We wrześniu zeszłego roku wychodząc z założenia że Xiaomi lepsze nabyłem telefon Mi8. Ponieważ w razie ewentualnych problemów ze sprzętem chciałem mieć pewność że bezproblemowo wszystkie zostaną rozwiązane to udałem się do salonu X-kom co jak się okazuje nie było chyba najlepszym pomysłem.
Jakieś dwa, może trzy miesiące temu telefon nagle przestał działać w związku z czym w ramach naprawy gwarancyjnej została wymieniona płyta główna.
Po kilku tygodniach użytkowania telefon ponownie przestał działać i tym razem w ramach naprawy gwarancyjnej została podobno wymieniona bateria.
Po kolejnych zdaje się dwóch tygodniach telefon ... no tak, przestał działać ale dla urozmaicenia w międzyczasie zaczął gubić połączenie z internetem pomimo dobrego zasięgu. Ponieważ to już było trochę zbyt dużo wrażeń to tym razem postanowiłem skorzystać z rękojmi zamiast gwarancji no i tu trochę się zdziwiłem bo:
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie z dnia 15 lipca 2019 r. w imieniu spółki x-kom informuję, że
reklamacja tytułem rękojmi konsumenckiej została uznana za bezzasadną.
Uzasadnienie.
Weryfikacja reklamowanego urządzenia nie wykazała żadnej usterki technicznej. Podczas
pobytu w serwisie zgłaszane usterki związane z wadliwym funkcjonowaniem telefonu (Brak
możliwości uruchomienia urządzenia; utrata połączenia z Internetem) nie wystąpiły – telefon
uruchomił się poprawnie. Wszystkie parametry oraz funkcje odpowiadają wymogom producenta.
Podczas przeprowadzonych testów nie ujawniły się wskazywane przez Pana wady urządzenia. Telefon
jest sprawny i nie wykazuje jakichkolwiek odstępstw w porównaniu do innych egzemplarzy tej serii.
Reklamowane urządzenie jest w pełni sprawne, zgodne z umową oraz nadaje się do użytku zgodnie
z przeznaczeniem
Mając jednak na uwadze dobro oraz zadowolenie klienta spółka x-kom przekazała Pana
urządzenie na dogłębną weryfikację do autoryzowanego serwisu producenta. Prosimy jednak
o chwilę cierpliwości i oczekiwanie na końcowy rezultat zgłoszenia. Po otrzymaniu ekspertyzy
z serwisu zewnętrznego stanowisko spółki x-kom zostanie zweryfikowane.
Pomijając już dziwny zbieg okoliczności że zgłoszenie trzeciej tego samego typu awarii nie zostało uznane za zasadne akurat w momencie skorzystanie przeze mnie z rękojmi, to naprawdę nie rozumiem jakim prawem X-kom postanowił wysłać moją własność do bliżej nieokreślonego miejsca na bliżej nieokreślony czas bez mojej wyraźnej zgody.
Ponieważ odpowiedź X-komu jest żartem bo o ile w kwestiach tracenie połączenia z internetem można wymyślać różne głupie wytłumaczenia to w kwestii tego że telefon się po prostu nie włącza to już chyba trochę ciężko ale jak widać dla specjalistów X-kom nie ma rzeczy niemożliwych to po pierwsze chciałbym uchronić potencjalnych klientów X-kom przed popełnieniem podobnego do mnie błędu i skorzystaniem z ich usług, a po drugie zaczerpnąć z krynicy wykopowej wiedzy i postawić dwa pytania ;)
Czy mam jakąkolwiek możliwość wymuszenia na X-komie zwrotu sprzętu w określonym terminie czy mogą zasłaniając się troską o dobro klienta nie zwracać mojej własności przez dowolny okres?
Kolejnym etapem mojej przygody będzie przygotowanie niezależnej ekspertyzy która będzie podstawą do dalszych roszczeń. Czym powinienem się kierować przy wyborze firmy która taką ekspertyzę przygotuje żeby nie było możliwości jej podważenia? Chociaż X-komowi może być trochę ciężko udowodnić że telefon się uruchamia gdy się nie uruchamia ale wolałbym się jak najkrócej z nimi szarpać.
Komentarze (2)
najlepsze
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)