•  

    pokaż komentarz

    Dlatego jest plan na CPK bo to lobby Chińczyków, tylko teraz pis ma problem, bo nie na rękę to usa. Ciekawe kto postawi na swoim. Możemy stać się dystrybutorem towaru z Chin na UE

    •  

      pokaż komentarz

      @izsaj:
      Ciekawe co za brygada płatnych trolli zakopuje tę uwagę. Moim zdaniem bardzo trafna. Ciekawe co im tu nie gra? Że PiS nie jest na pasku USA niby? Czy może nie gra, że możemy stać się dystrybutorem towaru z Chin na UE? Wg mnie jedno i drugie prawdziwe.

      Aczkolwiek kolej jest u nas dość sprywatyzowana. Jasne, że w tych spółkach daleko do rynkowej normalności, ale zawsze lepiej to działa niż państwowe. W końcu jak ktoś na tym może zarobić (a może!) to będą działać i jest szansa, że kraj ogólnie zyska.

      Interes dla wszystkich (no może poza rywalami), ale ten biznes nie zależy tylko od Polski ale i od Chin. Coś tam czytałem, że spowolnienie gospodarcze mają, jak będą dalej spowalniać, to ten cały tranzyt może też być coraz mniej opłacalny.

    •  

      pokaż komentarz

      Ciekawe co za brygada płatnych trolli zakopuje tę uwagę.

      @the_revenant: Obecna narracja jest taka, że Chińczycy niedobrzy, bo w Hong Kongu* zły komunistyczny** reżim pałuje*** protestujących. Z tego powodu Polska w żadnym wypadku nie powinna z nimi handlować i na tym zarabiać****. Lepiej bezkrytycznie trzymać z usańcami, czyszcząc im buty i dokładając im do utrzymania dolara.

      * - Ciekawy jestem czy przypadkiem nie okaże się, że sponsor jest ten sam co na Ukrainie...
      ** - Nie, nie jestem zwolennikiem ani komunizmu, ani reżimów.
      *** - Francuskie/hiszpańskie/niemieckie pałowanie obywatela jest już usprawiedliwione, bo demokratyczne.
      **** - Tak samo jak na handlu z Białorusią, Rosją... Inni niech zarabiają, my nie możemy.

    •  

      pokaż komentarz

      @izsaj: @the_revenant: Myślicie, że USA nie zwietrzyły interesu? Którego zjadacza cebuli stać tutaj na postawienie huba, a Amerykanie wybudują za kasę z 447, Pis chętnie pomoże. Dla nas zostanie złudne bezpieczeństwo i nic poza tym.

    •  

      pokaż komentarz

      @izsaj: Co ty bredzisz? Amerykańska generalicja pochwalała ten pomysł.

    •  

      pokaż komentarz

      * - Ciekawy jestem czy przypadkiem nie okaże się, że sponsor jest ten sam co na Ukrainie...

      @gzkk: Tam nie trzeba sponsora.

      *** - Francuskie/hiszpańskie/niemieckie pałowanie obywatela jest już usprawiedliwione, bo demokratyczne.

      Sąsiad bije żonę więc mogę bić swoje dzieci?

    •  

      pokaż komentarz

      @izsaj: CPK jest taki problem że budowa trafi w moment gdy zieloni, zaczną postulować ograniczenia w korzystaniu z samolotów.

    •  

      pokaż komentarz

      Sąsiad bije żonę więc mogę bić swoje dzieci?

      @Grewest: Nie wysiliłeś się...
      Który sąsiad lepszy? Sąsiad komunista bijący żonę, czy sąsiad demokrata bijący żonę?!?

    •  

      pokaż komentarz

      @gzkk:
      Otóż to. Aczkolwiek Chińczycy nie są lepsi od reszty graczy, Chiny, Rosja, USA, to wszystko podobne reżimy, które się w tańcu nie pierdzielą. My mamy swój interes tam, gdzie możemy zarobić ;) A na handlu z Chinami możemy.

      Ba, na dobrych stosunkach z krajem jak najbardziej też. No dobra, a czemu mi by tak nie zależało na dobrych stosunkach z USA? Bo są dobre a mogą być lepsze, ale lepsze będą tylko jak się troszkę postawimy.
      Amerykanie postrzegają nasz kraj jako "pożyteczny", aczkolwiek nie szanują. Jak zobaczą, że potrafimy troszkę handlować, to będzie jeszcze lepiej. Powiedzenie im kilka razy "nie" tylko poprawi nasze stosunki :)

      A, no i jeszcze jedno - trzymać z silniejszymi, izolować się od słabszych. Pierwsza rada z "Master of Orion" ;) Czyli na bok sentymenty do Tajwanu czy innych, których tam bijo. Nie nasza sprawa, nas już dość bili. I jeszcze będą, jak będziemy mieli głupią politykę, będziemy słabi, aż ktoś w końcu nie wytrzyma, zajmie i weźmie za mordę.

