), więc o czym tutaj rozmawiać. Mnie osobiście kilka razy próbowali oszwabić, myśląc, że nie znam topografii miasta, trasa 30km a chciał mnie na dodatkowe 20km naciać... A później złotówy się dziwią, że ludzie się rzucili na ubera, wiesz z góry ile zapłacisz, wiesz gdzie jest(ważne na imprezach, gdy nie musisz sterczeć na mrozie i wyglądać cierpa, bo ten sobie z miłą chęcią postoi i za ten postuj naliczy jak się spóźnisz). Ostatnio się zastanawiałem, czy wracając ze spotkania nie podbić na zatokę złotów i...,, panie cierpie ile za kurs tu i tu", Cierp-,, teraz to korki wie Pan trza jechać na około to tyle i tyle", Ja-,, no to wezmę uberka, pozdrawiam ", chciałbym zobaczyć jego minę( ͡º ͜ʖ͡º)
+1
pokaż komentarz
potwierdzam. To akurat prawda. Ryba czy wikar tańsze.
@jaco87: widze kolega z wrocławia i o nich mówiłem, a ja mam -200 za komentarz i rośnie, dziwny ten wykop xD
+1
pokaż komentarz
@WujekRada będę zap!@#$?!al autobusem albo w deszczu na wypozyczonej hulajnodze ale ka zy cierpiarzowi nie nabije.
@Holenderski_Ser a jak dotąd zap!@#$?!ałeś? Tak samo. Czyli nic się nie zmieni. Koniec. Kropka. ( ͡º ͜ʖ͡º)
+1
pokaż komentarz
Możesz to obejść nie głosując na PO/PiS
@James_Owens: https://www.ms.gov.pl/pl/deregulacja-dostepu-do-zawodow/i-transza/lista-zawodow/
Akurat mocne pudło, bo Platforma/PSL wprowadziło ustawę deregulującą, która między innymi przeniosła na miasta decyzję, czy prowadzić egzaminy dla taksówkarzy. I zrobiła to głosami między innymi Prawa i Sprawiedliwości.
Co nie zmienia faktu, że wiele miast nie zmieniło tych zasad i dalej regulują dostęp do zawodu. Niemniej za to można winić tylko i wyłącznie samorządy.
https://www.forbes.pl/kariera/deregulacja-ktore-miasta-poparly-deregulacje-zawodu-taksowkarza/xellf9r
+1
pokaż komentarz
@Bieznar: Dużo Droższe AC/OC za pojazd, umowy o pracę lub jdg dla każdego kto jeździ na uberze i inne pierdoły które mają obowiązek mieć taksówkarze.
+2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+7
pokaż komentarz
Jest to prawdopodobnie koniec Ubera/Taxify w Polsce lub zrównanie jego cen z taksówkami
@WujekRada: Eee tam.....
Ludzie korzystają z Ubera nie tylko ze względu na cenę. Ja korzystam ze względu na wygodę - nigdzie nie wydzwaniam tylko robię kilka kliknięć, widzę dostępność samochodów, widzę za ile minut podjedzie samochód, wiem z góry ile zapłacę za przejazd, nie zastanawiam się czy taksiarz akceptuje płatność kartą, etc, itp, itd
Jak pojadę do innego miasta to nie muszę szukać numerów firm taksówkarskich i zastanawiać się czy wyguglowana firma ma niskie czy wysokie ceny w tym mieście. Zamiast tego wyciągam smartfona, klikam kilka razy i wszystko wiem - jak daleko jest mój hotel, ile zapłacę, itp.
-1
pokaż komentarz
@CichyBob: Oczywiście markety zniewalające polską gospodarkę są bee , ale jakoś wszyscy w nich kupują . Najlepsze rozwiązanie to stworzyć polskiego odpowiednika ubera , po zamieceniu pod dywan zagranicznych korporacji . Chyba jest to o wiele łatwiejsze niż zbudowanie sieci polskich dyskontów . Ch#! z taxiarzami bo to są jeżdżące ścierwa , dlaczego państwo nie pomaga w rozwoju polskich marketów , tylko ułatwia dominacje rynku przez zachodnie firmy ???
Czy Q nawet coś takiego przerasta państwo , jak tworzenie sieci marketów , przecież to polega tylko na sieci dystrybucji towarów !! , Nawet czegoś takiego nie potrafimy !? Niech będą w 51% państwowe , żeby państwo miało kontrolę nad całą siecią dostawców i producentów . Jeżeli zaczynamy znowu tworzyć państwo socjalne , to zamiast kombinować jak wydobyć cebuliony od zwykłego obywatela , niech zaczną kombinować jak stworzyć biznes z którego państwo mogłoby żyć . Może niech na to idą pieniądze , na inwestycje w sektor prywatny , który dzięki odpowiednim ustawą państwo mogłoby zdominować . A nie ciągle wyciągać od obywateli , tylko niszcząc krajowy prywatny biznes . Nie mamy technologii , rozumiem , tak potoczyły się u nas przemiany gospodarcze , ale jaką trzeba mieć "technologię" żeby stworzyć sieć własnych marketów z których korzystają wszyscy . Wystarczą odpowiednie ustawy i dobre chęci a nie przyjmowanie w łapę za podbijanie pieczątek na budowanie coraz większej ilości marketów z obcym kapitałem . To nie jest zacofanie kraju , patrzmy chiny , to jest tylko zła gospodarka zasobami które tworzymy . Q nigdy nie będzie w tym kraju dobrze , wszyscy myślą tylko o szybkim zysku dla Siebie . Tak naprawdę nikt z polityków nie myśli o państwie , wszyscy myślą tylko o Sobie . Póki wszystkich nie wymieni się na coś nowego , nigdy nie będzie dobrze , zawsze znajdzie się ktoś kto zniszczy , zdemoralizuje , przekupi nowy narybek . Jak dla mnie całe te państwo jest do likwidacji , oczywiście wszyscy skorumpowani politycy nie dadzą się wymienić na nowych , dlatego o dobrobycie Polski zawsze będziemy mogli tylko pomarzyć . To młodzi powinni tworzyć państwo , a wtedy Ci politycy którzy mają doświadczenie i dobre chęci mogliby naprawdę doradzać nowym , ale tylko wtedy będą w stanie się udzielać , jak pozbędziemy się tych wszystkich gnid trzymających uczciwych polityków za jaja .
