Trzy tysiące trumien rocznie
„Problemem Polski jest to, że mamy do czynienia z absolutnym zdziczeniem polskich kierowców. I trzeba ich udomowić. My ich udomawiamy za pomocą infrastruktury, która w pewien sposób ich oszukuje, sugerując, że jadą z większą prędkością niż im się wydaje”, mówi zastępca MZDiM w Jaworznie.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 417
Komentarze (417)
najlepsze
Polak wsiądzie za kierownicę i zachowuje się jakby go teleportowali do Indii, jeździ jak wariat, trąbi na wszystkich jak pomylony.
@Markus86: Udowodniono już nie raz, że nie wysokość kary ale jej nieuchronność jest czynnikiem odstraszającym. Gdyby karano ZA KAŻDYM RAZEM tymi 500zł, to uwierz że szybko by się kierowcy nauczyli. Zobacz jak wszyscy grzecznie jadą w rządku przepisowo 500m przed fotoradarem.
@Markus86: Gryzie się to z naszym systemem karnym. O wysokości kary
Ciekawy wywiad, podoba mi się punkt widzenia pana Tomasza.
http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
Trzeba uświadomić narodowi, że pewne zachowania to nie przejaw fantazji i chojractwa, tylko beznadziejne, banalne, buractwo.
Prawda, ale komunikacja zbiorowa w tym #chlewobsranygownem nie zachęca do korzystania z niej. We Wrocławiu to już stało się dyscypliną sportową. Obleśny tabor, zły stan torowiska, a nawet jak jest nowe to zły rozkład i jazda 30 zamiast 60-70 gdy jest wydzielone.. Brak priorytetów w sygnalizacji.
Pewnie w żadnym mieście nie działa to rozsądnie. #!$%@? nikomu nie zależy
@mccm10: Nie. Gdyby te ograniczenia były stawiane z głową to bym się z tobą zgodził ale połowa jeżeli więcej ograniczeń w Polsce jest kompletnie z dupy, nie są dostosowane do warunków na drodze.
Przykład w załączniku - wiesz jakie jest ograniczenie na odcinku przy zakręcie - 30. Dwupasmowa droga z barierami. Zakręt jest nieco pochylony to fakt ale w normalnych
Zatrzymywany do rutynowej kontroli przez policję byłem tylko w nocy lub przy znikomym ruchu i to częściej gdy jechałem rowerem niż samochodem. (żeby nie było - rower oświetlony, nie było się do czego przyczepić)
Więc
@janekplaskacz: przy zarobkach x4 co w Polsce to jak 160 zł.
- narkotyków
- alkoholu
- papierosów
- chorób wenerycznych
I jakoś nikt nie inwestuje tak dużo pieniędzy w przeciwdziałanie ww. zjawisk.
Generalnie ludzie przesadzają Teraz byle passat robi 5,5 sekundy do setki, a przy tej prędkości łatwo o śmierć. Wypadki były, są i będą.
@American_Boy: Oczywiście, że tak. Akurat kwestię wypadków uznałbym w Polsce za niski priorytet bo mamy masę innych bardziej poważnych problemów. Pomijając już wspomniany przez ciebie problem z jakością powietrza to prawdziwym potworem staje się brak wody albo kłopoty w zakresie gospodarki energetycznej.
Ale kraksy samochodowe są medialne, więc politycy ubijają poparcie właśnie na rzekomej walce z wypadkami.
Przez ostatnie 4 laty (po zmianie ustroju) jeżdżąc, nie miałem żadnej kontroli policyjnej i żaden fotoradar mnie złapał. Co było niemożliwe wcześniej, gdyż zawsze jakaś kontrola czy też mandat z fotoradaru do domu przyszedł. Nie były to jakieś bandyckie wykroczenia ale były i człowiek raz do roku dołożył się do budżetu za swoją frywolność
@NevilleH: wiesz, że takim sprzętem to możesz sobie jedynie spodnie oszczać aż po same skarpetki