      Tak samo jeśli już w ogóle zajmować jakieś strony w konflikcie ukraińsko-rosyjskim, to Rosyjską, bo po stronie ruskich jest siła. Ewentualnie można się dogadywać z Ukrainą, ale tylko wtedy, jak będzie w tym dla nas jakaś korzyść. Na razie nasi im w dupę bez mydła wchodzą, na co oni tam kanonizują Banderę i ogólnie "śmierć Lachom". A niech spadają na drzewo, a najlepiej niech grzecznie przeproszą.

    •  

      pokaż komentarz

      Dlatego jest plan na CPK bo to lobby Chińczyków

      @izsaj: CPK Chińczykom nie jest w ogóle do niczego potrzebne. Samolot to sobie ląduje w docelowym kraju.

    •  

      pokaż komentarz

      @izsaj ale CPK to w zamierzeniu pas startowy dla amerykańskich b52...

    •  

      pokaż komentarz

      @izsaj: CPK miałoby też znaczenie militarne dla USA. Dodatkowo trochę odciagaloby pieniądze od Niemiec, co też nie musi byc dla USA złe. Ale koniec końców, chyba Amerykanie więcej traciliby na CPK niż zyskiwali.

  •  

    pokaż komentarz

    Jak byłem na dworcu szybkiej kolei w Chengdu to znalazłem tam taki plakat. Wie ktoś, co to ta "Mala"?

    źródło: IMG_1516.jpg

  •  

    pokaż komentarz

    no właśnie, przejeżdżają ... tak jak przez te wszystkie kraje po drodze po prostu.... i taki jest właśnie plan

    te 'perony' i 'centra' nie będa polskie i są tylko kijem na marchewce - każdy kto wie co się dzieje 'na pasie i szlaku' wie, że chińczycy przejmują wszystko, wykupują i rozkładają sidła na słabsze państwa - ich celem są rynki zbytu w EU zachodniej a pociągi pełne nie 'polskich produktów' tylko niemieckich samochodów i maszyn będą wracać

    •  

      pokaż komentarz

      no właśnie, przejeżdżają ... tak jak przez te wszystkie kraje po drodze po prostu.... i taki jest właśnie plan

      @szuli12: no i co z tego. To jest wielka szansa dla naszej branży kolejowej. Tak jak polscy tirowcy zdominowali europejski rynek towarów, tak tutaj mogą wykazać się kolejarze. Te towary jak przez Polskę nie przejadą to popłyną sobie statkiem a my z tego mieć nie będziemy nic.

      chińczycy przejmują wszystko, wykupują i rozkładają sidła na słabsze państwa

      @szuli12: no i? Chińczycy uprawiają dziki kapitalizm, jak jesteś za słaby to w dynamiczny biznes nie wchodzisz. Uważasz że Polska to poziom jakiejś Ugandy że chińczyk zgniecie nas w interesach jak muchę?

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: z samego tranzytu nie ma żadnych korzyści, państwo będzie musiało więcej dopłacić PKP PLK na zużywające się torowiska przez pociągi z Chin. Liczy się przemysł, eksport, operacje logistyczne. Najwięcej obecnie na pasie i szlaku korzystają Niemcy. Polecam rapirt: http://www.polska-azja.pl/raport-chinski-projekt-nowego-jedwabnego-szlaku-retoryka-a-rzeczywistosc/

    •  

      pokaż komentarz

      Chińczycy uprawiają dziki kapitalizm

      @GokuMK: ty nie masz pojęcia o czym mówisz

    •  

      pokaż komentarz

      : z samego tranzytu nie ma żadnych korzyści

      @Fidelis: a są. W UE moga jezdzic tylko europejskie pociagi. Porownalem ci to do tirow.

    •  

      pokaż komentarz

      : ty nie masz pojęcia o czym mówisz

      @szuli12: sam nie masz. Biznes prowadzony przez chinczykow za granica dokladnie tak wyglada.

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: w chinach nie ma kapitalizmu to po pierwsze a po drugie chiny prowadzą nie biznes, tylko ekspansję

    •  

      pokaż komentarz

      @szuli12: a umiesz czytac ze zrozumieniem? Ja nie pisze co jest w chinach a jak wyglada ich biznes zagraniczny.
      Celem kazdego biznesu jest ekspansja.