0
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: a ja będę agentem urzędu i dojebię karę za to że zamówiłem przejazd , a przewiózł mnie ktoś bez oznakowania i licencji. Wali mnie to że to będzie płatne Bitcoinem
+1
pokaż komentarz
Jest to prawdopodobnie koniec Ubera/Taxify
@WujekRada: k%!@a miliony plusów/wykopów i oto cały debilizm wykopu i jego użytkowników którzy nawet nie wiedzą co robią co wykopują i co plysuja ale ryja piłują( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przecież ustawa która była sprzedana i napisana pod konkretne firmy takie jak Uber czy Mytaxi i przeciw której właśnie protestowali taksówkarze, przeszła bez żadnych zmian!!!
-1
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: Jak już nie będzie ubera to dostrzegą blablacar.
0
pokaż komentarz
@WujekRada: Bzdura , uber właśnie zaostrza wymagania bo chce odbudować mityczne "zaufanie społeczne" po za tym ta licencja to pikuś , bez taksometru i znajomości topografi to zwykły haracz żeby państwo i cierpy sie odbębnili . Rynek musiał być uregulowany - nie może być tak że podmioty zajmujące się tą samą działalnościa działają na róznych prawach - pisze to z perspektywy flotowca ubera - po części rozumiem cierpów w ich dążeniach do regulacji ale ich pomysły rodem z prl-u mnie przerażają. W każdym razie ustawa jest bardzo liberalna i kierowcom ubera się w większości podoba. Problem mają obcokrajowcy nie znający języka , aczkolwiek uber wporwadza szkolenia językowe ;]
-1
pokaż komentarz
@Mcx00 jasne, ubera nie było i nie dostrzegli a teraz to zrobią ( ͡º ͜ʖ͡º)
-1
pokaż komentarz
@kanciak12: możliwe że to przez metodę rozliczania się z urzędem skarbowym karta podatkowa vs zwykłą działalność gospodarcza
0
pokaż komentarz
@Holenderski_Ser Do Bydgoszczy będę jeździł, a tutaj nie kupię!
0
pokaż komentarz
@WujekRada: powinni wprowadzic rownież obowiązkowe: płatność z góry, gps i płatność kartą dla taxiarzy
0
pokaż komentarz
Ja korzystam ze względu na wygodę - nigdzie nie wydzwaniam tylko robię kilka kliknięć, widzę dostępność samochodów, widzę za ile minut podjedzie samochód, wiem z góry ile zapłacę za przejazd, nie zastanawiam się czy taksiarz akceptuje płatność kartą, etc, itp, it
@piatek: I możesz anulować zlecenie jeśli kierowca ma c@@#%wą ocenę np. poniżej 4.7/5.0
-1
pokaż komentarz
@WujekRada w Irlandii musisz mieć uprawnienia jak taksówkarz (licencja do przewozu osób i ubezpieczenie) żeby móc jeździć na Uber i jakoś nikt nie robi z tego gownoburzy ¯\(ツ)/¯
0
pokaż komentarz
@Rachey: nie prawda. W Gdańsku (gdzie po Warszawie jest najdroższe OC) ceny ubezpieczenia są o około 400-500zł wyższe za taki sam samochód niż przy użytku prywatnym. Oczywiście jeszcze zależy od kierowcy i stażu.
0
pokaż komentarz
@WujekRada: będzie i tak polowe taniej jak u cierpow. Do tego bez oszukiwania. Ile ta licencja warta jest? 2000?
0
pokaż komentarz
możesz wyjaśnić w jaki sposób konieczność posiadania licencji i oznakowania auta maja wykończyć ubera?
@kanciak12: mnóstwo aut jest z wypożyczalni i kierowcy np. z Ukrainy pracują na czarno
0
pokaż komentarz
to najwyżej będzie koniec korporacji unikających podatków. Ciekawe że jak markety walą w chuja, to są bee, a uber jest cacy. Hmm...
