Śmiertelne potrącenie 8-latki na Opolskiej: kierująca miała czerwone światło
Tak wynika ze wstępnych ustaleń prokuratury. Jeszcze jakieś pytania, kto tutaj miał pierwszeństwo?
dejwo z- #
- #
- #
- 155
Tak wynika ze wstępnych ustaleń prokuratury. Jeszcze jakieś pytania, kto tutaj miał pierwszeństwo?
dejwo z
Komentarze (155)
najlepsze
Oto obraz nas, Polaków.
Ty jesteś z tych, co jeżdżą szybko ale bezpiecznie?
No jasne. #!$%@?ć statystyki, badania, ekspertyzy. Ty uważasz, że nie chodzi o prędkość i zamykasz tym samym mordy wszystkim rodzinom ofiar piratów drogowych, policjantom i specom od bezpieczeństwa na drodze. Możemy się rozejść.
W Polsce masowo wypadki z udziałem pieszych tłumaczy się małą widocznością, a nie zacofaniem legislacyjnym i infrastrukturą wymuszającą niższe prędkości, czy masowym łamaniem prawa. Efektem tego jest legislacyjna i budowlana stagnacja, za to rozdaje się różne odblaskowe gadżety dla "zwiększenia widoczności" bo przecież to jest głównym problemem.
@Tikyo: ale to jest poważne pytanie.
Co ma się stać w sytuacji gdy kierowca nie jest właścicielem pojazdu którym kieruje.
I tu oczywiście jest wiele wariantów, gdzie właścicielem jest:
- pracodawca kierowcy (np. właśnie ten autobus)
- rodzic kierowcy
- małżonek kierowcy (w rozdzielnością majątkową)
- wypożyczalnia samochodów na minuty
- kolega kierowcy
- spółka której kierowca jest udziałowcem
- ubezpieczyciel który udostępnił pojazd zastępczy w związku ze szkodą
To teraz uzasadnij jeszcze dlaczego twierdzisz że kara dla kierowcy MZK kierującego nowym autobusem za 1.5mln powinna być 100x większa niż kara dla kierowcy autobusu który dostał na ten kurs starego Jelcza o księgowej wartości 15tys.
I uzasadnij proszę dlaczego uważasz że kara dla kierowcy który jechał autem na minuty wartym 80tys zł, ma być 20x wyższa niż kierowcy który kupił sobie
PS. Jakoś ostatnio jest plaga "oślepionych" kierowców...
By dostal jeden z drugim 25 lat za zabicie pieszego, to by sie moze jakies resztki mozgu u tych troglodytow uaktywnily.
Za przekroczenia predkosci i lamanie przepisow, ktorych nieprzestrzeganie stwarza bezposrednie zagrozenie zycia dla innych, policja powinna miec prawo palowac takie szczury.
@demolitioon: Oczywiście, że wina kierowców, bo w Polsce większość kierowców to dzbany.
@hetman-kozacki: w 2018 roku 18 pieszych zginęło po potrąceniu przez samochód jadący chodnikiem.
W tym chlewie żółte =zielone, gdyby egzekwować mandaty z kamer za przejazd na późnym żółtym czy czerwonym może by się ten motloch nauczył.
Jeśli najwyższy mandat wynosi zaledwie 20% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (ostatni raz sprawdzałem gdy mediana wynosiła 2,5k netto), to jest po prostu żart. Nawet w tych wszystkich programach typu "Stop Drogówka" czy "Uwaga! Pirat" najczęściej kierowcy "targują się" o punkty, z karą pieniężną niemal nikt nie ma problemu.