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: ich biznes zagraniczny to dotowane z budżetu centralnego i prowadzone przez partię komunistyczną albo wojsko bezpośrednio środki ekspansji

    •  

      pokaż komentarz

      @szuli12: no i? Na zewnątrz to nie ma znaczenia. Tu chodzi o podejście do interesów.
      Gdy zachodnie państwa robią wzajemne interesy to dużo myśli się o polityce, ideologii, pomocy, przyjaźni, przysługach, sojusznikach itp. Kto z takim podejściem podchodzi do Chin to od razu stoi na przegranej pozycji.
      Dla nich tak jak w dzikim kapitalizmie, liczy się tylko i wyłącznie zysk i ekspansja, więc tylko z podejściem czysto biznesowym można cokolwiek zyskać na interesach z Chinami. Inwestycja musi przynieść korzyści obu stronom, inaczej to nie będzie działać.
      Robienie interesów z Chinami ma też swoje plusy bo oni nie wymagają od ciebie żadnych zobowiązań politycznych czy ideologicznych, nie wciągają w problemowe przyjaźnie i bycie sojusznikiem. Liczą się tylko pieniądze i inwestycje.

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: znowu jesteś w błędzie - chińskie inwestycje i wzrost ich zaangażowania w kraju jest ściśle powiązany z wymuszaniem przez nich politycznych rozwiązań... myślisz, że czemu pchają się do afryki i kupują tam polityków? bo później te kraje np. na radzie bezpieczeństwa ONZ staną z chinami

      spójrz na cenzurę np. w filmach czy grach komputerowych - jeżeli chcesz zosstać w ogóle dopuszczony do rynku to musisz spełnić ich wymogi cenzurowe... sam siebie musisz ocenzurować żeby móc być wpuszczonym na ich rynek, mało tego musisz mieć opiekuna z chin żeby tam sprzedawać.... i później ten opiekun przejmuje twoje know-how i dostajesz kopa a ta chińska firma dostaje dotacje, żeby się upewnić że wypadasz z rynku

    •  

      pokaż komentarz

      bo później te kraje np. na radzie bezpieczeństwa ONZ staną z chinami

      @szuli12: xD No na pewno staną jak nie rzadko te interesy się źle dla nich kończą. Ja nigdzie nie widzę lobbingu politycznego, no ale wyjątki może się zdarzają.
      No i na pewno taki jest długofalowy cel Chin, tak jak piszesz. Ale na pewno nie poprzez lobbing polityczny.

      spójrz na cenzurę np. w filmach czy grach komputerowych - jeżeli chcesz zosstać w ogóle dopuszczony do rynku to musisz spełnić ich wymogi cenzurowe

      @szuli12: ale tak jest wszędzie, na przykład w Niemczech.

      mało tego musisz mieć opiekuna z chin żeby tam sprzedawać

      @szuli12: rynek wewnętrzny to już zupełnie inna kwestia i nie należy tego łączyć z interesami zagranicznymi bo są to rzeczy wręcz przeciwstawne. Zobacz sobie jak Chińczycy u siebie ostro tępią islam a jednocześnie nie przeszkadza to robić interesów z państwami radykalnie islamistycznymi.

      później ten opiekun przejmuje twoje know-how i dostajesz kopa a ta chińska firma dostaje dotacje, żeby się upewnić że wypadasz z rynku

      @szuli12: to jest półprawda. Tak kończą tylko ci najsłabsi w biznesie.
      Taki Siemens cały czas robi interesy z Chinami pomimo że oni oparli całą swoją potęgę szybkich kolei o ich technologię. A to dlatego że mimo tego i tak sprzedaje zdecydowaną większość swoich szybkich pociągów właśnie tam. Chiński rynek jest największy na świecie i pomimo tego że trzeba się dzielić i tak się opłaca. Efekt skali.
      A najlepsi nawet nie muszą się dzielić, np: Tesla.

      Zresztą zabawna jest wszechobecna na wykopie krytyka tego że Polska pozwoliła się skolonizować gospodarczo a jednocześnie krytykuje się Chiny które temu próbują zapobiec.

  •  

    pokaż komentarz

    Ciekawe, jak ten wolumen towarów jest rozłożony na poszczególne kolejowe przejścia graniczne.

  •  

    pokaż komentarz

    Jeżeli LHS postawi swój terminal to przeładowanie z szerokiego toru na normalny europejski będzie odbywać się głęboko w środku Polski a nie jak ma to miejsce teraz w Małaszewiczach. Dodatkowo cała infrastruktura należy do LHS. Zatem nie ma na niej pociągów osobowych. Pełna przepustowość 24/7. Brak trwających wiecznie remontów infrastruktury należącej do PLK. Może tez być tak ze Chińczycy kupią po prostu LHS. Byłaby to najlepsza opcja (dla nich) Ogólnie trasa malaszewicze - Rzepin jest na ten moment pełna. Przejazd trwa bardzo długo. Taka droga stanowiłaby realna alternatywę. Warto śledzić temat.

Dodany przez:

avatar HaHard dołączył
483 wykopali 3 zakopali 5.2 tys. wyświetleń
Advertisement