@CichyBob: Bo to jest tak, że jak kogoś walą w ch%%a (domyślnie każdego tylko nie mnie) to jest OK ale jak jest się walonym to już jest be be nawet jakby to było z tego samego "paragrafu". Ludzie nie lubią być rucha%ni ale mają wyrąbane albo nawet się cieszą jak ktoś wyru%%cha innego człowieka. Jak to mawiają losowi Polacy - "należało mu się" albo "na biednego nie trafiło". Ot taka mentalność ludzi a może taka mentalność specyficzna niektórych polaków?
-2
pokaż komentarz
@WujekRada: hehe, teraz to dopiero będą mogłby iść wałki jak nie trzeba będzie znać miasta, jedziesz 10km objazdem - "nawigacja kazała"
0
pokaż komentarz
@WujekRada: ale jaki koniec? Większość rynku Ubera w Polsce i tak należy do partnerów zatrudniających swoich kierowców więc to oni poniosą koszty bo opcje są takie: finansują licencje dla kierowców i głupie naklejki i kierowcy zostają albo tego nie robią i tracą swoich pracowników. Myślę że na to drugie się nie skusza. Ale z drugiej strony ludzie w tym kraju to zależne tchórze, biedaki więc nawet jeśli będą pracować po 24h na dobę za minimalną po odjeciu im kosztów przystosowania się do nowych wymagań i tak będą to robić a srac będą do żwira. Jakkolwiek by nie było, nie widzę tego jak wygranej taksówkarzy ale raczej ich przegranej bo uber sobie poradzi i nadal będzie miał się dobrze a cierpy nadal mają ujowo.
0
pokaż komentarz
@WujekRada: ale taksówki są w cenie Ubera a kutasiarz Janusz podatek płaci w Polsce. Oczywiście z godnością przyjme minusy. Sam nie lubię typowych Janus o taksiarzy ale wielu z nich jest ok i nie są złodziejami. W Niemczech jakoś Uber też tylko z licencją
0
pokaż komentarz
@WujekRada: Nie wydaje mi sie. W Holandii wlasnie tak uber dziala, a wciaz cene ma lepsza niz taxi :)
0
pokaż komentarz
@WujekRada: w uk jeżdżą oznakowani. Tam tez taksiarze protestowali a dziś jeżdżą i jedni i drudzy
0
pokaż komentarz
@WujekRada ale ta ustawa jeszcze nie weszła kolego.
0
pokaż komentarz
@KapitanTorpeda: Hmm, przemyśl jeszcze raz tą apkę, bo w obecnym kształcie:
- raczej nikt by z niej nie korzystał - plusem popularnych apek jest to że są po prostu wygodne. Ściągasz i korzystasz. Nikt poza tobą by z tego nie korzystał, żeby zrobić komuś na złość.
- "projekt" ma kilka sporych luk np. z czego byś korzystał do liczenia czasu przejazdu/nawigacji? Bo jeżeli z czegoś istniejącego, to ta twoja anonimowość raczej idzie do kosza, ponieważ za te usługi się płaci i to nie bitcoinami.
- jest to ciężki temat i naprawdę BARDZO utalentowani i doświadczeni ludzie w kilku zespołach zrobili iOSową apkę która była klonem ubera/lyfta w 4 tygodnie (RideAustin) przy bardzo małej ilości snu. Sytuacja była trochę podobna - Uber i Lyft zostali wyrzuceni z Austin i zależało im na czasie. Prawdopodobnie zanim byś to skończył, to możliwe, że regulacje by się zmieniły i uber NATYCHMIAST by cię wygryzł.
- pieniądze - uber pewnie nadal przynosi straty, a jest już sporo na rynku.
0
pokaż komentarz
@WujekRada: nie żebym popierał te zmiany ale dla przykładu w całej wielkiej Brytanii trzeba mieć licencje na przewóz osób i uber radzi sobie bardzo dobrze.
więcej komentarzy(86)
+1074
pokaż komentarz
Brak egzaminów wpłynie na obniżenie standardów zawodu taksówkarza.
obniżenie standardów zawodu taksówkarza
obniżenie standardów
najpierw cierpy musialyby miec jakies standardy LOL
+164
pokaż komentarz
@rol-ex: No toż, kurde, mają wysokie standardy!!! Wysokie standardy rypania klienta w zadek czy sposobów okazywania mu wyższości i braku szacunku. Myślisz, że to jest takie proste do nauczenia się? Otóż - NIE.
Zmysł obserwacji trzeba pielęgnować i szkolić - tylko wysokopoziomowi taksiarze odznaczeni wąsem potrafią z punktu prześwietlić klienta i wyczuć, że nie zna miasta. Tylko długotrwale szkoleni taryfiarze z dużym doświadczeniem potrafią go tam zawieźć trasą 3x dłuższą tak, aby się nie zorientował. To są prawdziwi wirtuozi, których zdjęcia wiszą na ołtarzyku w garażu każdej szanującej się złotówy!
Nie zrozumcie mnie źle - staram się być gospodarczym patriotą, kupować polskie produkty i wspierać Polaków - ale gdy widzę taką chamówę, to wolałbym jeździć Uberem - nawet za wyższą cenę.
I prawdopodobnie tak to będzie: w mediach będzie się pojawiać coraz większa ilość artykułów typu "złotówa wiozła mnie naokoło przez pola i krzaki" albo "złotówa chciała mnie naciągnąć na XXXzł" - i ludzie nadal będą chcieli korzystać z Ubera/Taxify. Będą woleli zapłacić tyle samo, ale mieć pewność, że nie zostaną wydymani.
+47
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+64
pokaż komentarz
@Nicolai: bo GPS jest kilka poziomów intelektualnych od złotówy i umie to, czego niektórzy wąsaci janusze nie umieją - dowieźć do celu
+23
pokaż komentarz
@jagoslau: ja wsiadając do taksówki chce wiedzieć ile wyniesie rachunek. Mieszkam na zadupiu i zawsze place i na kwotę. Od 14 zł do 90 w zależności od tego na jak bardzo pijanego wyglądam
-97
pokaż komentarz
najpierw cierpy musialyby miec jakies standardy LOL
@rol-ex: Daleko uberowi do tych standardów LOL
źródło: money.wpcdn.pl
+8
pokaż komentarz
Brak egzaminów wpłynie na obniżenie standardów zawodu taksówkarza.
@rol-ex: ja bym zadał proste pytanie- w jaki sposób? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-58
pokaż komentarz
No toż, kurde, mają wysokie standardy!!! Wysokie standardy rypania klienta w zadek czy sposobów okazywania mu wyższości i braku szacunku. Myślisz, że to jest takie proste do nauczenia się? Otóż - NIE.
@jagoslau: No oczywiscie ze mają wysokie standardy. Zamawiasz auto przez aplikacje. Nikt Cie nie wiezie naokolo. Jedziesz nowym czystym autem przynajmniej sredniej klasy a nie fabią albo yarisem... Tylko trzeba wyjść z piwnicy albo.... wyjac węża z kieszeni.
Nie zrozumcie mnie źle - staram się być gospodarczym patriotą, kupować polskie produkty i wspierać Polaków - ale gdy widzę taką chamówę, to wolałbym jeździć Uberem - nawet za wyższą cenę.
@jagoslau: p%?#%$#isz jak reszta wykopków hejtujących taksowkarzy. Dla Was liczy sie tylko cena. Cebulaki nie roznicie sie wcale od bab rzucajacych sie w lidlu na papier toaletowy za pisiąt groszy taniej. I Ty smiesz pisac ze jestes gospodarczym patriotą ??? Zagadzam sie ze sa kanciarze na taxi ale w tym kraju sa kanciarze w kazdej branzy. Od sprzedawcy cebuli w warzywniaku po mechanika. Jak Cie mechanik okantowal to j$%!les po internetach ze wszyscy mechanicy to chuje czy po prostu zmieniles mechanika ? To samo jest w branzy taxi. Jak Cie oj$%!l złotówa pod dworcem czy na lotnisku to zadzwon do mytaxi lub itaxi lub ecocar lub dziesiatki innych nowoczesnych polskich korporacji. Bedziesz mial swoje standardy i bedziesz mogl z czystym sumieniem napisac ze wspierasz polskie produkty i polaków. Ale nieeeee k??#a, uber jest pisiąt groszy taniej... bo j@#%$ polske i polaków. O ile jakas merytoryczna dyskusja z fanbojami ubera jest mozliwa, to do waszej wiadomosci dodam, ze jezdzilem na taxi i w Uberze i w taxify i wiem jak to wszystko wygląda od kuchni.
-15
pokaż komentarz
@Nicolai: Tez tak myslalem. Przez ostatnie 2-3 lata uzywalem baaardzo duzo Ubera w Warszawie, od roku takze zamiennie z taksowka. Byly tygodnie ze Uber codziennie rano uzywalem. I powiem ci ze tyle razy przyjechal po mnie Ukrainiec jakis, z ktorym nie dalo sie dogadac, ktory nie znal miasta w ogole i GPS mu nie pomogl (bywalo ze 40 minut musielismy nadlozyc). Za nadlozenie drogi Uber kase zwraca, ale czasu nikt mi nie zwroci. Wiec powiem szczerze ze ostatnio preferuje niektore z nowoczesnych taxowkarskich firm, maja aplikacje jak Uber, kierowcy uprzejmi, jezdza calkiem nowymi samochodami. Niestety znajomosc miasta i tras nie moze byc w 100% zastapiona przez GPS
+21
pokaż komentarz
I powiem ci ze tyle razy przyjechal po mnie Ukrainiec jakis, z ktorym nie dalo sie dogadac, ktory nie znal miasta w ogole i GPS mu nie pomogl
@Haqim: ale właśnie chodzi o to byś miał wybór!!! Chcesz jechać taksówką - OK. Chcesz Uberem - też OK.
Chodzi m.in. o to, że jak będzie Uber to inne firmy też będą musiały się dostosować do nowych form prowadzenia firmy.
-5
pokaż komentarz
@piatek: ja sie w pelni z tym zgadzam, komentowalem tylko postulat ze znajomosc miasta jest niewazna bo jest gps
+1
pokaż komentarz
komentowalem tylko postulat ze znajomosc miasta jest niewazna bo jest gps
@Haqim: Tylko że taka jest prawda, GPS potrafi poprowadzić nawet kogoś, kto nigdy wcześniej nie był w danym mieście. Owszem, zdarza się że człowiek się pomyli, nie zmieni w porę pasa i klops, trzeba nadrobić. Anegdotycznie - miałem takie przygody z taxi i z uber/taxify, z tym że w uber nie policzą mnie za swój błąd. Moim zdaniem taksówki mają swoje zalety i to nimi powinny walczyć o klienta - a nie próbować wykosić siłą konkurencję.
0
pokaż komentarz
@zlotychlopak: #zlotowaalert #cryptotaksiarz #onlylegaltaxi
0
pokaż komentarz
obniżenie standardów zawodu taksówkarza
@rol-ex: hehe to rzeczywiście jest beka. Teksiarze to także nie są jakieś omnibusy jak zwykli ludzie. Topografii miasta nie znają albo znają tak sobie choć to ich praca! Jakbym ja jeździł ileś tam lat na taryfie w mieście z niecałym 100k mieszkańców to bym znał pewnie wszystkie ulice nawet te trzy metrowe na pamięć. A co jakiś czas zdarza mi się jakiś orzeł w swojej piszczącej skodzinie oktawii 1, który albo pyta gdzie jest adres w jakiej części miasta albo bez gps'a nie rusza? Czy to naprawdę tak trudno zainwestować w siebie i zjechać kilka razy całe miasto i się douczyć bo jakby nie było główna część pracy to topografia miasta. Jakby nie było gps'a to by połowa taksiarzy zaginęła w miejskiej dżungli nawet w mieście powiatowym.
0
pokaż komentarz
@zlotychlopak: daleko jakiejkolwiek złotówie do tych standardów. Możemy tak cały dzień a i tak wygram bo jestem prawie pewien że gdzieś tam jeździ Uber Veyron :)
więcej komentarzy(4)
+616
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+262
pokaż komentarz
@hackinmac: Kurcze, miałem ci dac minusa, ale dałem ci plusa, bo jak się człowiek głębiej zastanowi, to masz rację.
-84
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-3
pokaż komentarz
@hackinmac też uważam, że dobrze się stało. Nie jeżdżę praktycznie takimi pojazdami, ale byłem związany przez parę lat z transportem i dla mnie było to cholernie nieuczciwe. Trzeba było ujednolicić przepisy i to zrobiono.
+6
pokaż komentarz
@hackinmac: Te podatki to jedyna rzecz słuszna.
-2
pokaż komentarz
@hackinmac: Dla mnie jedyny argument sensownyz to podatki właśnie. Taki ćwierćsensowny że wolał bym europejskie firmy. Bo to jest prawda, ale jakaś resztka mnie jest dalej Korwinista ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-5
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-14
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+47
pokaż komentarz
estem przeciwny po za europejskim korporacjom, które drenują nasz kontynent i nie pozwalają się rozwinąć lokalnym odpowiednikom
@hackinmac: Taxify (Bolt) jest firmą z Estonii
-8
pokaż komentarz
@hackinmac: a czemu sprowadzanie hindusów miałoby zaszkodzić ? Przecież przewozy dzięki temu byłyby jeszcze tańsze.
+33
pokaż komentarz
Utrzymanie terminala: 100zł miesięcznie, utrzymanie 3G do terminala 30zł miesięcznie, prowizja 1,5%-2% transakcji kartą (jak ktoś przyjdzie z kartą zagraniczną, typu stare Revolut, to potrafi jebnąć kilkanaście procent transakcji)+20 groszy od każdej transakcji. Jeśli gość pobiera 10zł, za przejazd, to zostanie skrojony.
@hackinmac: Ogolnie masz sporo racji, ale to wymaga sprostowania:
Moj znajomy ma terminal na taksowce w Polsce i ma takie oplaty:
do banku 0.3 %
dla operatora karty visa i mastercard 0.18%
dla agenta 0.19%
razem wychodzi 0.67%
Terminal mobilny mozna wypozyczyc juz za 45 zl. Wezmy powiedzmy 3k platnosci na karcie, to wyjdzie ze 65 zl razem z terminalem. Dolicz nawet te 25 zeta za starter (chociaz na bank to tyle nie wyjdzie, bo to prawie nic nie zjada) to sie zamkniesz w stowie.
+2
pokaż komentarz
@hackinmac: gdzie Uber jest zakazany ?
-7
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+2
pokaż komentarz
@hackinmac: daj linka do tych polskich tańszych hulajnóg.
+12
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-3
pokaż komentarz
@hackinmac: a przecież jak polak dostanie taką pracę a potem sobie kupi za zarobione pieniądze samochód tate to i tak "trafi" kapitał do Indii. nie da się tego kontrolować.
-3
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+88
pokaż komentarz
@hackinmac: Tylko po co komuś jakaś licencja na jeżdżenie autem z punktu A do punktu B? Zwykłe prawo jazdy, ubezpieczenie, sprawny pojazd i GPS to powinien być jedyny wymóg - to nie jest jakieś rocket science.
+8
pokaż komentarz
@hackinmac: Jest to bardzo zła regulacja. Jeśli Kowalski ma nogi przypięte łańcuchem do dwóch ołowianych kul a Nowak nie ma to przyjęcie regulacji, że obaj mają mieć nogi przypięte do jednej ołowianej kuli jest złą regulacją.
+1
pokaż komentarz
Jestem przeciwny po za europejskim korporacjom, które drenują nasz kontynent i nie pozwalają się rozwinąć lokalnym odpowiednikom.
@hackinmac: Jak taka taxówka dyma na kilometry albo ma cennik 40zł za trzaśnięcie drzwiami to ja podziękuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+11
pokaż komentarz
Dlaczego oni mają nas drenować, mamy tysiące bezrobotnych i bezdomnych
@hackinmac: p?###??enie jak kuce korwina 10 lat temu xD tak k#!?a, bezdomny będzie zap%#%???ał na uberze, weź się puknij w łeb
0
pokaż komentarz
@hackinmac: tylko dlaczego ja mam za to płacić jako użytkownik?
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@hackinmac: Z Wyliczeń chyba tutaj nawet na mirko to bycie driverem ubera jest na granicy opłacalności xD
pokaż spoiler
A taksiarzy nie lubię bo mnie chuje naciągneli kilka razy.
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+1
pokaż komentarz
wszyscy zyskali
@hackinmac: tak, wszyscy oprócz konsumentów. Slowclap.gif
+8
pokaż komentarz
@hackinmac Dokładnie to samo chciałem napisać. Prościej byłoby może znieść licencje całkowicie, ale to i tak krok w kierunku cywylizacji tego rynku. A taksówkarzom pękają dupy, bo tak naprawdę swoimi protestami doprowadzili do prostej legalizacji Ubera w Polsce xD
0
pokaż komentarz
@hackinmac: Samorządy będą decydować czy egzaminy będą konieczne.
0
pokaż komentarz
@hackinmac:
Czemu bym zakazał? Jestem przeciwny po za europejskim korporacjom, które drenują nasz kontynent i nie pozwalają się rozwinąć lokalnym odpowiednikom. Są aplikacje jak MyTaxi, ale jak ktoś już sięga po aplikację, to zainstaluje Ubera. Protekcjonizm jest dobry w starciu z amerykańskim korpo.
W innych obszarach, jak komputery czy Google, nie mamy żadnych szans. Nie da się tego zbanować. Ubera jeszcze się da, bo to narzędzie dla postępowych studentów, którzy mają orgazm na widok hulajnogi elektrycznej.
co do google. Byłbyś za tym, żeby zrobić taki sam projekt jak w Rosji? Czyli własny internet? Bo w sumie dlaczego nie? Niech korzystają państwowi potentaci zarządzający siecią i ogólnie j@%?ć jakiekolwiek zewnętrzne firmy. j@%?ać pozaeurope.
Jak wy możecie plusować takie cos? xD Na tym kolego polega cały rozwój, że te pozaeuropejskie firmy "drenują" nasz kontynent. Gdybyśmy byli na tyle dobrzy, to my jako polacy, drenowalibyśmy inne zachodnie rynki.
+8
pokaż komentarz
Utrzymanie terminala: 100zł miesięcznie, utrzymanie 3G do terminala 30zł miesięcznie
@hackinmac: od wielu lat nieaktualne info, obecnie bez problemu można terminal na pierwsze 1-2lata otrzymać bezpłatnie, a później opłata koło 30zł na miesiąc. 3G do terminala za 30zł to chyba w jakimś nieistniejącym od lat pakiecie w jakiejś skostniałej sieci w stylu Orange.
pokaż spoiler
to nie atak na Ciebie, wiem że tylko przytaczasz to co Ci powiedziano
0
pokaż komentarz
Nikt nie zaprzeczy, że Uber to narzędzie do robienia wału na podatkach
@hackinmac: tak samo nikt nie zaprzeczy że taksiarze robili wałki na cenach a w uberze cene widzisz od razu
+1
pokaż komentarz
@hackinmac: wtf jest program polska bezgotówkowa gdzie dostajesz za pół darmo terminal na własność z jakimiś ulamkami procenta prowizji od transakcji
+1
pokaż komentarz
@hackinmac: Bolt/Taxify jest Estoński, nie trzeba wspierać ubera. A MyTaxi ma ceny tak bardzo z dupy, że już bardziej opłaca się zamówić. zwykłą taksówkę
+1
pokaż komentarz
@hackinmac: ceny za terminal mocno spadły. Tak samo te 3g za 30zl mc. Idzie to ogarnąć za 30zl rok o ile nie mniej.
+15
pokaż komentarz
@hackinmac tylko wiesz jaki jest cel UBERA?
Wcale nie zarabianie na przejazdach, na hindudsch, czy ukraincach. Celem UBERa jest zbudowanie gigantycznego rynku i rozpoznawalność. Po co? za 10-15-20 lat poruszać się będziemy samochodami autonomicznymi. Posiadanie auta w mieście będzie mniej konieczne niż teraz. UBER wjedzie na pełnej p@!?zie wprowadzając tysiące autonomicznych samochodów. To jest cel UBERA A nie zarabianie gowno pieniędzy na hindudsch czy ukraincach
+13
pokaż komentarz
@hackinmac UBER ma ta przewagę, że jak w UK chciałem przejechać przez miasto, to zamówiłem UBERa tak samo łatwo jak w Krakowie. to jest fenomen aplikacji. skala.
+6
pokaż komentarz
@FrankTheTank kierowca UBERa płaci więcej podatków niż zlotowa
0
pokaż komentarz
@hackinmac: Masz rację z amerykańskimi korporacjami. Nawet sama ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce poruszała temat Ubera, a dobrze że nie będą mieli tak preferowanych warunków jak mieli. Trzeba traktować ich sprawiedliwie - i taksówkarzy, i innych. Tylko teraz żeby Uber żadnych taktyk dumpingowych nie robił, lub jeśli zrobi to to ukrócić, to będzie dobrze.
0
pokaż komentarz
@hackinmac a widzisz. Złotówy nie ogarniete. Terminal można mieć za darmo na na własność, 0 abonamentu, 0,6% od transakcji.
stała opłata to 3G , styknie pakiet 1 GB za 5 zl
0
pokaż komentarz
@hackinmac: taktyk
0
pokaż komentarz
@PanDzikus proszę skończyć z używaniem korwinizmów.
+7
pokaż komentarz
Pytałem się z ciekawości kilku taksówkarzy, dlaczego nie ma płatności kartą.
Utrzymanie terminala: 100zł miesięcznie, utrzymanie 3G do terminala 30zł miesięcznie, prowizja 1,5%-2% transakcji kartą (jak ktoś przyjdzie z kartą zagraniczną, typu stare Revolut, to potrafi jebnąć kilkanaście procent transakcji)+20 groszy od każdej transakcji. Jeśli gość pobiera 10zł, za przejazd, to zostanie skrojony.
@hackinmac:
ale klamstwa...
sumup - 1,5% od kwoty transakcji, nie ma miesiecznej oplaty za terminal, nawet ten 3g - to jest jedyny koszt (czyli z 10 zeta placi 15 groszy... prowizji)
eservice - Procentowa prowizja miesięczna od transakcji kartami wynosi Visa – 0,69%, Mastercard – 0,79%, Diners Club – 3,20%, UPI, JCB – 0,99%, BLIKEM – 0,29%, kartami zagranicznymi w funkcji DCC – 0,00%, kartami zagranicznymi i biznesowymi bez funkcji – plus 1%.(terminal SMART D220 - bez abonamentu, wymaga wifi, ale to mozna udostepnic przeciez nawet z telefonu)
i tak dalej...
Jak w ostatnim roku nie przyjmowal platnosci karta, to terminal dostanie za free i przez rok nie bedzie placic nawet tych niskich prowizji... ot nie chca miec platnosci karta, a nie ze jest to drogie...
+1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+1
pokaż komentarz
@hackinmac: p$#!?@?enie :) terminal z gps 50 zł miesięcznie, 0,2% od transakcji.
Teraz jest Polska bezgotówkowa - dostajesz 3 terminale za 0 zł, bez żadnej prowizji etc.
+1
pokaż komentarz
@macadamia: ale terminal trzeba nabić na kasę i dlatego nie maja terminala !
+2
pokaż komentarz
@hackinmac: Z dupy ta mapa. 2 tygodnie temu śmigałem Uberem po Bukareszcie. A na mapce Rumunia na mapce na czerwono...
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@macadamia karty sim nie musisz mieć własnej...
Jest już w terminalu.
więcej komentarzy(37)
+69
pokaż komentarz
W sumie spoko. Chętnie sam sobie kupię licencję i nawet zapłacę za wpis do dowodu rejestracyjnego, aby móc bezkarnie używać tych bus pasów, bo w moim mieście to akurat bardzo pomoże się poruszać i zwróci się szybko.
+14
pokaż komentarz
@Zenglodon: i myslisz ze to Ci wystarczy do jazdy buspasem? xD
Żebyś się nie przeliczył :D
+6
pokaż komentarz
@biosy_: A co niby więcej będzie potrzeba?
+274
pokaż komentarz
@kab_anos: wąs
+17
pokaż komentarz
@Zenglodon: Dolicz droższe OC. W zależności jak zdecyduje Twój samorząd dalej możesz mieć do zdania egzamin.
+14
pokaż komentarz
@Zenglodon: już widzę minę człowieka, któremu za kilka lat będziesz sprzedawał samochód jako taksówkę
+3
pokaż komentarz
@Zenglodon: Będziesz musiał sobie jeszcze oszpecić samochód i pewnie należeć do jakiejś korpo taxi.
A i tak się okaże, że mieszkasz w jakimś Krakowie, albo w Poznaniu i samorząd zdecyduje o zamknięciu całej dzielnicy dla wszystkiego z silnikiem i będziesz musiał zap@?$%!!ać rikszą.
-1
pokaż komentarz
@cluer: w każdym momencie można przerejestrować furę
+4
pokaż komentarz
@PanSpustoszenie: @PanSpustoszenie: @PanSpustoszenie: wpis w karcie pojazdu zostaje
Nawet jak "zgubisz" kartę pojazdu i dostaniesz wtórnik to na historia pojazdu.gov będzie o tym info
Chyba że trafisz na idiotę kupującego...
+7
pokaż komentarz
@PanSpustoszenie: można, ale adnotację o tym, że samochód był używany jako taksówka wprowadza się do karty pojazdu, której się nie zmienia. Na historiapojazdu.gov.pl też jest ta informacja na stałe.
0
pokaż komentarz
@Zenglodon: Nie wiem czy wszędzie, bo pewnie to zależy od miasta, ale możesz z nich korzystać już teraz
0
pokaż komentarz
@Qubn: Niestety najczęściej poruszam się sam, ewentualnie z żoną.
0
pokaż komentarz
@mecenas_z_piaseczna: teraz regularne taksówki też potrafią jeździć oklejone na inny kolor niż oryginalny lakier, potem złotówa zdejmuje okleinę i jest Panie nówka funkiel sztuka
0
pokaż komentarz
@Qubn: Kiedyś jechałem z jednym gościem chyba z Los Angeles i właśnie mówił że tam mają 1 pas tzw. High Occupancy Vehicle Lane i może się nim poruszać auto z min. 3 osobami w środku. Wydaję się dobrym rozwiązaniem tylko znając Polaków zaraz komuś dupa pęknie że ktoś inny może a on nie i będzie eldorado :)
0
pokaż komentarz
@Qubn: Kiedyś jechałem z jednym gościem chyba z Los Angeles i właśnie mówił że tam mają 1 pas tzw. High Occupancy Vehicle Lane i może się nim poruszać auto z min. 3 osobami w środku. Wydaję się dobrym rozwiązaniem tylko znając Polaków zaraz komuś dupa pęknie że ktoś inny może a on nie i będzie eldorado :)
0
pokaż komentarz
A co niby więcej będzie potrzeba?
@kab_anos: odpowiednie zarządzenie miasta. Są takie, po których taksówki nie mogą się poruszać buspasem. Przykłady:
- Olsztyn (tylko autobusy)
- Białystok (taksówki mogą jeździć tylko po buspasach na 3-4 ulicach)
- Olsztyn (tylko niektóre buspasy)
więcej komentarzy(5)
+256
pokaż komentarz
Emeryci Uberami nie jezdza, wiec PIS nie boi sie o swoj elektorat.
+146
pokaż komentarz
@mamut2000 akurat na taksowkach to zawsze konczyli byli policjanci czy esbecy.
-10
pokaż komentarz
@mamut2000: oczywiście, że jeżdżą! sam nie wiem ile razy jechałem z ludźmi w wieku 75 lat. sporo ich na Woli i Ochocie.
-33
pokaż komentarz
@mamut2000: @krisip: @szataniel: W ostatnich wyborach najstarsza grupa wiekowała bardziej głosowała za PO, niż za PIS. PiS z kolei wygrał w młodej grupie wiekowej.
Nie znasz się, wiec się wypowiedziałeś. Wszystko w normie.
-5
pokaż komentarz
@Marek1991: nie wiesz o kim i o czym mówię, więc do mnie nie pij - pojeździj z tymi ludźmi i z nimi pogadaj, to się dowiesz kogo popierali w poprzednich wyborach. sam powiedziałeś, że
najstarsza grupa wiekowała bardziej głosowała za PO
a to nie znaczy, że wszyscy. opierasz się na statystykach a nie na rozmowach z ludźmi. wiesz tyle, ile usłyszysz zamiast pogrzebać głębiej. wszystko w normie.
+11
pokaż komentarz
opierasz się na statystykach a nie na rozmowach z ludźmi.
@szataniel: XD proszę cie
-5
pokaż komentarz
@Marek1991: nie proś - pogadaj. wiem o czym mówię, bo nawet sam zatrudniam kolesia, którego ojciec dorabia jeżdżąc Uberem po nocy - emeryt i zwolennik PiSu. nawet dzisiaj gadaliśmy. więc wiem o czym mówię.
+3
pokaż komentarz
w wieku 75 lat. sporo ich na Woli i Ochocie.
@szataniel: ale wiesz, że poza Warszawą też jest Polska?
-3
pokaż komentarz
@popcorn84: jasne... często jestem w Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku ale trudno mi się o tych miastach wyrażać, bo zwykle podróżuję tam własnym samochodem i bardzo rzadko korzystam z usług lokalnych przewoźników. mówię wyłącznie na podstawie własnych obserwacji.
+2
pokaż komentarz
@szataniel: Ok. Rozumiem. Ale ja np. korzystam z uber/bold w 3mieście i ngdy nie miałem kierowcy ponad 40 lat. Warszawa ze względu na to, że jest stolica jest jednak specyficzna i nie można doświadczeń z Wawy przekładać na resztę Polski.
0
pokaż komentarz
@popcorn84: ale ja tego nie robię ani nie mam takiego zamiaru... wypowiadam się tylko o własnym podwórku. a swoją drogą jakiś rok temu w Sopocie jechałem z całkiem fajnym dziadkiem - chwalił się, że ma 79 lat i wzrok jak orzeł :-) autem śmigał też bardzo sprawnie i tak jechał po politykach wszystkich partii, że aż żałowałem, że go nie nagrałem. :-) to był chyba pierwszy kierowca, któremu z radością dałem 5 gwiazdek i zostawiłem napiwek.
0
pokaż komentarz
@mamut2000: Wiem do czego pijesz ale ustawa jest bardzo liberalna i sprowadza licencje do zapłacenia haraczu panstwo i to haraczu w wysokosci kilkuset złotych a nie kilku tysiecy jak było do tej pory. Tyle właśnie kosztuje licencja na przewóz osób która jest wymagana przez ubera od partnerów flotowych.
Tak ta ustawa jest zajebista
0
pokaż komentarz
@mamut2000: niedawno w Poznaniu wiózł mnie Uberem pan lvl 72 :)
więcej komentarzy(2)